ipakitine x reactive

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Perros
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2013 21:53
Locatie: oostende (B)

ipakitine x reactive

Bericht door Perros »

is IPAKITINE een waardig 'alternatief' voor REAKTIVE ?
Dit omdat werd vastgesteld door de D.A. , urine en bloedafname bij 1 van mijn katers nierinificientie is vastgesteld en schildkier probs.
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: ipakitine x reactive

Bericht door Omnia »

Hallo Perros welkom op dit forum,

Ipakitine is een fosfaatbinder die je over de (dieet)maaltijd kunt geven zodat schadelijke fosfaten ontstaan door dierlijke eiwitten geen kans maken om schade aan te richten aan het nierweefsel. Ook reduceert het in het lichaam de ureum en creatinine spiegel. Waardoor de kat minder last van misselijkheid heeft. En zich prettiger voelt. Zelf heb ik met Ipakitine goede ervaringen, dus dat product kan ik je zeker aanraden.

Reactive ken ik niet. Dit product ben ik ook niet, hier op het forum tegen gekomen tot nu toe. Een andere bekende fosfaatbinder is Renalzin. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: ipakitine x reactive

Bericht door Rik »

Misschien bedoel je Reactiv Tonicum:
https://www.dierapotheker.nl/product/15 ... -6-x-45-ml

Maar dat is sowieso geen product speciaal bedoeld voor nierpatientjes maar als eetlustopwekker en algemene gesteldheid voor (meestal ziekte of oudere) katten. Er is daarmee op het forum wel ervaring en kan ook wel aan nierpatiëntjes gegeven worden (als eetlustopwekker) maar het is geen alternatief voor ipakitine of andersom. Ik heb het te kort gehad om effect op de eetlust en activiteit op mijn poes te zien.

(Voor ervaringen kun je ook de zoekfunctie rechts bovenin gebruiken een zoeken op reactiv of tonicum)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Perros
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2013 21:53
Locatie: oostende (B)

Re: ipakitine x reactive

Bericht door Perros »

bedankt , duidelijk voor mij , bedankt.

beiden werden asap besteld !
Plaats reactie