Een time out werkt niet bij katten. Het zijn geen kinderen die dan snappen wat ze fout hebben gedaan. En in feite doet je poesje niets verkeerd, ze gedraagt zich gewoon als alle katten. Zorg ervoor dat ze genoeg alternatieven heeft om aan te krabben en speel elke dag minstens 15 min met haar! Hier hebben ze twee krabpalen en ze hebben de meubels nog nooit kapot gekrabt. Qua speelgoed is de hengel met veren van Zooplus verreweg favoriet! Ze kunnen dan lekker even hun energie kwijt.
castratenkoor schreef: 20 jan 2019 09:13
In plaats van een gammel geval misschien eens een echte krabpaal of krabton kopen.......
Hier met 8 katten trekken ze nooit een paal omver.
huh ? hij is splinternieuw, het merk zal ik niet noemen. En mijn poes krijgt spierballen...
ze klimt er zelfs op, om aan het behang erboven te beginnen.
De Feliway zit een halve meter verder....
Ja, maar zo’n ding past ook niet bij iedereen even makkelijk in huis toch?
Bij mij had zo eentje er trouwens al lang gestaan als mijn vriend niet zo moeilijk deed daarover! Die vind een krabpaal van een meter hoog wel groot genoeg, en daar doen ze het eigenlijk ook wel goed mee!
Tsja dat kan ik geen krabpaal noemen......de autoped onder de BMW's.
Probeer eens een vierkante krabton van b.v. Trixie. Hebben ze hier heel veel plezier van. Ideaal om naast je bank te zetten. Multifunctioneel - in slapen, op slapen, aan krabben.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 23 jan 2019 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.