Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Hihi Flip loopt achter de riem van de hond aan. Lijkt me ook en volle bak even met de kleintjes en honden, maar gaat toch goed?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Haha heerlijk spelen met de riem :lol:
Maar wanneer de hond achter ze aan loopt is dat toch wel erg spannend :eshifty:
Wel super zo rustig als je beide honden zich houden :smile:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Heerlijk filmpje ik vind je honden wel heerlijk rustig zo doen echt geen vlieg kwaad volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cyamytha »

Kijk hier wel jaloers naar hoor! Onze hond is en blijft erg (in mijn ogen te) enthousiast naar de katten, nog steeds, ik woon hier nu een jaar.

Wat gaat dat goed zeg bij je! Dan zie ik wel echt het verschil met volwassen dieren bij elkaar plaatsen.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@Rik: Ja dat hoop ik ook, maar nu begeleid ik het nog, zodra ze te brutaal worden krijgen ook mijn honden volledige toegang, dan doen ze het zelf denk ik dan ;-)

@Lieselotje: Het inderdaad volle bak en hectisch als de kerels besluiten door de woonkamer te gaan banjeren!

Dat Flip de riem achterna ging was echt heel komisch, hier heb ik er een compilatie van
https://www.youtube.com/watch?v=GMOfiS35AlM

@Dinky:
Het is inderdaad erg spannend.
inderdaad super hoe beide honden zich gedragen, maar dan is er nog 1 (niet in beeld) mijn jongste meid, die bij mij aangelijnd zit omdat ze te enthousiast is.

@kittentjes: Nee ze zullen het kittens niks doen, ze willen enkel spelen, ruiken, enkel dat spelen kan met honden die 50 kilo wegen een probleem worden.

@Cyamytha: Het gaat hier echt niet over rozen hoor!
Het is hier een behoorlijke chaos als de kerels aan de wandel gaan!
Ik neem een sprint naar de achterdeur om die te sluiten (ook al is de tuin nu afgezet, ik wil niet dat ze opgejaagd worden en daardoor alsnog erover schieten), de honden (muv die kleine oude hond) nemen een sprint naar de kereltjes, die op hun beurt weer onder de bank of kast schieten.
Mijn jongste meid wil spelen en is daardoor te enthousiast en lijn ik nu aan om haar onder controle te houden, de oudste is wel rustig, maar wil er gewoon bij kunnen om te snuffelen, als ze er niet bij kan begint ze steeds nerveuzer te worden en te piepen.
Als ik de meiden samen ernaar toe laat gaan worden ze enkel nerveuzer, veel piepen en komen ze op spanning te staan.
Dat je enkel mooie momenten gefilmd ziet is omdat ik de overige tijd alles aan het regelen ben ;-)

Tips voor jou hond:
Veel honden zijn erg gefixeerd op beweging, als een kat rustig blijft zal een hond anders reageren dan dat een kat rent.
Ook in welke gemoedstoestand ze zitten is belangrijk voor het contact.
Je zal begrijpen dat als een hond moe is hij heel anders zal reageren dan dat hij veel energie heeft.
Ook al is het nu een jaar, met een paar aanpassingen kan het ook bij jou beter gaan.
Breng de hond in contact met de kat als je hond moe is en je kat loom.
Geef de hond een kluif om zo zijn aandacht op iets anders te richten, daarbij blijft hij rustig kluiven en wordt hij gelijk beloond, dus 3 dubbel op een dikke + !
Gaat dit een tijdje goed en merk je dat de hond rustiger blijft in het bijzijn van de kat dan kan je wat uitdaging gaan bieden, van aandacht geven aan de kat, daarna wat spelen met de kat en vandaar uit actief spelen met de kat (bijvoorbeeld een hengel waarbij de kat gaat rennen), hierdoor heb jij de activiteit van de kat onder controle en kan je middels het spel sturen tot welke afstand de kat van de hond af blijft.
Ook kan je gebruik maken van een puppy ren (panelen), meer bekent voor konijnen.
Die kan je als een omheining neerzetten, maar ook zoals ik heb er een scherm van bouwen (tyraps en ducktape zijn bij mij heilig met bouwen ;-) ).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Pamuk »

Leuk filmpje Yola! Vooral de kleine oudere hond is echt relaxed op de film. Kitten achter riem aan is erg grappig, tot hond terug draait denkt hij "Oh oh nu moet ik wegwezen" :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ah, ok, je hebt dus nog een derde hond die wat enthousiaster naar de kittens is. Ja, dat herken ik dus wel. Daar zul je dan nog wel een kluif aan hebben :)

Want als de hond enthousiast richting kitten beweegt dan is het zoef zoef, weg kitten.
Goed dat je die nog even aan de lijn houdt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Vanavond was Flip weer op pad en wilde nu eens kijken wat er zou gebeuren als ik het allemaal zijn beloop zou laten (uiteraard geb ik wel op veiligheid gelet).
Ik heb het begin van de vrije kennismaking gefilmd en met kleine woordelijke bijsturing ging het boven verwachting goed!
Zoals ik ingeschat had wilde de oudste van mijn meiden moederen en de jongste spelen.
Het likken van kop en kont, wat de honden doen bij Flip doen ze ook bij hun pups.
https://youtu.be/tnyJRZUrH0Q
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Dat gaat heel goed. Straks als het nieuwe er een beetje af is wordt het ook wat rustiger (voor Flip) :)

Helemaal afgelebberd.... dat wordt straks natuurlijk flink poetsen voor hem.

Waar is Olly?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

stoere kater die flip, als de duvel niet bang voor die grote honden. mooi hoe die rechtop staat en een tikje op de neus geeft. kan mijn grote dikke gijs nog wat van leren hihihi die is nog bang van een vlieg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@Rik:
:lol: :lol: Ja, dezelfde reactie die ik altijd had als mijn moeder met een belebberde duim mijn gezicht afgepoetst had, zo keek Flip mij aan :-? :lol:

Terwijl Flip zichzelf vol overgave weer schoon probeerde te krijgen vermaakte Olly zich prima veilig achter het hek ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=G-QWGuj_EPg

Maar later, toen de meiden uitgeput bij lagen te komen, kwam ook de held op sokken een rondje woonkamer doen ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=uBsF1ZaSbCE

@Nellebel: Ja Flip is heel stoer!
In het begin was juist Olly degene die nergens wat om gaf en ook bij het gastgezin het meeste met hun hond optrok (ook een grote herder mix), maar nu zijnde rollen duidelijk omgedraaid!

Flip is de stoere, dappere kroelkop, hij slaapt het liefst tegen en op mij, wordt het liefst geaaid en Flip is meer degene die zich opperbest alleen vermaakt en mij heel erg leuk vind en aaierig wordt als ik met voer aan kom.
Dit terwijl ik in eerste instantie dacht dat Olly de zachtaardigste kroelkop zou zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Geweldig die filmpjes (en hoe het al gaat).

In het eerste filmpje zijn ze meer geïnteresseerd in Olly. Flip kennen ze inmiddels al :lol:

Mooi dat gat in dat hek. Daar kunnen ze zich lekker veilig achter terugtrekken.
Hoewel de honden wel heel rustig zijn (behalve even op het laatst :) ).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@rik:
Haha, ja Flip was al afgelebberd, met Olly hadden ze een nieuw lebber object ;-)

Ze kunnen ook via de kast wwer terug achter het hek, maar ze liepen vaak met terug "vluchten" bij het hek erdoor te gaan, dus voor hun gemoedsrust daar een gat gemaakt.
Tevens denk ik dan dat als ze meer vlucht mogelijkheden hebben ze minder angst hebben en daardoor vrijer gaan bewegen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Gaat al hartstikke goed zeg! Leuk dit zo te kunnen volgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Plantje in de vensterbank nog heel? ;-)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie