Ik ben nieuw op het forum. Ik heb wel vaker berichten gelezen maar ben nu wel erg benieuwd naar het advies van mensen hier op het forum.
Ik zal even wat kort vertellen over onze kattenkinderen; wij kregen onze Simba zo'n 5 jaar geleden. We dachten dat het een Noorse Boskat was totdat wij onze poes Lara ( wel een echte Noor

Helaas is het zo dat Simba al een tijd sterk aan het vermageren is... wij gokken dat dit al een tijdje aan de hand is, echter het is ons pas 2 maanden geleden opgevallen. Door zijn dikke vacht valt het niet zo snel op, en hij heeft altijd een constante drang gehad naar eten. Nu ook nog steeds. Wel heeft hij vaker last van diaree, of dunnere ontlasting en last van braken.
Twee maanden geleden kwamen wij er dus achter dat Simba was afgevallen. En niet zo'n beetje ook. Was onze kater eerst nog meer dan 4 kilo, was het nu nog maar een hoopje van 2.6. Wij hebben gelijk een bloedonderzoek laten doen en hier kwam niets uit. Alles was goed... wij moesten maar overgaan op kittenvoer en kitten natvoer. Dan moest het allemaal wel goedkomen. Ik heb dit dan ook gedaan en ben op aanraden van onze toenmalige DA de Royal Canin mother & babycat gaan geven, met aanvulling Sechir kitten natvoer.
Helaas werkt dit nog steeds niet. Simba komt nog steeds niet aan en wij zijn dan ook afgelopen week naar een andere DA geweest en daar hebben ze hem wederom gewogen, en onze lieve Simba weegt nu nog maar 2.1 kilo. Dit is dus duidelijk echt niet goed...
Op aanraden van de DA hebben wij een echografie laten doen bij Warmerdam in noordwijkerhout, om te kijken wat het zou kunnen zijn... hier is ook niets uitgekomen. Darmen zagen er goed uit, wel zag hij dat hij last had van dunnere ontlasting ( dat klopt, altijd wel redelijk last van gehad ), maar zijn maag en blaas zagen er gewoon normaal uit.
Maandag ga ik langs de DA om zijn ontlasting in te leveren voor onderzoek, de DA in noordwijkerhout zei dat het wellicht een mogelijkheid is dat Simba bepaalde voedingswaarden niet kan verteren. Ik vroeg mij dan ook af of jullie hier ervaring in hebben, wat is raadzaam om Simba nu te geven qua extra voer om aan te sterken. Wij zitten met onze handen in het haar.... wij willen zo graag dat onze Sim weer wat aankomt, wij hebben geen idee wat er met onze knul aan de hand is! Ik geef hem nu elke avond wat gekookte kip. Dat begint hij inmiddels ook wel een beetje zat te worden... hij laat het zo nu en dan staan.
Alvast veel dank voor het lezen. Wij hopen dat ons kleine vriendje gauw weer erbovenop komt.