Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Yo16Ka16No11 schreef:Plantje in de vensterbank nog heel? ;-)
Haha ik vraag me ook af wanneer die gaat sneuvelen :lol: zou hem vastplakken met posterbuddies aan de vensterbank ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

castratenkoor schreef:Gaat al hartstikke goed zeg! Leuk dit zo te kunnen volgen.
En ik vind het leuk dat je volgt :thup:
Yo16Ka16No11 schreef:Plantje in de vensterbank nog heel? ;-)
Dinky schreef:Haha ik vraag me ook af wanneer die gaat sneuvelen :lol: zou hem vastplakken met posterbuddies aan de vensterbank ;-)
Jazeker! Het is gelukkig een moeilijk te verschuiven bak!
De plantjes die erin zitten daarentegen :???: zijn een beetje geplet, maar ach, ik heb ze ook voor hun gekocht :pdtnewy:

Maar...
Heb je katten...
....moet je potverdorie nog zelf de muis vangen :shock: :ethink: :lol:
(en ja het was echt een muis geen rat ;-) )

Afbeelding

:pdtleb: Vandaag 11de verweekdag van mijn geliefde, kan me geen leven meer zonder ze voorstellen, Olly en Flip :birthday:
En wat doe je op zo'n speciale dag...

Afbeelding

Maar als ze dan wakker zijn is spelen met duur speelgoed uiteraard erg leuk!
...uiteraard niet met het origineel bedoelde gedeelte :ewall: :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=GIv2ufhVtB4
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Och, wat een lieve foto. Ik smelt :pdtu:

Al reageer ik niet steeds, ik geniet erg van je verhaaltjes en vooral van de filmpjes. Vind de honden wel wat opdringerig :eeh:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Cerna schreef:Och, wat een lieve foto. Ik smelt :pdtu:

Al reageer ik niet steeds, ik geniet erg van je verhaaltjes en vooral van de filmpjes. Vind de honden wel wat opdringerig :eeh:
Altijd leuk om te horen!
Ik kan begrijpen dat je het gedrag van mijn honden als opdringerige ziet.
Persoonlijk vind ik dat mijn honden het super doen.
Honden nemen voor een begroeting altijd even snuffeltijd, doordat Flip en Olly weglopen is het begroetingsritueel voor een hond nog niet afgerond, waardoor ze er achter aan lopen.
Het filmpje is het eerste directe contact wat ze met Flip hebben.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

ohhhhh hoe flip kleine olly vasthoudt.......smelt......
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Kijk en die foto laat meteen heel goed zien waarom er wordt geadviseerd om kittens met twee op te laten groeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Olly heeft geregeld een vies neusje (aangekoekt randje) aan de zij/binnenkant van het voer, hij heeft er soms last van, dit merk ik doordat hij dan niest.
Hoe kan ik dit zo katvriendelijk schoon maken?
Ik moet hiervoor zijn kop vastpakken en probeer het nu snel met mijn nagel, maar uiteraard stribbeld hij tegen.
Olly is al minder aanhankelijk dan Flip, wil het niet verpesten.
Nu probeer ik het als hij in kroel modus is en (als het niet lukt) een paar keer zodat ik daarna het vervelende gedeelte kan overstemmen door uitgebreid verder met hem te kroelen.
Maar wil graag tips dat het voor hem snel lukt zonder negative ervaringen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Werkt het om het een beetje vochtig/nat te maken? (Of een flinke lik te geven als een echte moeder :lol: )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Bij mijn kleintjes is dat ook, ik zeg altijd kom oogjes neusje schoonmaken en soms kan het soms niet.
Blijven proberen, ik heb gemerkt dat als het droog is het gemakkelijker weg te halen is, het valt er dan bijna af met mijn hulp. Vochtig lijkt wel meer aan te koeken.
In ieder geval vinden ze het niet zo heel fijn als ik het doe maar ik blijf het volhouden, ze laten het toe en weten dat het af en toe erbij hoort en ze zijn bij mij nog net zo aanhankelijk, dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je het verpest.
De errste weken was het voor mij ook moeilijker, maar door blijven herhalen weten ze het op een gegeven moment .
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Gijs heeft het af en toe met een vuil oogje. Dan zeg ik kom doppie schoonmaken. Vind hij niet leuk. Krimpt wat in elkaar maar ben erg snel. Met mijn nagel in een wip het korstje eruit en dan krijgt hij een dikke kus en is hij het alweer vergeten

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Voorzichtig met je pinknagel, als het hard is, daar lijkt het wel op. Heel even tegenhouden door met je andere hand het nekvel zacht vast te houden. (niet optillen uiteraard.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Hier moet ik soms de ogen van Simba doen als dat gebeurt is pak ik de vogel hengel en ga lekker spelen dan is die het weer snel vergeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Rik schreef:Werkt het om het een beetje vochtig/nat te maken? (Of een flinke lik te geven als een echte moeder :lol: )
:lol: :lol: Ik ga ver, maar dat laat ik aan mijn honden over ;-)
Lieselotje schreef:Bij mijn kleintjes is dat ook, ik zeg altijd kom oogjes neusje schoonmaken en soms kan het soms niet.
Blijven proberen, ik heb gemerkt dat als het droog is het gemakkelijker weg te halen is, het valt er dan bijna af met mijn hulp. Vochtig lijkt wel meer aan te koeken.
Goeie tip, ik ga het middels een zin aangeven wat ik ga doen.
Het is altijd droog, ik zie niet altijd wanneer hij eet.
nellebel schreef:Gijs heeft het af en toe met een vuil oogje. Dan zeg ik kom doppie schoonmaken. Vind hij niet leuk. Krimpt wat in elkaar maar ben erg snel. Met mijn nagel in een wip het korstje eruit en dan krijgt hij een dikke kus en is hij het alweer vergeten
Omdat hij niet heel kroelelig is (oppakken vind hij ook niet leuk), is zoenen voor hem geen beloning, wel vind hij staartaanzet kriebelen erg lekker, nadat ik het geprobeerd/weggehaald heb, ga ik ook kop kroelen zodat hij kop pakken niet gaat linken met oogje/neusje schoonmaken.
castratenkoor schreef:Voorzichtig met je pinknagel, als het hard is, daar lijkt het wel op. Heel even tegenhouden door met je andere hand het nekvel zacht vast te houden. (niet optillen uiteraard.
Ik gebruik nu inderdaad mijn pink nagel (is gelnagel dus ook niet heel scherp).
Nekvel pakken heb ik verschrikkelijke verhalen over gelezen :shock:
Nog geneens oppakken, maar door het pakken afknijpen van zenuwen en daarmee verlammingen.
Omdat ik niet ervaren ben en ik dus niet precies weet hoe het moet, wil ik datg niet proberen, stel dat ik het verkeerd doe :shock: :cry:
pinguin schreef:Hier moet ik soms de ogen van Simba doen als dat gebeurt is pak ik de vogel hengel en ga lekker spelen dan is die het weer snel vergeten.
Ook een goed idee, zal dat na het kroelen ook toe gaan passen. :thup:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Wat een geweldige avond :verliefd:
Een geweldig plaatje van hoe het hopelijk zal gaan worden!
De heren spelen terwijl de honden er rustig bij liggen :verliefd:
En dan gaat Sill mijn lok techniek uitproberen!
Tja, goed voorbeeld doet volgen ;-)
https://youtu.be/9Eh4WfvGhxg
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Cutie wil 9ok spelen met olly en flip en de hond ze vindt het filmpje heel leuk :cathappy:
Plaats reactie