Een tijdje geleden ben ik overgestapt van RC naar Acana Wild Prairie en Acana Grasslands gemixt voor mijn 2 bengels. Dit ging in het begin met diarree wat te wijten was aan (te veel) snoepjes.
Nu voer ik ze al een tijdje met een voerautomaat, vanwege wel eens een weekendje weg

Het valt me de laatste tijd (aantal maanden) op dat de katjes hun porties niet echt meer opeten. 's ochtends krijgen ze een portie (via de automaat) maar waar ze in het begin helemaal gek naar de automaten renden, is het nu van "hm, gut, voer".
's Avonds is het helemaal lachen, dan kijken ze niet eens.
Als ik terug kom van werk, dan zie ik de ochtendportie nog in de bakjes zitten... helaas heeft dit wel tot gevolg dat Ashley uit 2 bakjes eet (en daarom wel zwaar is).
Liam komt elke dag buiten, ligt vooral in de tuin te liggen. Ashley is wat schichtiger en komt wel eens buiten, maar zodra er iets is, staat ze binnen

Omdat ze niet echt meer "rennen' naar het voer, maar wel (meer uit noodzaak denk ik) eten, zit ik te twijfelen of ik nog door moet gaan met de Acana voeders..
Ik weet dat er ontzettend veel topics over voer en het beste voer zijn, maar het is een behoorlijke bos geworden

Vers vlees, rauw voer o.i.d. is helaas geen optie voor ons. Dit omdat ze blikjes Almo nature (die ze wel eens als traktatie krijgen) ook niet echt opeten.
Ik wil wel in de graanvrij blijven, met het meeste vlees.. Alleen zit wel met de twijfel van veel eiwitten / weinig koolhydraten / fosforgehalte etc.
De katjes zijn inmiddels al bijna 6 jaar.
Thanks voor de reacties alvast!!