Sinds deze week woont er een geweldig lieve kitten bij ons, ze heet Minou.
Minou is een Brits Langhaar, en ze doet het eigenlijk geweldig, af en toe was schuw, maar terwijl ik dit typ rent ze de woonkamer door als een tazmanian devil

Ik heb over de voeding wat vraagjes:
Van de cattery kreeg ik brokjes mee, dit zijn volwassenen brokken, volgens haar zou dit voorkomen dat Minou diarree zou krijgen.
De eerste dagen heb ik de brokken gegeven die ze gewend is omdat ik wilde dat ze zou gaan eten, dit deed ze ook direct.
Daarna ben ik ze gaan mengen met Sam's Field kitten brokjes, die eet ze ook, ze heeft geen diarree. Alleen dit zijn zulke kleine brokjes en ik merk dat Minou niet echt op de brokjes kauwt. Dit deed ze op de brokken van de cattery wel. Is het dan toch beter grotere brokken te zoeken? Ik las online dat de brede kaken van de britjes hier de oorzaak van kan zijn.
Ik vind het wel belangrijk dat het kwalitatief goede brokken zijn met veel vlees.
Hoe denken jullie over kittenbrokjes en diarree?
Ik krijg nog een bestelling binnen van Zooplus met Applaws kitten brokjes. Zijn dit wat grotere brokken (vast niet, voor een kitten..) Ik wil niet wisselen hoor qua brok soorten maar moet wel een klein beetje zoeken wat bij Minou past! Ze lijkt gelukkig alles te lusten.
Verhaal geldt ook voor de Renske snoepjes die ik in huis heb, de schattigste hartjes maar zo klein dat het slik-weg is.
Daarnaast: Minou krijgt 1x per dag nat voer. Ik heb verschillende soorten in huis, de dame van de dierenwinkel gaf aan beter niet te wisselen in soort. Daar kan ik wel wat in vinden, alleen mag ik wel wisselen qua smaak? Hoe doen jullie dit?