Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Aan nekvel tegenhouden is absoluut niet riskant. Alleen als je hem eraan op zou tillen. Het is een prima manier om hem even tegen te houden. Gewoon losjes vasthouden, natuurlijk niet helemaal strak trekken of zo. Maar je kun ook je linkerhand open om zijn hals houden natuurlijk. Als je niks achter zijn hoofd doet zal hij altijd terugtrekken.

Maar je kunt hem ook met zijn rug tegen je eigen borst houden, met linkerhand over zijn borstkas. En dan met rechter pink die zwarte pulkjes weghalen. Vanzelf gaan ze overigens ook wel weg. Clarie heeft het ook en die laat niks toe, ook geen ooghoeken schoonmaken. En dan verdwijnen ze ook. Kan ook dat Luuk het wegwast, die twee zijn heel knus samen.

Dus bij haar laat ik het zitten, mijn goede band met haar is belangrijker dan een schoon koppie. Zij is een half-Brit. En dat ras heeft er vaak last van. Volgens mij zit er in Olly en Flip ook Brit-bloed. Brede bouw, ronde koppies en die ogenstand.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ik hou Moos ook tegen mij aan kan het bij hem makkelijk schoonmaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Ik doe tijdens het aaien wel eens mijn duim langs de ooghoek, dan vind dinky het niet erg. Wanneer ik echt gericht ogen schoon wil maken werkt ze niet mee. Daarnaast houd ze het zelf ook wel schoon, ik doe het alleen als er aangekoekte stukjes zitten.

Zou heel goed met stukje Brit te maken kunnen hebben want gezien de bouw van dinky (brede wat plattere kop) vermoed ik dat daar ook stukje Brit in zit.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Hoi mensen,
Even tussrndoor wat anders.
Ik maak me zorgen om het gewicht van Olly.
Hij is in 2 dagen niks aangekomen, zelfs 2 gram afgevallen!
Waar Flip in 2 dagen zo'n 100gram is aangekomen.
Die twee zijn niet te vergelijken, maar los daarvan, niks aangekomen!
Waar Flip een mollige kerel is, blijft Olly erg slank.
Ook merk ik dat Flip alles wil wat Olly eet en Olly trekt zich dan direct terug.
Flip eet alles en ook de kvv goed.
Olly is kieskeuriger, vind kvv noet zo geweldig en heeft liever EcoStyle wat ik hem nu maar extra geef.
Ook ben ik vandaag begonnen Olly apart en vaker mee naar boven te nemen zodat hij rustig kan eten (heb al geprobeerd met de deur ertussen, maar dan wil hij naar Flip).
Als ik naar het gewicht de eerste week keek ging het goed, toen had ik er nog brokjes bij, maar omdat ik nu kvv geef kan ik enkel blikvoer erbij geven.
Het blikvoer/kvv kan niet te lang blijven staan en verliest snel zijn smaak.
Zal ik van het kvv afstappen om zo bij het blikboer brokjes erbij te kunnen geven (zo kan Olly mischien makkelijker tussendoor wat snacken) of bij kvv blijven en Olly dus meer op blikvoer?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Hier staat de hele dag door voer maar dat kan dus niet bij jou. Nat voer krijgen ze hier samen als wij ook eten. Zo blijven ze van ons eten maar kunnen wij voornamelijk Gijs in de gaten houden. Guusje laat zich ook snel afleiden en weg sturen. Ik zit er dus vlakbij met eten en zodra Gijs al naar het bordje van Guusje kijkt krijgt hij al een ahah. Als Guusje toch weg loopt Lok ik haar terug om toch te eten

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Het lijkt mij een betere optie om inderdaad wat brokjes erbij te blijven geven misschien vind olly dat gewoon veel lekkerder dan natvoer en KVV en misshxien later kun je het KVV meer als afwisseling gebruiken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Het is normaal als je overschakelt dat ze dan even minder aankomen met KVV. En niet alle katten lusten het graag. Ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om altijd brokken te hebben staan, zeker nu ze nog in de groei zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

EN NU KAN IK MEZELF WEL VOOR MIJN KOP SLAAN :ewall: :cry:

Vanmiddag even globaal gewogen, waardoor ik schrok van Olly.

Verder de hele tijd dus Olly apart mee naar boven genomen.
Ongeveer een uur geleden dacht ik F-it, Olly eet toch geen kvv ik zet brokjes neer en kijk wat hij doet.
Nou alsof hij uitgehongerd was :shock: hij kauwde geeneens, hij schrokte het zo naar binnen :shock: :-( keet het blikvoer niet meer aan.

Omdat ik een goed beeld van de gewichten wilde wederom gewogen, maar nu op mijn standaard weegtijd (18:00uur).
Olly zit nu op 1343gr (16-11 op 1277gr) en Flip op 1537gr (16-11 op 1478gr).
Ik kan absoluut niet rekenen en nu ik dus uitreken hoeveel ze bijgekomen zijn ben ik nog meer geschrokken :shock: want Olly is 66gr aangekomen en Flip maar 59gr :shock:

Doordat Flip zo lekker breed eruit ziet en over de 1,5 kilo is, neem ik maar aan dat het met hem super gaat.
Omdat ze vanochtend voor het laatst kvv hadden gehad, zat er genoeg tijd met vertering tussen en heb ik Flip ook brokken gegeven en hetzelfde als bij Olly vloog hij erop af alsof hij uitgehongerd was :cry:

WAT VOEL IK MIJ KLOTE ZEG!
Wil ik het goed doen en het beste voer, bla, bla, bla.
Blijk ik ze uit te hongeren :cry:
Goed voer is waar ze het goed op doen :pdtban:
Opnieuw dus nu zoeken naar voor HUN goed voer
Dit zullen brokken worden waar ze het goed op doen en hopelijk ik ook een goed gevoel bij heb, anders zal het Purina One blijven :???:

Maar ik ben er gewoon op tijd bij en kan nu verder zoeken naar waar ze het goed op doen :thup:
Ga nu Purizon en Applaws proberen.

Nu ook nog de leuke dingen van de dag!

Vandaag heeft mijn jongste meisje heel lief en leuk met Flip gespeeld :verliefd:
https://www.youtube.com/watch?v=hznJamXjg1k

Daarna bleven de honden geweldig rustig liggen terwijl de heren op onderzoek gingen :verliefd:
https://www.youtube.com/watch?v=XX8tyki0l88

En dan...
Het ultime plaatje :verliefd: :edance: (het droomplaatje is als ook Olly erbij komt liggen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Het ideale plaatje is natuurlijk als ze in de schoot van de honden liggen :lol:
Die Flip... blijft gewoon op zijn rug liggen met een snuffelende hond op zijn buik :lol: Ja, die is al behoorlijk op zijn gemak in dat gezelschap. Olly moet er toch nog wel even meer aan wennen.

Als ze een keer wat minder aankomen hoeft dat niet zozeer een probleem te zijn. Maar als je inderdaad merkt dat ze op ander eten wel aanvallen en "uitgehongerd" zijn... tsja... Je zou toch verwachten dat ze dan zouden lopen klagen om eten. Dus ik denk dat je het jezelf niet al te kwalijk kunt nemen. Jammer dat Olly geen KVV lust. Maar goed... je moet dus inderdaad iets zoeken waar ze het gewoon goed op doen. En als ze de KVV niet goed genoeg eten dan moet dat dus iets anders zijn. Overigens heb ik wel gewoon af en toe brokjes gegeven voor/na de KVV. Nooit gemerkt dat ze er last van hadden. Ik weet dat ze er soms wel last van kunnen hebben maar hier dus niet. Nu geef ik eigenlijk nog maar heel weinig brokjes (heel af en toe een keer een handje).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Rik schreef:Het ideale plaatje is natuurlijk als ze in de schoot van de honden liggen :lol:
Die Flip... blijft gewoon op zijn rug liggen met een snuffelende hond op zijn buik :lol: Ja, die is al behoorlijk op zijn gemak in dat gezelschap. Olly moet er toch nog wel even meer aan wennen.
Dit komt volgens mij al aardig in de buurt ;-)

Afbeelding

Olly heeft inderdaad meer tijd nodig, erg apart omdat die juist bij het gastgezin het meeste op had met de hond daar, maar het komt vanzelf, als ik kijk wat er in 2 weken al bereikt is (eigenlijk pas 10 dagen geledendat ik ze naar beneden kreeg) ben ik al heel erg blij!
Rik schreef:Als ze een keer wat minder aankomen hoeft dat niet zozeer een probleem te zijn. Maar als je inderdaad merkt dat ze op ander eten wel aanvallen en "uitgehongerd" zijn... tsja... Je zou toch verwachten dat ze dan zouden lopen klagen om eten. Dus ik denk dat je het jezelf niet al te kwalijk kunt nemen. Jammer dat Olly geen KVV lust. Maar goed... je moet dus inderdaad iets zoeken waar ze het gewoon goed op doen. En als ze de KVV niet goed genoeg eten dan moet dat dus iets anders zijn. Overigens heb ik wel gewoon af en toe brokjes gegeven voor/na de KVV. Nooit gemerkt dat ze er last van hadden. Ik weet dat ze er soms wel last van kunnen hebben maar hier dus niet. Nu geef ik eigenlijk nog maar heel weinig brokjes (heel af en toe een keer een handje).
Precies, 59 en 66 gr in 2 dagen is helemaal niet slecht als ze 100gram per week aan moeten komen, maar het moeilijke eten en zien dat ze brokjes zo uitgehongerd aanvallen vind ik geen goed teken.

kvv en brokken hebben niet hetzelfde verteringsproces, hiervoor moet de maag een andere zuurtegraad voor aanmaken, dit door elkaar geven (binnen 6 uur) kan maagproblemen veroorzaken doordat een van de twee dus niet goed verteerd kan worden (zelfde als bij honden).

Ik heb nu Applaws en Acana droogvoer besteld om te proberen.
Ook voor de zekerheid een zakje Purina One.
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ah die laatste is echt ontzettend lief!!
Kunnen jullie zelf nog wel zitten haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een prachtige lappendeken!

Inderdaad: goed voer is waar ze het goed op doen - en als dat (hoogwaardige) brokken zijn, dan is dat wat het is. Komt vast wel goed!

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

die flip blijft me verbazen zo stoer als hij daar tussen die grote honden ligt en speelt. en olly komt vanzelf wel, die is nog vol op ontdekkingsreis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

We gaan met sprongen vooruit :verliefd:
Wat ik noem, een ware overwinning :verliefd:
Wat is er veel bereikt in een korte tijd :verliefd:

https://www.youtube.com/watch?v=6JHnVLS ... e=youtu.be

En na uitgebreid spelen is het heerlijk bankhangen :verliefd:

Afbeelding

Flip wil volgens mij kapper worden ;-) mijn haren worden al dagelijks bijgeknipt en gekamd :lol: en hij helpt mee met het kammen van mijn meisje :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Wat zijn ze heerlijk samen aan het spelen :D

Wat mij ook opvalt, wat zijn ze al flink gegroeid sinds ze bij jou zijn gekomen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie