Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Bericht door lvhesteren »

Hallo allemaal,

Onze poes van 9 maanden oud kreeg plots opgezette melkklieren. Niet buiten geweest en niet aan de poezenpil geweest. 
Ze werden binnen enkele weken behoorlijk groot (grootte van een fikse mandarijn), maar ondanks dat at en dronk en speelde ze goed, toch een check-up bij de da.
Deze zei dat het dolly parton syndroom was. En vroeg of ze aan de poezenpil was, nee absoluut niet.
De da adviseerde sterilisatie. Dan zouden de melkklieren wel weer slinken. 2 dagen later is ze gesteriliseerd, ze had zelfs cystes op de eierstokken en een afwijkende baarmoeder. Dus alles is verwijderd.
Haar gewicht was bij sterilisatie 4,3 kg en bij controle na de ingreep (10 dagen later) 3,7 kg. Behoorlijk afgenomen de melkklieren denk je, maar nu 4 weken na de ingreep heeft ze nog steeds 2 melkklieren die weinig in omvang afgenomen zijn. Ze was de dag na de ingreep alweer de oude en heeft geen last van de melkklieren maar toch vind ik het lang duren voordat ook die laatste 2 afnemen.
Moet ik me zorgen maken? Is er een middel op homeopathische basis waardoor de grootte van de melkklieren kunnen afnemen?

Hoop op spoedig antwoord
Sorry als ik dit verhaal hier verkeerd plaats, maar geen idee waar het hoort..
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Bericht door castratenkoor »

Ik heb er geen zinnig antwoord op. Ik zou de vraag aan de dierenarts stellen. Veel dierenartsen hebben wel een telefonisch spreek(half) uur. Kan zijn dan er dan gezegd wordt dat ze de poes eerst willen zien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Bericht door lvhesteren »

10 dagen na de ingreep moest ik met de poes voor controle en was het een stuk geslonken. Maar sinds die tijd is het niet meer geslonken.
Onze da heeft er helaas weinig kijk op, hij zat te googlen wat je in de situatie moet doen. Steriliseren was het antwoord, dan trekt alles weg, want het is hormonaal. En hij vroeg heel vaak of ze toevallig aan de poezenpil was of iets van mij had ingeslikt. Euh echt niet, ik hou alles buiten bereik van de dieren.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Bericht door Rik »

Als het hormonaal is dan kan het toch zes weken duren? (Ik dacht dat dat in ieder geval de tijd is dat de hormonen compleet uit het lichaam zijn)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Wanneer nemen de melkklieren af qua grootte? dps

Bericht door lvhesteren »

Na die 6 weken moet het dus echt gaan slinken?

Vind t zo zielig, als ze loopt schommelen de melkklieren heen en weer.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Plaats reactie