Kater vergroeid piemeltje?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

Lovecat ;-) Dat kan inderdaad ja zie je vaker..
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door castratenkoor »

dex schreef:Nou Castratenkoor als je eten met fosfor aanbied de hele dag door dan verhoog je wel de kans op blaasgruis en ja je hebt gelijk als het gaat om WAT je aan bied..En daar ligt nou juist net de issue denk ik want hoeveel mensen gaan nu uitgebreid lezen wat er in de kattenvoer zit?Zou men wel moeten doen naar mijn opinie daarnaast sommige katten zijn er gewoon gevoeliger voor dan ander!!
Slecht voer geven is nooit een goed plan. Dan maakt het weinig uit of je in porties voert of 24/7 brokken hebt staan. Bij mij staat op elke verdieping een goed A-merk. En ja ik ben één van die mensen die zich uitgebreid verdiept in wat de ingrediënten zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

Je kunt een goed A merk aanbieden aan je kat maar soms gaat je kat toch echt voor een B merk..En een B merk hoeft niet slechter te zijn dan een A merk gewoon goed kijken wat er in zit.
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door castratenkoor »

Wat je uitspaart aan geld verdwijnt gewoon in de kattenbak. Van mindere kwaliteit voor moet je over het algemeen meer voeren. Er zit veel onnodige opvulling in. En dat vind je terug in de kattenbak aan extra volume ontlasting.

Het is overigens ook niet alleen de samenstelling, het is ook de manier van fabricage/produceren.

Bij natvoer maakt het niet zoveel uit, dat is sowieso hoog percentage water. Maar bij brokken is goede kwaliteit essentiëel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

Castratenkoor sommige katten willen nou eenmaal niets anders dan een b merk die vertikken het om een a merk te eten.
Die van ons weigert natvoer te eten ze weigert trouwens ook a merken te eten incl bio voer hebben we geprobeerd maar ze vind whiskas het lekkerst qua ontlasting valt het allemaal wel mee 1 a 2 x per dag naar de kattenbak 45 gram krijgt ze 15 's morgens 30 's avonds en daar moet ze het mee doen.
Natuurlijk krijgt ze wel om de dag een anti haarbal snoepje maar meer niet.
Whiskas mag dan misschien geen top voer zijn maar ze doet het er prima op
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door castratenkoor »

Wat jij aan je kat wilt voeren moet je helemaal zelf weten......zolang je Whiskas - brokken hier niet gaat zitten promoten.

Het zou mijn keuze niet zijn een opgroeiend kitten 2 x daags een beetje ongezonde brokken. Of ze het er op den duur prima op blijft doen durf ik te betwijfelen.

Maar om even on-topic te blijven - dit topic is van Lovecat en ik weet zeker dat zij geen Whiskas aan haar katten voert.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

het is geen kitten ze is 1 jaar en 2 maanden castratenkoor en ik promoot helemaal niets.
Vroeger had je geen top voer toen zijn er ook honden/katten oud geworden op goedkoop voer.
Vroeger kregen onze katten en hond gewoon aldi voer en quess what de hond was 13 geworden de katten 12 12 en 11 en allemaal op een aldi voer..

En ik weet sommige zweren bij een bepaald product en die willen dan niets horen want o jee je geeft een ander type voer,dus is het niet goed dus..vul de rest zelf maar in..!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

Trouwens castratenkoor ook al zou loveCat wel dat voer geven..Dan is dat toch haar goed recht of niet dan?
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door Lovecat »

Nee, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om Whiskas te voeren aan m'n katten, ook al eten ze het met smaak. Ik eet ook chocolade en hamburgers met smaak, maar voor mijn gezondheid op lange termijn verkies ik toch groenten boven hamburgers.

Dex; het valt me op dat je tegenstrijdig schrijft. Je gebruikt de aloude 'mijn opa is 120 geworden met een pak shag roken per dag' (als je over voer praat en voederbakjes) maar aan de andere kant vertel je mij dat een kat niet snel zwakte toont.

Dat blijkt wel weer; ik heb aan mijn Dexter niks gemerkt en nu is hij hartstikke ziek.
Jouw katten eten en drinken naast elkaar en ook nog naast de kattenbak. Ja, inderdaad, dat doen heel veel katten, want veel keuze hebben ze niet en ze geven weinig aan, zoals je zelf ook al zegt. En natuurlijk heb jij ook alle recht om daar voor te kiezen. Maar je vraagt en geeft advies hier en dan kunnen mensen er ook wel eens anders over denken.

Ik weet wel dat ik hier ontzettend veel geleerd heb van zeer ervaren mensen en daar tot op de dag van vandaag erg dankbaar voor ben. Lees mijn oude berichten maar terug; ik wilde bijvoorbeeld ook maar 1 kitten hahahaha; what was I thinking?

En ja, ontopic; ik zou vandaag gebeld worden door de kliniek, maar heb niks gehoord. Ik heb alleen het nummer van de kliniek waar nu niemand is, dus ik kan vrij weinig nu. Ik ga er nu maar van uit dat geen nieuws, goed nieuws is.
Maar nu ze vergeten te zijn om te bellen, ben ik ook een beetje bang dat ze Dex vergeten zijn. Maar dat zal toch niet? Morgen zou ik gemaild worden of hij maandag naar huis kan. Als ik morgen niks hoor, sla ik een ruit in daar hoor! Ik krijg het beeld niet uit m'n kop van Dexter daar met die kap op en een katheter in een kooi….

Mosa lijkt niet eens te merken dat Dex weg is, die lijkt het er juist van te nemen; is niet bij me weg te slaan.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door Dinky »

dex schreef:Nou Castratenkoor als je eten met fosfor aanbied de hele dag door dan verhoog je wel de kans op blaasgruis en ja je hebt gelijk als het gaat om WAT je aan bied..En daar ligt nou juist net de issue denk ik want hoeveel mensen gaan nu uitgebreid lezen wat er in de kattenvoer zit?Zou men wel moeten doen naar mijn opinie daarnaast sommige katten zijn er gewoon gevoeliger voor dan ander!!
Jij geeft whiskas en hebt het dan over mensen die geen ingrediënten lezen. Ik vermijd voer waar op de eerste plaats granen staan en dat de kans op blaasgruis groter maakt. Laat dat ingrediënt nou bij whiskas op de eerste plaats staan.......
Whiskas zit vol smaakstoffen om het extra aantrekkelijk te maken......
En 11, 12 en 12 vind ik nou niet uitzonderlijke leeftijden voor katten dus om daar nou mee te zeggen dat aldivoer nou goed is?

Ontopic: wilde net vragen hoe het nu met dexter gaat maar dat weet je zelf dus ook niet. Wat enorm vervelend en duim dat het goed met hem gaat :epray:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door castratenkoor »

Lovecat wat jammer dat je niks gehoord hebt. Ik duim heel hard mee voor Dexter. Ik kan me niet voorstellen dat ze hem vergeten zijn te verzorgen, probeer die gedachte los te laten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door dex »

Dinky ik lees wel degelijk de ingrediënten ik weet wat er in zit maar bio voer pro plan ectr eet Dex niet hebben we allemaal al geprobeerd en wat er niet in gaat gaat er niet in...behalve Whiskas waarom denk je dat wij haar maar 2x eten aanbieden 's morgens en 's avond?
In dit geval wel aangezien 1 kat aan ouder dom overleden was 2de kat overleden is op de tafel bij de dierenarts 3 kat had epilepsie en de hond had kanker!! Had alle 4 niets met aldi voer te maken.
Trouwens toen had je geen bio voer en top merken zoals nu..En dan heb ik het over 20 jaar geleden!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door Lovecat »

Dank Dinky en Castratenkoor. Wederom heb ik veel steun aan de berichten hier.

Ik heb dit topic juist aangemaakt om ervaringen te vragen/delen en misschien heeft iemand in de toekomst hier weer wat aan.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door castratenkoor »

Dat is wederzijds Lovecat. Ook ik kan weer leren van jouw ervaring op dit vlak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kater vergroeid piemeltje?

Bericht door jennli »

Nogmaals beterschap Dexter!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie