Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Bericht door Mariskings »

Heel veel sterkte met het verlies van Skipper, heel sneu dat hij niet oud heeft mogen worden! :'(
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Bericht door Dinky »

Happiness91 schreef:Jeetje wat lijkt me dat naar om elke keer mee te maken. Kan me voorstellen dat je kat er ook erg lusteloos van word. Epileptische aanvallen kosten echt enorm veel energie.
Ik hoop dat de dierenarts morgen een diagnose kan stellen. Ik weet niet hoe het met katten zit, maar ik heb geleerd om mensen tijdens en na een aanval niet aan te spreken/aan te raken. Wanneer ze uit hun epileptische aanval komen en je dan net op dat moment praat of aan raakt kan dat weer een trigger zijn om weer een nieuwe aanval uit te lokken. Ook lichtflitsen kunnen een trigger zijn bij mensen.

Sterkte in ieder geval!
Om hier even op te reageren voor toekomstige forumbezoekers: dat van niet aanraken geldt ook voor katten is mij door DA vertelt.

Lijkt mij vreselijk om je kat iedere 1,5 uur zo'n aanval te zien hebben ongeacht leeftijd. Zelf 1 keer epileptische aanval bij poes meegemaakt en vond dat al vreselijk.
Heel veel sterkte met het verlies van Skipper...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Aster Bloem
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2016 11:15

Re: Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Bericht door Aster Bloem »

Klopt hoor. De aanvallen eerden soms ook veroorzaakt door onze aanwezigheid. Om zichzelf niet nog erger te verwonden hielden we hem voorzichtig vast en waren verder stil. Uiteindelijk werden de tussenpozen steeds korter en de aanvallen langer...

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Tommie 17-5-2014 Jet 1-9-2016 Snoes Skipper
Happiness91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2016 18:23

Re: Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Bericht door Happiness91 »

@Dinky: Bedankt voor je aanvulling!

Asterbloem, Het lijkt me een heftige situatie om mee te moeten maken. Pijnlijk om aan te moeten zien terwijl je niks kan doen. Ik hoop dat jullie dat beeld uiteindelijk kunnen verwerken. Heel veel sterkte nogmaals.
Gebruikersavatar
Aster Bloem
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2016 11:15

Re: Kat (1jr) gaat iedere 1,5 uur volledig uit zijn dak

Bericht door Aster Bloem »

Bedankt allemaal voor jullie medeleven. De kat was van mijn 8 jarige dochter die het ook nog steeds heel verdrietig vindt... Die mocht alles met Skipper doen en geen enkele keer een krab. Bij niemand overigens. En alhoewel Skipper onvervangbaar is, hebben we een nieuw katje voor haar gevonden. Mijn dochter heeft haar Jet genoemd. Over een week of 8 mogen we Jet ophalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Tommie 17-5-2014 Jet 1-9-2016 Snoes Skipper
Plaats reactie