gecastreerde kater rijdt op kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zoltan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 nov 2016 12:12

gecastreerde kater rijdt op kitten

Bericht door Zoltan »

beste kattenvrienden,

sinds enkele weken heb ik een jonge kater (6 maand oud nu) bijgehaald, ook als gezelschap voor mijn 3 jarige kater, beide zijn gecastreerd.
of ze echt al vriendjes zijn kan ik niet echt zeggen, maar ze eten probleemloos samen en hollen soms achter elkaar. de oudere likt de kitten zijn snoetje schoon, tot wanneer de kleine er genoeg van heeft en dan uithaalt.
soms bijt de oudere de kleine ook nadat hij hem heeft schoongelikt, ik hoor de kleine dan roepen en zie hem weglopen.
nu heb ik een paar dagen geleden ontdekt dat de kater de kleine ook 'berijdt' zoals parende katachtigen, hij zet dus zijn tanden in de nek van de kleine en gaat er op zitten; tot deze weer roept en wegloopt. ik kan het niet goed aanzien dus wanneer ik het zie, roep ik de oudere kat en kijk streng tot hij ermee stopt.

heeft iemand hier ervaring mee? zou het overgaan wanneer de kleine ouder is?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gecastreerde kater rijdt op kitten

Bericht door castratenkoor »

Is heel normaal gedrag. Of het ooit stopt is weinig van te zeggen. Mijn Sjaak* is het tot zijn dood blijven doen. Op dit moment heb ik Bob van 11 die op kitten Clarie (poes) rijdt en op Teske (kater). Waarom Teske zoveel "smakelijker" is dan de andere katers zou ik niet weten, maar hij reageert er altijd verliefd op. Ze zijn allemaal gecastreerd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: gecastreerde kater rijdt op kitten

Bericht door Dorien66 »

Abel deed het ook heel af en toe. Tot Flip het zat was en hem een keer een flinke optater verkocht, ze waren toen 2,5 jaar zo'n beetje.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: gecastreerde kater rijdt op kitten

Bericht door ErikPhilippus »

Dat herken ik ook. Onze 15-jarige Bengaal Gaudí 'bestijgt' af en toe de haast 2-jarige Ginger, compleet met koerende keelklanken, bijten in de nek en trappelende pootjes. Sterker nog: Gaudí wordt op zijn beurt soms incestueus gepakt door zijn even oude broer Dalí :eshifty:. Uiteraard allemaal gecastreerde exemplaren.

In de 'specificatie' van Bengalen staat dat ze tot op hoge leeftijd speels blijven. Had nooit gedacht dat amoureus gedrag daar ook onder zou vallen :grin:.

Groetjes,
Erik
Plaats reactie