Vraag en korte uitleg/voorstellen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door castratenkoor »

Beterschap!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door hagendoornwendy »

Hij had in de 1e nacht zijn verband eraf gehaald en een gat in het afgesloten campingbedje gemaakt. Ik werd wakker en dacht owww ik mis binky want hij komt altijd ff lekker kroelen zodra ik wakker word. En ineens was hij er... mafkees.. dierenarts gebeld, en we moesten weer terug. Weer nieuw verband onder een roesje. Ik mocht erbij blijven, we hadden echt een super aardige arts. Hij heeft eerst tape op zijn poot gedaan zodat het meer anti slip heeft. Nu neem ik hem 's nachts mee naar mijn kamer sinds vannacht en nu probeerde hij het niet eens meer af te krijgen. Overdag in de grootste honden bench die er is. (Geleend) van ijzer dus daar ontsnapt hij niet meer uit!
Mijn dochters (12) passen er zelfs in dus dat doen ze regelmatig.
Bedankt allemaal voor de beterschaps wensen! ♡

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door hagendoornwendy »

Update gebroken poot:
Het 2e verband is er 2 weken omheen gebleven. En van de week moest het ververst worden. Weer een roesje, en een ander kleurtje. Ze hadden nu zijn voetje er niet bij ingepakt omdat het was gaan smetten tussen zijn tenen. Dit nieuwe verband moest weer 10 dagen en daarna een foto om te kijken hoe ver het genezen het. Binky sliep de rest van de dag in zijn bench en toen hij wakker werd was hij heel warm en zag ik dat zijn voet best wel erg opgezwollen was. Niet goed dus. Gelijk gebeld en we mochten gelijk komen. Daar nog een dik uur moeten wachten (20.00-21.00) voor we geholpen werden... had bijna zelf het verband los geknipt.. eenmaal bij de da roesje nummer 2 van die dag... verband er snel af. Zelfs met roes had hij nog pijn.. zeker toen het bloed weer begon te stromen. Da overlegd met andere da. Zijn poot is half kaal en er zitten soort bloeduitstortingen/blaren op. Dus nu zonder verband en absolute bench rust. Nu 2 hele dagen later... het gaat best wel heel goed. Zijn poot ziet er beter uit. Hij loopt er ook gewoon op. Hij schud hem wel regelmatig alsof hij nat is. En hij wil zo graag die bench uit. 's nachts neem ik hem mee naar boven en hij gaat zelf mijn bed op en af. Wat denken jullie? Zou hij af en toe niet los kunnen in de huiskamer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door Sifra »

Ik zou het echt niet doen, omdat het bij zijn groeischijf is. Als het mis gaat met zijn groeischijf groeit zijn pootje niet goed mee. Dan blijft hij zijn hele leven met de gevolgen zitten. Het is zielig voor hem, maar nu toch maar even volhouden. Als je hem er toch even uit wilt laten, dan onder toezicht en hem niet laten springen en klimmen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het ook niet doen. Belangrijk dat de breuk goed geneest, anders blijft hij invalide.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Vraag en korte uitleg/voorstellen

Bericht door hagendoornwendy »

Oké, bedankt. We gaan het volhouden!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Plaats reactie