Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Spannend. Al vraag ik mij af wat een echo gaat helpen behalve veel geld kwijt weer.

Super dat het misselijkheid lijkt en de cerenia zijn werk doet. Ik begrijp niet wat je bedoeld over de mirtazapine en de alvleesklier?
Is het geen optie om sowieso ff vol gas voor de nieren en de pancreas te zetten? Het totaal pakketje van dagelijks vochtinfuus, cerenia, zantac, spijsverteringsenzymen en pijnstilling voor de komende weken met om de 72 uur 1/8e mirtazapine en iedere week een b12 injectie?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 25 feb 2019 23:25 Spannend. Al vraag ik mij af wat een echo gaat helpen behalve veel geld kwijt weer.

Super dat het misselijkheid lijkt en de cerenia zijn werk doet. Ik begrijp niet wat je bedoeld over de mirtazapine en de alvleesklier?
Is het geen optie om sowieso ff vol gas voor de nieren en de pancreas te zetten? Het totaal pakketje van dagelijks vochtinfuus, cerenia, zantac, spijsverteringsenzymen en pijnstilling voor de komende weken met om de 72 uur 1/8e mirtazapine en iedere week een b12 injectie?
Hoi Sansan,

De echo is om te kijken of de alvleesklier nog ontstoken is, dat kunnen ze bevestigen met de echo en ook de andere organen kunnen we zo zien, juist omdat we bij haar zo lang al de kluts kwijt zijn. ik heb haar gisteren wat recovery dwangvoer gegeven en ze liet dat net gemak plots toe en ze kwam zelfs meer vragen dus beter om niet door te rommelen met andere medicatie en de boel even goed bekijken. B12 gaan we gelijk checken. de nierwaarden waren beter dan de vorige keer dus het is echt de pancreas of iets anders wat we missen.. geloof me ik had dit onderzoek niet ingezet als ik dacht dat het anders kon. want de weg met pijnstilling Cerenia en vochtinfuus doen we al of hebben we al gedaan en nog geen resultaat, van Onsior, buprecare en metacam werd ze slechter. infuus is hier sowieso altijd aanwezig :). mirtazapine vorige week ingezet en op de dag zelf ging dat top, de volgende dag was ze doodziek en braken, diarree dus er gebeurd echt wat bij haar wat we niet weten..

duimpjes omhoog zeg ik, want als er na vandaag meer weten, kunnen we eindelijk over op behandeling en herstellen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 25 feb 2019 23:25 Spannend. Al vraag ik mij af wat een echo gaat helpen behalve veel geld kwijt weer.

Super dat het misselijkheid lijkt en de cerenia zijn werk doet. Ik begrijp niet wat je bedoeld over de mirtazapine en de alvleesklier?
Is het geen optie om sowieso ff vol gas voor de nieren en de pancreas te zetten? Het totaal pakketje van dagelijks vochtinfuus, cerenia, zantac, spijsverteringsenzymen en pijnstilling voor de komende weken met om de 72 uur 1/8e mirtazapine en iedere week een b12 injectie?
Hoi Sansan,

De echo is om te kijken of de alvleesklier nog ontstoken is, dat kunnen ze bevestigen met de echo en ook de andere organen kunnen we zo zien, juist omdat we bij haar zo lang al de kluts kwijt zijn. ik heb haar gisteren wat recovery dwangvoer gegeven en ze liet dat net gemak plots toe en ze kwam zelfs meer vragen dus beter om niet door te rommelen met andere medicatie en de boel even goed bekijken. B12 gaan we gelijk checken. de nierwaarden waren beter dan de vorige keer dus het is echt de pancreas of iets anders wat we missen.. geloof me ik had dit onderzoek niet ingezet als ik dacht dat het anders kon. want de weg met pijnstilling Cerenia en vochtinfuus doen we al of hebben we al gedaan en nog geen resultaat, van Onsior, buprecare en metacam werd ze slechter. infuus is hier sowieso altijd aanwezig :). mirtazapine vorige week ingezet en op de dag zelf ging dat top, de volgende dag was ze doodziek en braken, diarree dus er gebeurd echt wat bij haar wat we niet weten..

duimpjes omhoog zeg ik, want als er na vandaag meer weten, kunnen we eindelijk over op behandeling en herstellen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

De pancreas zag er abnormaal uit op de echo, samen met de waardes kunnen we er vanuit gaan dat ze hier dus last van heeft. Na lang overleg met de da is ze opgenomen, ze heeft een infuus, neussonde en krijgt pijnstilling en Cerenia toegediend. Vreselijk om haar achter te laten maar ze is wel echt in goede handen. Ze was ook echt rustig en vind de assistentes gelukkig ook fijn .De assistente belde net dat ze rustig slaapt in haar eigen mandje en ik ga zo ook weer langs bij haar om te knuffelen, het is gelukkig om de hoek. ze gaan haar galwegen ook testen. Ze mag gelukkig vanaf 21.30h tot 7.30h thuis slapen bij mij en dan morgen weer naar de dierenkliniek om hetzelfde verhaal weer te doen en hopelijk herstelt ze hier beter door.
Nogmaals, jullie snappen zelf ook wel dat ik thuis ALLES heb geprobeerd om dit te voorkomen (als jullie ook maar enig idee hebben wat ik allemaal uit de kast trek om haar blij te maken, ze is echt mn alles) dus Sansan, twijfel daar alsjeblieft niet aan..maar ze zakte echt steeds verder weg en ze loopt al te lang met vage klachten die arme schat..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Fijn dat er nu wat zekerheid is. Helaas is er niet een pilletje om dit op te lossen. Hopelijk blijft het alleen bij die alvleesklier. Maar zo te horen is ze wel in goede handen.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... titis.html
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 26 feb 2019 11:30 Fijn dat er nu wat zekerheid is. Helaas is er niet een pilletje om dit op te lossen. Hopelijk blijft het alleen bij die alvleesklier. Maar zo te horen is ze wel in goede handen.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... titis.html
Ja vind het echt rot voor haar, maar wel beter dat er inderdaad duidelijkheid is en blij dat we die narcose achterwege kunnen laten. hoop ook echt dat ze opknapt en dat het hierbij blijft. haar twee artsen zeiden ook dat ze dit niet doen als ze denken dat er maar een kleine kans is dat ze opknapt, ze waren vrij positief gelukkig. en ze ligt er goed bij in haar mandje.. ga vanmiddag weer langs.. hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Pyro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:43

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Pyro »

Tips of adviezen heb ik niet, maar wil je laten weten dat ik mee lees en duim dat het nu de goede kant weer op mag gaan met jouw lieve Simba!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Ik twijfel nergens aan hoor! We zijn allemaal bezorgde katten baasjes.
Fijn dat ze opgenomen is en dat er een plan van aanpak is. Krijgt ze nu ook enzymen? Helaas dat je moppie niet goed reageert op tramadol en buprecare want dat is nu toch wel het belangrijkste. Heel veel sterkte. Ps: vergeet ook reflux/maagzuur niet, 100% zekerheid dat ze daar last van heeft met een slecht werkende alvleesklier. De alvleesklier is ook belangrijk voor neutralisatie maagzuur. En dat gaat nu ook mis.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Dinky »

Ook hier wordt meegeleefd en geduimd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Ik heb het hele verhaal gelezen en ook ik duim mee.

Ik zit hier momenteel ook met een kat met een alvleesklierontsteking (apart topic van). Mijn kat kon, door haar extreme angst boor de da, niet worden opgenomen. Zij doet het thuis het best.

Ik kan alleen maar meegaan met wat Sansan aangeeft. Mijn kat stond/staat op buprecare, Emeprid (werkte beter dan de Cerenia), b12 injecties (wekelijks) en 2x daags 1/4 maagzuurremmer.

Ik merkte bij mijn kat dat die maagzuurremmer toch we hielp
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Pyro schreef: 26 feb 2019 19:09 Tips of adviezen heb ik niet, maar wil je laten weten dat ik mee lees en duim dat het nu de goede kant weer op mag gaan met jouw lieve Simba!
Heel lief, dankjewel! doet ons goed :)
Heb straks een redelijk positieve update voor jullie, even tijd voor vinden tijdens werk .
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 26 feb 2019 21:50 Ik twijfel nergens aan hoor! We zijn allemaal bezorgde katten baasjes.
Fijn dat ze opgenomen is en dat er een plan van aanpak is. Krijgt ze nu ook enzymen? Helaas dat je moppie niet goed reageert op tramadol en buprecare want dat is nu toch wel het belangrijkste. Heel veel sterkte. Ps: vergeet ook reflux/maagzuur niet, 100% zekerheid dat ze daar last van heeft met een slecht werkende alvleesklier. De alvleesklier is ook belangrijk voor neutralisatie maagzuur. En dat gaat nu ook mis.
Gelukkig, was zelf ook zo gespannen dat ik me alles aantrok :).
Ik zal hierna een update plaatsen. Gaat namelijk zachtjes de goede kant op jeej!
Ja enzymen, Cerenia en inderdaad een maagzuurremmer en ook buprecare 3x pd via het infuus en dat gaat wel goed gelukkig! en haar niertjes worden steeds getest en die zijn stabiel! denk dat ze het beter verdraagt door de constante spoeling van het infuus, ga thuis dus ook veel meer spoelen zoals Erik eerder al aangaf.
Onderaan de update :)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dinky schreef: 26 feb 2019 21:58 Ook hier wordt meegeleefd en geduimd.
Dankjewel 🤗 zijn we blij mee
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 27 feb 2019 08:28 Ik heb het hele verhaal gelezen en ook ik duim mee.

Ik zit hier momenteel ook met een kat met een alvleesklierontsteking (apart topic van). Mijn kat kon, door haar extreme angst boor de da, niet worden opgenomen. Zij doet het thuis het best.

Ik kan alleen maar meegaan met wat Sansan aangeeft. Mijn kat stond/staat op buprecare, Emeprid (werkte beter dan de Cerenia), b12 injecties (wekelijks) en 2x daags 1/4 maagzuurremmer.

Ik merkte bij mijn kat dat die maagzuurremmer toch we hielp
Ook jij bedankt, alle duimpjes helpen ons vooruit, ook de baasjes 😉
Hoop dat ook het goed gaat met jouw kat! Simba reageert er nu ook goed op, dus een volgende keer gaan we het thuis doen, aangezien er nu goed weten wat te doen en wat het is, die duidelijkheid maakt echt het verschil, zie update hieronder. Ook onze duimpjes draaien voor jouw kattebeestje 😊
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Update:

Simba kwam gisteren blij thuis, lag in de auto op schoot verliefd naar me te staren haha. mandje hoefde ze niet in, wilde aan mij vasthouden. Eenmaal thuis enorme knuffels gehad! wilde een beetje gekookte kip maar daarna toch liever spelen en knuffelen.
2 uur later begon ze plots te eten, helaas geen almo of Shesir, maar 30 gram gourmet ging er goed in gelukkig! Voor het slapen gaan weer 20 gram. in de nacht had ik 30 gram laten staan en ja hoor, helemaal op.
Vanochtend weer heel kroelerig en weer 25 gram op dus Simba blij, wij blij!
Ook het ritje terug naar het ziekenhuis was top, geen kick gegeven. Eenmaal in het ziekenhuis liep ze zo haar hokje in, plasje gedaan en even gekroeld met mij en de assistente.
Vandaag krijgen ze de resterende uitslagen (gal, b12 en nog wat dingen) binnen en kunnen ze de behandeling evt aanpassen ernaar , zodra ik die heb, krijgen jullie weer een update. Maar al met al doet ze het best goed, de assistentes zeiden net ook dat ze lekker ligt te slapen, dus vandaag even met een rustig hoofd doorwerken en dan mag ik van 17h tot 18h lekker bij haar zijn en dan vanavond weer ophalen.
Ik voel me er positief over, het lijkt wel alsof ze weet dat we dit doen om haar weer beter te laten voelen. Jullie horen snel weer van me :)
Plaats reactie