Kitten (6 weken) wil maar niet overstappen op vast voedsel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
MK0907
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017 19:45

Kitten (6 weken) wil maar niet overstappen op vast voedsel

Bericht door MK0907 »

Hallo lieve mensen,

Ik heb een nestje pleegkittens met moederpoes, 1 van 4 kittens wil maar niet overstappen naar vast voedsel.
De kittens zijn ongeveer 6 weken oud. De kitten eet af en toe wat brokjes, maar vergeleken met de rest eet hij weinig.
Hij wil absoluut geen nat voer, hij drinkt nog veel bij moederpoes.
Deze kitten is stabiel op gewicht voor al 6 dagen. Daarnaast is hij nog erg actief.

Ik heb al geprobeerd om het voer wat op te warmen. Daarnaast smeer ik het elke keer tijdens het voeren een beetje op zijn pootjes.
Hij likt zijn pootjes af, maar gaat er niet van eten. Verder heb ik ook al verschillende soorten voer geprobeerd.
Heeft één van jullie dit misschien meegemaakt en een nieuwe tip?
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kitten (6 weken) wil maar niet overstappen op vast voeds

Bericht door Kurgel »

Tja, hij is blijkbaar gewoon wat trager. Als moederpoes het niet erg vindt dan zou ik gewoon nog even afwachten. Als broertjes en zusjes enthousiast zijn over vast voedsel gaat hij over een paar dagen vast meedoen- en anders is moederpoes het zogen op gegeven moment ook wel zat en duwt hem weg- dus als hij op gewicht blijft en actief is dan gewoon nog even afwachten.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie