Kitten 5 maanden ademt zwaar

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Xavi_K
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2017 20:52

Kitten 5 maanden ademt zwaar

Bericht door Xavi_K »

Hoi allemaal,

Mijn eerste keer op dit forum en gelijk een medisch vraagje!

Ik heb 4,5 maanden geleden een kitten opgevangen die met 5 weken gedumpt is door zijn eigenaar. Heel erg voor het beestje, maar ik ben blij dat ik hem in huis heb kunnen nemen. Nu weet ik zeker dat hij goed terecht is gekomen!

Naar omstandigheden doet Xavi het super goed. Na een wat slechte start door vlooien, een ontstoken oogje en ondergewicht. Is het nu een gezonde kater van ruim 5 maanden. Juist omdat ik hem van zo kleins af aan heb gehad, maak ik me 100 keer extra zorgen of ik alles wel goed doe ;-)

Nu merk ik de laatste dagen dat hij enorm veel slaapt en sneller moe is van het spelen. Soms kan hij gewoon niet wakker blijven en valt hij zittend in slaap. Op die momenten, ademt hij zwaar en klinkt het een beetje alsof zijn neusje verstopt zit. Dit laatste heeft hij al vanaf het begin en zou niet erg moeten zijn volgens de DA. Nu deze 'moeheid' erbij komt, ga ik me toch zorgen maken. Is dit nodig, of komt het simpelweg omdat hij ouder wordt en gewoon niet zo enorm speels meer is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Angie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 5 maanden ademt zwaar

Bericht door castratenkoor »

Met 5 maanden zou hij echt nog erg speels moeten zijn. Bij twijfel zou ik als ik jou was toch nog een keer naar de dierenarts en laten luisteren naar hart en longen.

Je zou kunnen overwegen, als hij zo futloos blijft, gelijk bij de castratie een bloedonderzoek te laten doen. Daarmee kun je van alles uitsluiten, enge ziektes en nier- en leverproblemen ed.

Eet en drinkt hij goed? Poept en plast hij goed?

Ik heb zelf een kitten van bijna een jaar, maar die is nog volop speels en actief.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Xavi_K
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2017 20:52

Re: Kitten 5 maanden ademt zwaar

Bericht door Xavi_K »

Bedankt voor je reactie! Hij eet goed en drinkt iets meer dan anders, maar niet zorgwekkend veel. Afgelopen nacht is hij een uurtje heel druk geweest met rondrennen en spelen met alles wat los en vast zit. Zo kende ik hem weer ;-)

Ik bel vandaag voor de zekerheid met de DA
Plaats reactie