Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Het ging er de afgelopen dagen hard aan toe. Polly die de kitten beet en met de achterpoten krabte. En Louis gillen en blazen. En nu...is de orde vastgesteld. Goddank![img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... fdd8f8.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Awww, zie ze daar toch eens lekker lief samen liggen. Sneller dan ik eigenlijk verwacht had.

Ja, dat spelen kan er soms hard aan toe gaan. Ze moeten natuurlijk ook elkaars grenzen leren kennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Jammer ik kan de foto zo niet zien. Ja katten spelen/stoeien nogal ruig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Helaas zie ik de foto's ook niet omdat ze te groot zijn voor het forum.

Maar hierbij de linkjes naar de laatste twee foto's:
28 maart //uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... fdd8f8.jpg
26 maart //uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... 272720.jpg
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Dankje Mirjam!

Oh wat heerlijk dat ze al tegen elkaar aan liggen. Wat een prachtig duo heb je daar. Ik hoop dat ze probleemloos oud zullen worden samen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Wat een schatje. Smelt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Vanmiddag was Polly weer grenzen aan het aangeven; had Louis in de houdgreep en krabte met de achterpoten tegen het hoofd van Louis en beet in het achterpootje. Later op de dag kreeg Louis een dik oogje. Weer naar de dierenarts; kleine beschadiging cornea, 3 daags oogzalf.

Wat moet ik doen als ze zo bezig zijn, uit elkaar halen? Het wordt wel telkens minder. En Louis zoekt het ook gewoon op...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sifra »

Dat in de houdgreep houden en flink trappen is bekend gedrag. Dat doen katten ook met trappelzakjes met kattenkruid. Het ziet er heftig uit, maar meestal valt het wel mee. Zo'n zeer oogje is een bedrijfsongevalletje. Piept Louis ook als hij pijn heeft en houdt Polly dan iets in? Ingrijpen doe je alleen als je denkt dat het echt te gek wordt. Dan kun je Polly proberen af te leiden of bijvoorbeeld duidelijk 'Nee!' of 'Hé!' zeggen.
Ook als je twee even oude kittens hebt gebeuren er trouwens vaak kleine ongelukjes. Dan hoor je ineens gepiep en dan blijkt een nagel van de ene in het oor van de andere vast te zitten. Au, au, au!
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Oe jeetje. Ja Louis gilt en piept! En Polly houdt dan wel op. Bedankt voor de tips!
Zit er wel een beetje over in dat we maandag weer beiden gaan werken en dan is er geen toezicht...
Gelukkig kunnen we dan ook stoppen met het zalven van de ogen...is ook nog wel een klusje.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Het is in ieder geval goed dat Polly dan wat inhoudt. Het ziet er inderdaad vaak veel erger uit dan het werkelijk is. Hier gilt/blaast Yuna ook wel eens met Bono er bovenop (1,5kg zwaarder). En ik heb het idee dat ze gewoon de nagels en tanden flink gebruiken. (Ik voel wel eens kleine wondjes in de nek/kop van beide). Maar zij gaat ook nét zo hard weer achter Bono aan en vaak/meestal gaat het ook gewoon zonder gillen.

Ik denk dat je precies pech hebt gehad met het oogje van Louis. Bono heeft ook een keer een dag met toegeknepen oogje rondgelopen maar dat was snel weer over. Maar het tikt wel aan want ik was met het ontstoken oogje van Yuna (niet door het vechten maar door een gewone ontsteking) zo €67,- kwijt (en een week later nog eens €20,- voor controle). Ja, dat moet je natuurlijk niet elke week hebben :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lopke »

Het kan geen kwaad maar als het verschil groot is, zou ik wat plekjes maken waar de kleinste wel onder kan maar de grootste niet.
Heel vroeger hadden we een lage verwarming en daar hing een kattenslaapmandje aan.
Daar verschanste een kleintje zich en verdedigde zich flink.
Er lag een dun kussentje, dus ze kon daar ook heerlijk slapen.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Gatver, ik maak me nu toch weer zorgen;

Louis hebben we 4 keer per dag, 5 dagen lang Cavasan Zalf in de ogen gedaan. Het oogje is echter nog steeds een klein beetje dicht. Het wordt al wel beter. Maar maak me toch zorgen.

Polly heeft weer diarree; plasjes ontlasting. Ik deed haar applaws zeevis met 1/3 hypoallergeen erdoorheen. Nu heb ik dat hypoallergene eruit gelaten, ik dacht; dat moet wel kunnen. Sindsdien diarree. Zou het daar aan liggen? Of toch een infectie? Ik heb nu sinds gisteren het hypo allergeen weer door het voer gedaan, het wordt al iets beter, maar nog steeds dunnig en slap. Ook hoor ik haar miauwen, beetje klaaglijk. Als ik kom kijken: is er niets en houdt ze ook op.

Over het samen zijn van de twee kittens twijfel ik nog een beetje: absoluut niet vechten. Maar ook niet leuk samen spelen. Meestal speelt Louis en kijkt Polly. Soms rennen ze samen. Louis wil graag samen slapen, Polly niet. Louis likt Polly, Polly Louis niet.

Dus vanochtend zijn mijn vriend en ik allebei naar het werk gegaan. Knal spannend vind ik het...Ondanks dat we nu een tweede kitten hebben, maak ik me nog steeds ongerust of iedereen gelukkig en gezond is....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Dat oogje heeft tijd nodig. Mijn ervaring is dat als je ophoudt met zalven dat het dan snel rustig wordt. (Te) lang door zalven werkt vaak averechts.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt nu jullie voor het eerst gaan werken en ze alleen moeten zijn. Heel begrijpelijk en niks mis mee. Maar dat komt echt goed. Katten spelen nou eenmaal ruig en dat is niet altijd prettig om te zien ;-).

Kun je Polly niet helemaal op hypo-allergeen voer houden? En dan niet meer steeds wisselen en wat anders proberen. Ze heeft duidelijk overgevoelige darmen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lopke »

Als ze ergens allergisch voor is, dan zal ze die allergie houden.
Het kan vanalles zijn,waar die allergisch is, een toegevoegd stofje of misschien voor bepaalde vis enof vleessoorten.

Zolang je het niet hebt uitgezocht, zal dat steeds terug blijven komen.

Een van vroegere katten reageerde op natvoer, al het natvoer, haar zusje en haar moeder hadden het trouwens ook, echt smerige stinkende, dunne ontlasting kreeg ze ervan.
Als ze gewoon brokjes kreeg, had ze nergens last van.

Later zijn we voor een van onze beestjes helemaal overgestapt op barf voor de honden en katten.
Daar hebben we met alle dieren nog het beste resultaat op.
Ook zijn we uit gaan zoeken of er bij onze hond voedselallergie meespeelde, dat is dan erg eenvoudig uit te sluiten, een maand een vleessoort die hij niet of niet vaak eet, er kwam totaal geen verandering, daardoor wisten we dat er geen voedselallergie meespeelde.
Door bioresonantie kwamen we uit op allergie voor de vaccinaties en een medicijn vergiftiging, opgebouwd door ontstekingsreacties.

Bioresonantie kan ik erg aanraden om allerlei vage klachten uit te zoeken.

En ik sluit me aan bij castratenkoor, jonge poezen kunnen heel ruig spelen, vandaar dat ik dat hangmandje mooi liet hangen, een schuilplekje waar de kleinste zich kan verschuilen.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt Dinie en Lopke, weer iets gerustgesteld! Ik ga Polly op hypoallergeen zetten: helemaal.
En het oogje van Louis voel ik me nu ook iets beter over.

Mijn vriend is trouwens gek op die katten. Is er de hele dag druk mee! Tegen ze praten, met een hengeltje, aaien. Leuk om te zien vind ik dat. Ik ben meer van de zorgen en het denken in mijn hoofd en een klein beetje afstand. Vind Polly, die iets ouder is, ook eigenlijk leuker dan die kleine Piep de Muis (zo noemen we hem, omdat hij zo hard kan piepen, wat nog geen miauwen is hoor). Zit nog steeds wel eens op de bank en dan dwarrelen er haren langs en dan denk ik: mijn hemel...waar ben ik aan begonnen. Maar nu heb ik zo'n goede stofzuiger gekocht, speciaal voor dierenhaar...en de furminator he... En jullie helpen me enorm....Dank dank dank...
Plaats reactie