Ben even een paar weken niet op het forum geweest. Merkte aan mezelf dat het mij allemaal een beetje te veel werd. De zorg voor mijn 2 nierkatjes kost gewoon erg veel energie en dan natuurlijk niet te vergeten mijn 2 andere jonge "gezonde" katjes.
Zie wel dat ik het één en ander gemist heb.
@ Rik Heel veel sterkte met het verlies van jouw geliefde Bowy

.
@ FrodoSammie Wat fijn om te lezen dat het met jouw lieverds inmiddels een stukje beter gaat. Ik duim voor je dat deze stijgende lijn zich nog verder doorzet

.
@ Sayuri Nierpatiëntjes en voeding.....dat blijft een eeuwige strijd lijkt wel. De ene keer vinden zij het één lekker en de volgende dag moeten zij er weer niets van hebben. Heel erg frustrerend en soms om moedeloos van te worden. Mijn Koetje zit inmiddels 3 maanden aan één en hetzelfde nierdieet. Dit heeft behoorlijk wat moeite gekost, gezien zij echt alleen dat ene nierdieet pruimde. Van de rest moest zij niets hebben helaas. Het is en blijft proberen en zoeken naar wat het beste voor jouw lieverd werkt.
M.b.t. Ipakitine Ik heb van mijn dierenarts begrepen dat het niet nodig is om dit ook nog over het nierdieet te doen. Zeker niet wanneer de fosfaten in het bloed goed zijn, gezien je niet het risico wilt lopen dat deze te laag worden. Dit is namelijk volgens mijn dierenarts ook weer niet goed.
Bij mij is overigens ook merkbaar dat mijn poezebeestjes over het algemeen met warmer weer moeilijker en minder eten. Koetje heeft gisteren alleen goed gegeten. Maar misschien komt dat wel dat ik vals gespeeld heb....heb de airco namelijk aangezet

.
Even een update van Koetje:
Het is op dit moment gelukkig weer een kleine 2 weken rustig

. De oorzaak van het probleempje "blaasontsteking" is inmiddels bekend. Dit had puur met stress te maken. Zij krijgt nu natuurlijk sinds een aantal weken Laxatract. Bij het geven was dit 's ochtends altijd een gevecht. Waarna zij vervolgens continue naar haar bak ging om een plasje te doen. De eerste keer dat dat gebeurde schrok ik mij een hoedje. Naar de dierenarts....lichamelijk onderzoek....bloedprikken.....blaas was al leeg, dus een urineonderzoek was op dat moment niet mogelijk en vervolgens metacam meegekregen. Die metacam heb ik toen 1 keer in een verminderde dosis gegeven. Bakgedrag was vervolgens ineens weer normaal. Een week later weer hetzelfde probleem. Gevecht bij het geven van de Laxatract en vervolgens weer continue naar haar bak gaan om proberen te plassen. Dierenarts gebeld en overleg gehad. Conclusie was stress gerelateerd. Gaat het geven van die Laxatract goed, dan is er niets aan de hand. Is er een gevecht, dan is het kassa helaas. Gelukkig lijkt Koetje er nu een beetje aan te wennen en gaat het geven van de Laxatract een stuk beter.
Het eten gaat met Koetje tot op heden prima. Al bijna 3 maanden volledig op nierdieet

. Misschien zelfs te goed, want zij bleef maar aankomen. Een 6.3kg voor een poes was ik toch ook weer niet zo blij mee. Overgewicht is immers ook niet goed. Dus ik probeer nu in samenspraak met de dierenarts en diëtiste Koetje langzaam wat te laten afvallen. Het te geven voer per dag is dus teruggebracht. Het enige probleem is, dat zij volgens de verpakking 67 gram voor een normaal gewicht mag en 54 gram voor een kat met overgewicht mag. Op dit moment zit ik op 49 gram per dag. Maar afvallen hoooo maar. Durf eigenlijk niet nog minder te geven, gezien ik bang ben dat dat ook weer niet goed is voor haar niertjes. Maar zij komt nu in ieder geval niet meer aan. In juli wordt mijn kattenren geplaatst, dus ik hoop eigenlijk dat zij dan meer beweegt en energie gaat verbranden.
M.b.t. mijn eerdere vraag over bloedonderzoek uitslag waarde BUN/CREA. Ik heb hiervoor nog mijn dierenarts aan de telefoon gehad. Deze "waarde" geeft volgens hem helemaal niets aan. Alleen dat het bloedonderzoek gelukt is. Dit is dus iets wat het apparaat standaard aangeeft op het formulier. Deze "waarde" schijnt er namelijk altijd bij vermeld te staan voor wanneer je eventueel van dierenarts zou wisselen, dan is die info weer belangrijk voor de volgende dierenarts.
Update Kreukeltje:
Het ouwetje loopt nog steeds happy rond

. Hoewel ik wel het idee krijg dat zij op dit moment wat achteruit aan het gaan is. Gewicht blijft wel stabiel, maar de Emeprid heb ik deze week wat op moeten voeren. Zij mag 0.8 voor haar gewicht en zij krijgt nu 0.6. Hopelijk helpt dit en blijft zij nog een tijdje happy. Een 3 maanden geleden gaf de dierenarts haar nog een weekje, maar inmiddels zijn wij 3 maanden verder. De dierenarts had dit totaal niet verwacht en ik eigenlijk ook niet. Moet altijd wel even lachen wanneer ik bij mijn dierenarts ben.....hij vraagt namelijk altijd hoe het met Kreukeltje gaat. En wanneer ik dit dan zeg, dan krijgt mijn DA altijd een lach op zijn gezicht. Leuk om te zien dat niet alleen ik daar blij mee ben, maar mijn dierenarts ook

. Blijkbaar hebben haar waarden zich toch ergens gestabiliseerd. Ik houd haar in ieder geval goed in de gaten.