Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Logisch dat het momenteel niet voelt als genieten. Maar je doet er alles aan en blijf vertrouwen hebben. Ooit komt het goed. je hebt alleen een heel lange adem nodig.

De aanschaf van een kitten is altijd een risico. Wat brengt hij/zij mee. En jij hebt heel veel pech gehad met beide. Maar vergelijk het eens met mijn Bob. De eerste keer dat ik hem (meteen de volgende dag na aanschaf) mee nam naar de dierenarts zei ze - breng maar terug en haal maar ergens een gezond kitten. 6 maanden enorm aangemodderd. Ik was dag en nacht met hem bezig - om de 2 uur een theelepeltje natvoer. En nu wordt hij volgende week 12 jaar.

Dus hou hoop - komt goed - vast en zeker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Het is heel begrijpelijk dat je niet ongestoord kan genieten met alle zorgen. Toch lees ik ook zeker wel genieten tussen de regels en zorgen door ;-) Nee, het is niet zorgeloos genieten maar ik lees toch wel dat je erg blij bent met je kleine 'kindjes' en geniet van het leven in huis. Dat je zoveel zorgen om ze hebt komt omdat je van ze houdt en van ze geniet, anders had het je niets kunnen schelen ;-)

Ik ben enorm blij voor je dat het de goede kant op lijkt te gaan allemaal! Denk trouwens dat niemand het leuk vind om medicijnen toe te moeten dienen aan hun lieverd en jij moet het dan ook nog eens bij beide maar het lukt je wel! Het is even flink doorbijten maar je kan het!
Mocht de diarree na de tweede kuur panacur (en in week erna met zoolac) de diarree blijven bestaan dan zou ik een derde kuur panacur overwegen of een extra snaptest om te controleren of de Giardia inderdaad onder controle is.

Weet niet of je het al doet maar bij het schoonmaken met chloor zou ik zeker schoonmaakhandschoenen aan trekken om je handen te beschermen ;-)

Vind dat je heel goed bezig bent!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt beiden. Dit soort Posts houden de moed erin.

Ja moet handschoenen aan doen. Dat doe ik eigenlijk niet. Was ook enorm vaak mijn handen. Polly net weer dikke dot diarree. Verdorie.

Ik zat te denken om metrazol te proberen, als de tweede kuur ook niet aanslaat. Maar ik zal dat overleggen met de dierenarts.
Woensdag start de tweede kuur. Wilde ook nog even met de dierenarts overleggen of Louis dan ook weer moet. Heeft hij niet teveel meds?

Ik hou inderdaad heel veel van ze. Maakt je ook kwetsbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Vanochtend bij de dierenarts geweest. Louis heeft geen koorts meer, schone ogen en schone oren. Hij heeft gelijk zijn tweede vaccinatie gehad. De buurvrouw komt een aantal keren kijken hoe het met hem gaat. Ik had donderdag het gevoel dat hij beter werd. Hij piepte minder, sliep minder en speelde meer. Ben blij dat we deze periode achter de rug hebben.
Woensdag zou ik moeten starten met de tweede kuur panacur, maar de dierenarts zei dat ik beter kon starten aanstaande vrijdag. En een maand na de laatste keer panacur Stronghold. Doe ik Polly gelijk weer comfortis. Heb je 'em nog? Ik wel :-)

Ik ben burgerlijk ongehoorzaam geweest en heb Polly weer op applaws zeevis gezet. Ze bleef maar diarree houden op Hills Z/D, ik werd er zat van. Nu met applaws al twee dagen droge, mooie keutels, donker van klaar. Maar ik wil het natuurlijk niet jinxen.
Ik heb met de dierenarts afgesproken dat ik voorlopig op Applaws blijf. Krijgt ze toch weer diarree, ook na de tweede kuur Panacur, dan laat ik de ontlasting testen.

Hebben we dan nu toch rust in de tent? Ik hoop het...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door ErikPhilippus »

prinsespolly schreef:Hebben we dan nu toch rust in de tent? Ik hoop het...
Ik hoop met je mee...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

ohhh wat een lieve katjes op de foto. snoepjes. flieft!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Sinds vanochtend eet Louis iets minder, hij voelt warm aan. Ook zag ik dat hij kneep met 1 oogje en zat er pus in dat oogje. Gelijk maar weer oogzalf in gedaan en het is nu al beter. Hij is wel alert en speelt en rent als een dolle. Hij heeft ook een beetje gevochten met Polly. Dus daar kan dat oogje ook van komen?

Nu ben ik bang; reactie op vaccinatie van afgelopen dinsdag of toch droge FIP?? Blijf bang voor dat tweede. Ben ook weer gestart met de herhalingskuur panacur. Heb hem ook gewogen; ruim 1300 gram. Groeit dus nog wel, 100 gram per week.

Hoe lang kunnen er nog reacties na vaccinaties optreden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Met vaccinatie weet ik niet. Bij asiel hier houden ze twee weken medische nazorg aan omdat de katten al iets onder de leden kunnen hebben, na die 2 weken geldt dat ze het in nieuwe huis opgelopen moeten hebben. Bij loulou kwam na 3 dagen niesziekte duidelijk naar voren dus een entreactie ne 4 dagen zou ik mij ook voor kunnen stellen ;-)

Heel fijn dat hij nog zo'n 100 gram groeit per week :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Moet ik nu iets doen denk je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lopke

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lopke »

De reacties op een vaccinatie, zie je al heel snel, alleen worden ze vaak niet als zodanig herkent, omdat dit vaak een reeks van vage infectie achtige klachten zijn.
En doordat er vaak wordt behandeld met AB, komen er vaak een reeks nieuwe klachten bij, doordat het darmstelsel op de schop gaat.
En ook de wormenkuren kunnen, als ze die veel krijgen, een behoorlijke aanslag op het darmstelsel geven.

Persoonlijk zweren wij bij bioresonantie, je kunt door laten meten en vaak ook behandelen met bioresonatie. Of alleen diagnose laten stellen en dan met natuurlijke middelen de weerstand opkrikken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

prinsespolly schreef:Sinds vanochtend eet Louis iets minder, hij voelt warm aan. Ook zag ik dat hij kneep met 1 oogje en zat er pus in dat oogje. Gelijk maar weer oogzalf in gedaan en het is nu al beter. Hij is wel alert en speelt en rent als een dolle. Hij heeft ook een beetje gevochten met Polly. Dus daar kan dat oogje ook van komen?

Nu ben ik bang; reactie op vaccinatie van afgelopen dinsdag of toch droge FIP?? Blijf bang voor dat tweede. Ben ook weer gestart met de herhalingskuur panacur. Heb hem ook gewogen; ruim 1300 gram. Groeit dus nog wel, 100 gram per week.

Hoe lang kunnen er nog reacties na vaccinaties optreden?

Over het algemeen kunnen ent-reacties tot een week na enting optreden. De kans bij Louis was groter omdat hij geen 100% was. Dat oogje kan natuurlijk toeval zijn, moeilijk te zeggen. Hou hem goed in de gaten, of hij genoeg eet en drinkt. Bij twijfel natvoer-papje met spuitje geven. En als hij niet meer eet en futloos is/blijft dan weer naar de dierenarts.

Geen risico nemen, zeker niet met een kitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt!!! <3


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Gisteren Polly weer een klein beetje bloed bij de ontlasting en vanochtend weer iets dunnere ontlasting. Ik twijfel: testen of even aankijken? Ik ben maar weer begonnen met zoolac propaste, want daar was ik sinds een weekje mee gestopt. Moet ik haar dat voor altijd blijven geven?

Louis is pas afgelopen zaterdag echt beter geworden; geen pusoogjes meer. Wel dacht ik vanochtend weer een kras op zijn oog te zien en kneep hij met dat oogje. Ik wilde vanavond even goed gaan kijken en anders maar weer zalven.

Onderling gaat het goed. Ze zijn allebei even speels. Als Polly niet weet waar Louis is, gaat ze klagerig lopen miauwen. Tenminste, ik denk dat dat de reden is, omdat ze nooit miauwt als Louis in haar buurt is. Ik heb ook gedacht dat ze miauwde om de buikpijn, maar ze miauwt ook bij goede ontlasting. Vandaag hoorde ik een soort raspend geluid in de woonkamer, ik dacht dat er een vogel in huis was. Maar het was Polly die mopperde op de vogels buiten, had ik nog nooit gehoord. Ik vind haar wel heel zwaar. Ze is nu 3,5 kg bij 10 maanden. Schijnt normaal te zijn? Haar vel hangt ook heel los om haar lichaam. Ze houdt niet zo van knuffelen, maar ik trek haar minimaal 2x per dag van de grond en dan knuffel ik haar grondig. Dan hoor ik een heel zacht gespin, dus zo erg zal ze het wel niet vinden.

Louis is een grappig kittentje. Springt van een afstand op de rug van Polly. Polly laat het even toe en dan springt ze op hem. Ik ben blij dat we er twee hebben. Echt. Louis piept nog steeds als een muis. Is een hele slanke kater. Hij weegt nu 1,5 kg bij 15 weken. Hij mocht van mij wel wat dikker. We voeren hem 4x per dag natvoer en hij heeft onbeperkt brokjes. Vooral mijn vriend houdt zielsveel van hem. Ik vind de dikke Polly leuker.

Heb het gevoel nog niet helemaal 'out of the woods' te zijn, maar ik heb meer kennis en ervaring en ik voel me beter uitgerust om problemen te lijf te gaan. Een goede dierenarts helpt ook enorm.

Groet! Fijne dag!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het onderling zo goed gaat. Veel leuker hè twee katten.

Met Zoolac Propast heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet verder mee adviseren.
Ik hoop dat de problemen uiteindelijk helemaal opgelost gaan worden.
Fijn dat je je wat ervarener en zelfverzekerder voelt over de katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie