Kittens met lichte diarree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Meestal is de kitten-variant wat vetter dan volwassen variant. Dus dat zou alleen maar gunstig zijn voor Sky als ze overgaan op volwassen voer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Het volwassenvoer is binnen maar ik schrok van het formaat van de brokjes. Deze zijn net zo klein als bij de kittenvariant.. ik hoor ze wel nog kauwen gelukkig alleen heeft Skywalker wel al een paar keer zijn brokjes uitgespuugd, er komen dan hele brokjes uit.. werkt een anti schrok bak misschien? Ik wil natuurlijk niet weer van voer gaan wisselen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Hier schrokken ze de kleine brokjes ook zo naar binnen. Ik heb een Activity Fun Board en daar merk ik dan wel dat ze kauwen. Ze krijgen er ook elke keer maar 1 brokje uit met hun pootjes dus die kauwen ze dan goed.

Ook heb ik een schoenendoos met oude plastic eieren (ooit een keer van zo'n beeldjes actie van de Em-Te maar ik heb ze dus gewoon in die eitjes laten zitten). Als ik daar brokjes in gooi moeten ze die ook eruit hengelen. En ook heb ik de schoenendoos met toiletrollen hier staan. Werkt goed :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Dames en heren, jongens en meisjes!

Vandaag breng ik u het heuglijke nieuws dat Skywalker zojuist iets geproduceerd heeft wat op een drol leek! Een zachte drol, dat wel maar geen vieze plakkerige chocolademousse meer!

Het is even feest in het Westland!

Wat een opluchting dat ook Sky eindelijk weet dat het baasje niet van chocolademousse in de kattenbak houd! Ik wil niet te vroeg juichen maar ik verwacht eind deze week ook bij Sky mooie sigaren te zien!

Daarbij heb ik hun voerbakje vandaag omgeruild voor een bord! Skywalker heeft namelijk al 2x overgeven in de laatste 2 weken en Luke 1x. Ze schrokken beide nogal hun eten naar binnen. Ik las op internet dat een glad bord kan helpen. Door het gladde oppervlak blijven de brokjes moeilijker stil liggen tijdens het eten waardoor het meer moeite kost om veel brokjes in 1x in het bekje te nemen. Gevolg: langzamer eten. De komende tijd ga ik dit uittesten en als dit werkt dan laten we het maar zo :)

Ook heb ik vandaag geregeld dat de 5kg royal canin die ik nog heb staan naar een opvang voor honden, katten en knaagdieren gaat. Mijn zusje loopt daar stage en ze hebben momenteel 3 kittens dus ze kunnen het goed gebruiken. Ik wil zelf het risico niet meer nemen aangezien ze het beter doen op nutrivet.

En nu ga ik even een avondje van deze "overwinningsdrol" genieten!
Fijne avond allemaal! :)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

:edance:

Wat enorm fijn!
Wanneer je zoekt op voedselverrijking vind je veel inspiratie om het schrokken tegen te gaan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

yeahhhhh sigaren produceren - dat komt eindelijk goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
catwoman2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2013 19:56

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door catwoman2 »

Hoi MaantJee94, kun je zeggen wat nu eindelijk de doorslag gaf voor het fixen van de diarree? was het toch de anti biotica kuur? of het adult voer? Ik geef mijn kittens ook nutrivet kitten, maar steeds het allerlaatste beetje is waterig diarree. rest ziet er wel normaal uit, denk ik.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door ErikPhilippus »

Goed nieuws! Goed gedaan, Sky! Nu volhouden :grin:

Groetjes, en een fijn weekend met mooie sigaren :joint:
Erik
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Kurgel »

Pfff, wat een opluchting
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

catwoman2 schreef:Hoi MaantJee94, kun je zeggen wat nu eindelijk de doorslag gaf voor het fixen van de diarree? was het toch de anti biotica kuur? of het adult voer? Ik geef mijn kittens ook nutrivet kitten, maar steeds het allerlaatste beetje is waterig diarree. rest ziet er wel normaal uit, denk ik.
Ik denk dat de antibiotica het alleen maar erger maakte. Ik ging met ze naar de dierenarts omdat het dunner was dan normaal, het was niet waterig. Door die antibiotica hebben ze een week en Sky zelfs bijna twee weken erg waterige ontlasting gehad. Ze zijn bij de fokker met agressieve middelen ontwormt, dit heeft de darmhuishouding naar de knoppen geholpen, toen heb ik zelf ook nog twee keer ontwormt, finidiar en antibiotica gegeven. De darmen waren gewoon verpest. Ik denk dat bij ons uiteindelijk rust het sleutel woord is. Het is hier nog steeds niet 100%. De ene dag zijn het nette drollen en de dag erna is het opeens weer zachter. Maar ik merk dat als ik ze gewoon alleen voer, water en soms koolvis geef het goed te doen is. De nutrivet is naar mijn idee alleen maar goed voor ze geweest! Ik gaf vorige week een handje royal canin aan ze en een dag later hadden ze diarree.. De darmpjes van Luke en Skywalker zijn gewoon erg gevoelig! Daarbij kregen ze kittenvoer, dit is vetter dan volwassenvoer. Nu krijgen ze sinds een week kitten en volwassenvoer gemengd, de ontlasting werd hierdoor iets dunner (ze kunnen erg slecht tegen verandering..) maar begint nu weer beter te worden.

Hoe oud is je kitten? De mijne zijn 5 maanden en dan kan je prima over op adult. Ik heb de adult en kitten vergeleken maar de samenstelling lijkt hetzelfde. Wel heb ik de fabrikant gemaild omdat ik de brokjes wel heel klein vind.. adult en kitten is het zelfde formaat, ze slikken ze hier dus gewoon in één keer door en dat kan ook weer diarree veroorzaken omdat het dan moeilijker verteerd ;)

Wat ik ook lastig vind is wanneer ontlasting nou goed of slecht is.. ze hebben hier nooit stevige ontlasting gehad. Nu hebben ze meestal gewoon een drol die aan de buitenkant stevig (niet mega zacht..) is en van binnen zacht, geen idee of dat goed is maar het is nu wel beter dan het ooit geweest is en beter iets te zacht dan van die harde drollen want dat is ook niet fijn!

Nou het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
catwoman2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2013 19:56

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door catwoman2 »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga ook nog wat koolvis proberen dan en straks de adult variant. Kittens zijn ook 5 maanden. Eind van de maand worden ze gecastreerd dus wilde ze dan toch al naar minder vet voer doen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Vanmorgen was het helemaal mis.. Skywalker zat weer helemaal onder, zijn ontlasting was ook een stuk dunner. Die antibiotica kuur heeft meer schade aangericht dan goed gedaan. Een tijdje terug vertelde hier iemand mij over Zoolac propaste, een probiotica, deze heb ik zojuist besteld. Dit is naar mijn idee mijn laatste redmiddel, werkt dit niet dan zit er niks anders op dan toch dat uitgebreide ontlastingsonderzoek maar te doen.

Pff het leek zo goed te gaan :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

catwoman2 schreef:Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga ook nog wat koolvis proberen dan en straks de adult variant. Kittens zijn ook 5 maanden. Eind van de maand worden ze gecastreerd dus wilde ze dan toch al naar minder vet voer doen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Geen dank!
Hier hebben we weer even een terugval :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
catwoman2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2013 19:56

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door catwoman2 »

Ik heb nu RC digestive gekocht (tip, nu 1 verpakking gratis via Scoupy als je er 2 koopt) en het lijkt nu wel wat beter te gaan nu ik dat meng met nutrivet. heb op vetpercentage gelet. RC heeft ook sensitive, maar die heeft toch nog veel vet.
Ook heb ik milbemax gegeven. bijwerking was wel 1 dag diarree maar vandaag gaat beter. ik denk dat ze nog wat wormen hadden, want zag wel wat witte puntjes erin zitten.
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Bedankt voor de tip van het voer. Wel blijf ik voorlopig even op nutrivet, de darmen zijn erg gevoelig en iedere verandering levert weer diarree op.

Als je witte puntjes zag zal het met het ontwormen hopelijk opgelost zijn! Dat zou fijn zijn :)

Ik krijg morgen de probiotica binnen, ik hoop dat dat ons wondermiddel gaat zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie