Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Rik schreef:Hier was het meer dat Yuna zo'n raar rood pakje aankreeg dat Bono dat eens moest onderzoeken (waar Yuna niet van gediend was). Maar twee katertjes... dat is narcose, plop plop, snip snip, en bijkomen. Ik zeg dat natuurlijk makkelijk maar die nervositeit zal er toch wel blijven :lol:
Ooo :shock: nog geneens aan gedacht!
Moeten ze iets aan of een kap op?
Lieselotje schreef:Ja heb ze in 2 benches naar huis meegenomen, dat was het afvies en ook met warme dekentjes, heb ef zelfs nog eentje meegekregen, dus allebei dik ingepakt. Maar ik moest met de bus en jij gaat met de auto en kan je de vetwarming aan zetten. Kijk Cutie thuis
Bot was heel lief voor haar. Ontspan, echt het gaat echt goed met geurtjes en ze knappen heel snel op!
Helaas kan ik de foto's niet zien/vinden.
Deze rit met bus zou ik niet doen ;-) petje af voor jou!
nellebel schreef:hier zaten ze ook in dezelfde vervoersmand slaperig langs elkaar. en thuis...waar de een waggelend heen ging, ging de ander ook waggelend heen. denk echt dat het verschil is dat ze beide gaan en beide anders, dus toch weer hetzelfde, ruiken. neem voor je eigen gevoel alles mee wat je nodig hebt, maar ik denk dat je ze samen lekker knus tegen elkaar half suffie duffie mee naar huis neemt. goed dat je ze toch even apart houdt, bij ons thuis was dat lastig ,en ik heb 2 stronteigenwijze katten die meteen op de vensterbank wilden springen, wat dus niet ging, en ik heb er als politieman bijgestaan hihihi
Ja ik hoop dat het inderdaad scheelt dat ze straks hetzelfde ruiken, maar hoop maar dat ze elkaar wel herkennen.
Tegen het einde van de avond denk ik wel dat ze (afhankelijk van hoe ze herstellen, ook weer de boven verdieping mogen hebben, maar nog niet naar beneden.

:shock: bedenk me nu ineens!
Voor mijn honden ruiken ze ook ineens weer anders :shock: :cry:
Potverdorie, hoop echt dat het allemaal maar snel weer terug bij gewoon is, anders al mijn werk voor niks geweest :cry:
castratenkoor schreef:Ik zou ze toch echt op de terugweg in twee aparte echte vervoersbenches doen. Jouw creatie vind ik eerlijk gezegd niet echt catproof (eruit ontsnappen). Als je de benches in de auto met de open kant naar elkaar toezet dan kunnen ze elkaar ook zien en ruiken en horen.
Helaas is dat niet mogelijk, benches kunnen enkel naast elkaar gezet worden op de zitting (heb enkel een auto met 1 passagier zitting)
Of ze moeten in de laadruimte, maar dat vind ik geen optie.
Ik zal kijken hoe ze zijn met naar huis nemen, kan zijn dat ze nog erg slaperig zijn en bij elkaar kunnen, anders in aparte benches.
pinguin schreef:Eens met castratenkoor over de benches
Hier Simba gisteren laten castreren en bij teruf komst stond die gelijk goed op zijn poten. Snabbel liep gisteren wel even te grommen en te blazen masr vannacht lagen ze op minder dan 30cm van elkaar te slapen. Zeker bij die kleintjes komt dat wel goed.
Sterkte morgen.
Ik hoop helemaal geen verschil te hogen ervaren, niet in het gedrag naar elkaar toe als in het gedrag naar mij :epray:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor katertjes hoeven niks aan.

Gewoon twee benches en naast elkaar. Thuis zien ze elkaar dan weer. Niet die gammele constructie dat is een heel slecht idee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Sterker nog Simba is geen eens gehecht zijn echt mini sneetjes en hij zat gisteren ook gewoon weer op de krabpaal van 1.60 hoog.
Wel is die wat slaperig.

Scheelde wel hij is rond 09.00 gecastreerd en om 13.30 opgehaald en hij kon rustig alleen in een hokje wakker worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Katers worden nooit gehecht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Helaas kan ik de foto's niet zien/vinden.
Deze rit met bus zou ik niet doen ;-) petje af voor jou!

Zijn te groot zijn alleen met tapatalk te zien, jammer.
Ik heb wel iemand bij me gehad die een van de vervoersmandjes met Boy heeft gedragen. Op de heenweg heb ik ze in 1 vervoersmandje gedaan.
Maak je maar niet te nerveus het komt echt wel goed met ze en met de honden vast ook. En ze hoeven niks aan en ook geen kap, dat doen ze wel bij poesjes maar bij Cutie hoefde dat ook niet.
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Mijn jongedames (zusjes) zijn samen gecastreerd en ik heb ze in één mand gebracht en in diezelfde mand weer mee naar huis genomen (lukt nu niet meer want Laila weegt 6,7 kilo :smile: ). Zo hadden ze wat steun aan elkaar.
En toen de narcose eenmaal uitgewerkt was, zaten ze alweer bovenin de klimpaal terwijl een castratie bij poezen een veel grotere ingreep is dan bij katers. Geen centje pijn.

Dat gaat dus helemaal goed komen en de narcosegeur is na een paar uurtjes ook alweer weg dus geen reden voor paniek :smile:

Toch veel sterkte voor morgen (het blijft toch een operatie)!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Je werk is zeker niet voor niets geweest, enige is dat er misschien een korte terugval zal zijn naar de honden maar dat zal ook snel weer goed zijn ;-)

Sterkte met alle stress. Heb het idee dat jij je vele malen drukker maakt dan de beestenboel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Komt goed hier wast advies ook twee aparte vervoersmanden ivm anders reageren als ze net uit de narcose komen. Thuis ging t meteen weer prima samen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

succes met de heren vandaag. gaat helemaal goed komen. adem in, adem uit....hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Succes vandaag en hier op het forum zijn er heel wat die aan je denken!
Laatst gewijzigd door Lieselotje op 22 nov 2017 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Succes vandaag!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Succes - we duimen dat ze er goed doorheen rollen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Goedemorgen lieve form mensen :pdthb:

Bedankt voor jullie steun, helpt me er doorheen!

Afbeelding

We zijn vanochtend op weg gegaan en vol vertrouwen zaten ze er rustig bij!
Mijn hart breekt dan, omdat ik weet wat er gaat gebeuren en ik hun vertrouwen dus ga schaden :cry:

Maar de reis wat leuker voor ze gemaakt!
Voor kinderen heb je de I-Pad voor onderweg, voor katten de veer :lol:

https://youtu.be/Ro_7zteVOKY

Aangekomen bij aan de achterkant van het asiel waar de dierenarts zit is de uitspraak "het achterdeurtje" een understatement!
Zo geweldig luxe als het hoofdgebouw eruit ziet, zo vervallen ziet de achterkant en daarmee het bij de dierenarts eruit.
Ik mocht niet mee, ik moest de daar afgeven, dus hopelijk was het enkel de binnenkomst dat zo vervallen was en niet de operatie kamers :ethink:

Ze vertelde wel dat ik geluk had, ze waren net klaar en wilde net met de volgende beginnen, dus dat werden nu Olly en Flip :ethink:
Umm... afspraak...10:00u... maar goed, ze worden geholpen en kunnen inderdaad na 1,5uur weer mee en ze wist dat ik erop zou blijven wachten.

Nu dus in de wacht.
Ik blijf jullie op de hoogte houden!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Aha dat is mooi dat ze gelijk aan de beurt waren. Zijn ze vanmiddag snel weer wakker.

Ja voelt wel "lullig" ik ken dat - maar joh dat zijn ze zo weer vergeten hoor. Maar bedenk wel dat het ook in hun eigen belang is. Een open kater die niet kan dekken is een stressig en ontevreden dier, waarbij de hormonen blijven rondgieren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Hier adviseren ze wel ze bij elkaar te houden ook onderweg.
Ze zijn nu klaar, liggen bij elkaar, krijgen een ontwakingsspuit en over 10 minuten kan ik ze al meenemen!
Plaats reactie