Plotseling dood

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jbo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jan 2010 18:29

Plotseling dood

Bericht door Jbo »

Mijn kat hebben we gisterochtend dood gevonden bij ons op het erf.
Hij was niet gewond. Ook niet verstopt. Lag gewoon op een open stuk, dood.
10 jaar was hij. Er was niks met hem aan de hand, vrolijk, enthousiast.
En in 1 x ligt hij dood buiten. Hij was wel s nachts buiten gebleven, dat deed hij wel vaker. Hij kan dan in de schuur als hij naar binnen wil. Gelijk die ochtend naar de DA geweest, hij kon ook niks raars ontdekken. Als we echt willen weten, moet hij naar en patholoog. Maar we hebben besloten dat niet te doen.

Ik vind het onbegrijpelijk en kan het niet bevatten nog dat hij er niet meer is.
Hij wachtte altijd op als ik thuis kwam, sprong in de auto en reed het laatste stukje mee. Altijd bij me, enthousiast en blij. Het was mijn grote vriend.

Het is vreselijk, zo plotseling, geen afscheid kunnen nemen. En het gemis.
En de vraag, hoelang heeft hij daar gelegen, wat is er gebeurd. ? Zou het een hartstilstand geweest zijn.?

Ik ben er kapot van. Weet ook niet hoe ik dit moet verwerken. Daarom schrijf ik, misschien zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plotseling dood

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte. mocht het blijven knagen zou ik toch overwegen om na te laten kijken wat hij mankeerde. anders blijf je ermee lopen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plotseling dood

Bericht door Rik »

Dat is inderdaad vreselijk. Als de DA geen externe oorzaken gevonden heeft dan lijkt het er inderdaad op dat het een hartprobleem zou kunnen zijn geweest. Van alle andere oorzaken die ik kan bedenken zou het langzamer gaan en zou hij de tijd gehad hebben om naar binnen te komen (of ergens weg te kruipen), maar ik ben geen expert.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit plotselinge verlies.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Plotseling dood

Bericht door Ennakee »

Wat een verdrietig verhaal. Het eerste waar ik aan moest denken was het hartje. Niet bij iedere kat die dit heeft wordt het opgemerkt. :-(

Ik heb zelf vorig jaar een kat gehad, die in het eindstadium HCM bleek te zitten, waarvan ik dit niet wist. Zij was in een kleine 3 uur tijd plots doodziek geworden en bij de dierenarts ingeslapen.

Ik wens je heel veel sterkte, om dit plotselinge verlies een plaats te geven, ik weet er zelf alles van hoe dit voelt ... :cry:
Plaats reactie