Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Ja, snoepjes eet Bowy niet. Alleen kauwstaafjes van whiskas. Wonder boven wonder at ze de fortekor wel als snoepje maar ik ben naar semintra over gestapt. Maar ook de nieuwe tabletjes van amlodipine (was vroeger poeder capsule) moet ik fijnmalen.
Op zich zou ik die Reactiv Tonicum wel eens kunnen proberen. Is de Reaktiv Tonicum Hond eigenlijk hetzelfde als voor de kat? De prijs (bij dierenapotheker.nl) is bijna hetzelfde maar voor de hond is twee maal zoveel. Raar.
Volgens mij moet je het ook door het voer kunnen doen en het schijnt dat sommige katten het zelfs lekker vinden. Het is natuurlijk het proberen waard.
Op zich zou ik die Reactiv Tonicum wel eens kunnen proberen. Is de Reaktiv Tonicum Hond eigenlijk hetzelfde als voor de kat? De prijs (bij dierenapotheker.nl) is bijna hetzelfde maar voor de hond is twee maal zoveel. Raar.
Volgens mij moet je het ook door het voer kunnen doen en het schijnt dat sommige katten het zelfs lekker vinden. Het is natuurlijk het proberen waard.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik gaf ook de honden variant. De ingrediënten van de katten en de honden variant is identiek. Het enige verschil is dat sommige ingrediënten in de katten variant ietsje sterker zijn gedoseerd, maar dat verschil is eigenlijk te verwaarlozen.
Freddy vond het ook erg lekker en had het meestal in een mum opgedronken. Zelfs wanneer hij misselijk was lebberende hij het snel op.
Wanneer je wil kan ik je wel 1 of 2 flesjes opsturen. Ik heb nog 4 flesjes staan houdbaarheids datum t/m 29-04-2017
Freddy vond het ook erg lekker en had het meestal in een mum opgedronken. Zelfs wanneer hij misselijk was lebberende hij het snel op.
Wanneer je wil kan ik je wel 1 of 2 flesjes opsturen. Ik heb nog 4 flesjes staan houdbaarheids datum t/m 29-04-2017
Dan zal ik ze morgen nog eens vergelijken en dan maar gewoon bestellen bij dierenapotheker.nl (ik neem aan dat dat de enige plaats is om het te bestellen?). Als Bowy het lekker vindt is dat weer mooi meegenomen.
Grtz, Rik
Ik wil je ook wel een flesje opsturen als proef.
Dierapotheker is de enige in Nederland die dit product verkoopt.
Dierapotheker is de enige in Nederland die dit product verkoopt.
Dankjewel, heel erg lief. Maar ik zat al in het bestelprocess bij dierapotheker. Ik had al even gekeken en zag geen verschil tussen hond en kat qua samenstelling op de site. Gelukkig hoef ik niet echt op de centen te letten. Dat scheelt een hoop zorgen want het verzorgen van een zieke kat kan lekker in de papieren lopen. De keuze voor wel of geen verzekering heb ik ook nooit hoeven te maken. Ik ben benieuwd hoe Bowy het gaat vinden.Ennakee schreef:Ik wil je ook wel een flesje opsturen als proef.
Grtz, Rik
Ik hoop dat ze het lekker vindt, voor Freddy was het in ieder geval een waardevolle aanvulling op zijn dieetvoer. Hij kreeg het ook als extra tussendoortje met een scheutje warm water, om ervoor te zorgen dat hij genoeg vocht binnen kreeg.
@Rik, ik heb natuurlijk helemaal geen verstand hiervan. Maar wou wel even zeggen dat ik heel hard met je mee hoop dat Bowy gewoon 100 word! Fijn dat je zo goed voor haar zorgt.
Hopelijk valt ze niet nog meer af, en komt alles goed.
Hopelijk valt ze niet nog meer af, en komt alles goed.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Rik sterkte met Bowy. Ik ben ervan overtuigd dat je goed haar signalen opvangt en weet waar het moment is van - tot hier en niet verder. Ik hoop dat je haar nog een mooie tijd bij je mag houden.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Zolang Bowy nog lekker haar ding doet, zou ik mij nog niet al te veel zorgen maken hoor Rik
. Meestal zijn de signalen redelijk duidelijk, ondanks dat katjes een meester zijn in verbergen. Dit heeft toch voornamelijk te maken met verandering in het gedrag. Dingen doen die zij anders niet deed. Bijv. zich ineens veelvuldig terug trekken, ineens juist erg aanhankelijk zijn, sommige katten kunnen ook ineens agressief worden. Dit terwijl eerst altijd het tegenovergestelde gedrag aanwezig was. Gewoon Bowy dus goed in de gaten houden en kijken naar gedragsveranderingen. Maar dit doe je al uitstekend
. Ik hoop dat je Bowy nog een tijd bij je mag houden en dat de 100 zeker gehaald wordt!

Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Ik heb nog even een vraagje betreffende Kreukeltje. Haar waarden van gisteren heb ik gisteren nog in dit topic gepost. Maar wat is het gebruikelijke aantal dagen om te spoelen? Morgenochtend wordt er namelijk opnieuw bloed geprikt om te kijken of haar waarden nog verder gezakt zijn. Dat zou betekenen dat zij dan 5.5 dag aan het infuus gelegen heeft.
Voor Koetje heb ik donderdagavond een afspraak staan om bloed te prikken. Doordat dit nu met Kreukeltje gebeurt, zit de schrik er behoorlijk in. Beiden waren namelijk op 22 februari voor t laatst geprikt.
Voor Koetje heb ik donderdagavond een afspraak staan om bloed te prikken. Doordat dit nu met Kreukeltje gebeurt, zit de schrik er behoorlijk in. Beiden waren namelijk op 22 februari voor t laatst geprikt.
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Ik heb (gelukkig) geen persoonlijke ervaring met spoelen maar volgens mij is een eerste spoeling gemiddelde 1 tot 3 dagen.
Maar indien de waardes toch niet het gewenste niveau bereiken (en zeker bij hogere waardes) kan dit naar 3-5 dagen uitgebreid worden. Dat is dus bij Kreukeltje gedaan. Ook om die kalium op niveau te krijgen. Dus ik denk niet dat dit uitzonderlijk is maar gewoon om nu na een grondige spoeling te weten waaraan zij toe is.
(http://www.dierenkliniekgo.nl/Nierprobl ... %20kat.pdf)
Ik kan me voorstellen dat je Koetje nu ook even laat prikken. Het geeft zekerheid en dat kun je nu wel even gebruiken.
(https://www.dierenkliniekecht.nl/nierfalen)Infuustherapie / dialyse
Bij ernstig nierfalen kan ervoor gekozen worden de kat gedurende 24-72 uur te spoelen. Uw kat wordt hiervoor opgenomen in onze kliniek en krijgt een infuus. Geforceerd worden de nieren gespoeld. Na 24 uur wordt opnieuw bloed genomen om de mate van verbetering vast te stellen. Aan de hand hiervan wordt besloten of langer spoelen noodzakelijk is. Eventuele afwijkingen in zoutgehaltes (natrium, kalium) kunnen met dit infuus worden gecorrigeerd.
Maar indien de waardes toch niet het gewenste niveau bereiken (en zeker bij hogere waardes) kan dit naar 3-5 dagen uitgebreid worden. Dat is dus bij Kreukeltje gedaan. Ook om die kalium op niveau te krijgen. Dus ik denk niet dat dit uitzonderlijk is maar gewoon om nu na een grondige spoeling te weten waaraan zij toe is.
(http://www.dierenkliniekgo.nl/Nierprobl ... %20kat.pdf)
Ik kan me voorstellen dat je Koetje nu ook even laat prikken. Het geeft zekerheid en dat kun je nu wel even gebruiken.
Grtz, Rik
-
- Tijger
Hoi Rik,
Ik begrijp dat de keukenweegschaal 500 g minder aangeeft voor Bowy. Je was geschrokken, dus het was je niet opgevallen? Ik zou toch zeggen dat je 500 g gewichtsverlies op een gewicht van 2,85 kg moet zien aan Bowy? Is je weegschaal wel betrouwbaar? Ik heb Dali ook wel eens gewogen op onze eigen weegschaal, en een dag later was hij 300 g zwaarder op de weegschaal bij de DA - dus ik neem m'n eigen metingen met een korrel zout.
En je krijgt er bij Bowy elke dag een zakje dieetvoer van 85 g in, plus incidenteel nog wat brokjes. Dat is zo ongeveer hetzelfde als bij Dali, maar die is wel 4,7 kg.... Dus ik vind dat zo slecht nog niet voor Bowy, temeer Dali 1 à 2 x per week 1/8 Mirtazipine krijgt.
Rik, ik weet zeker dat je precies zult aanvoelen wanneer Bowy's leven klaar is. Jullie kennen elkaar zo door en door, en Bowy vertrouwt je, dus zal ze het denk ik ook zelf wel aangeven als het zover is. Het gaat toch zoals het gaat, en elke dag met een gelukkige Bowy is een geschenkje.
Groetjes,
Erik + Dali & Gaudi
Ik begrijp dat de keukenweegschaal 500 g minder aangeeft voor Bowy. Je was geschrokken, dus het was je niet opgevallen? Ik zou toch zeggen dat je 500 g gewichtsverlies op een gewicht van 2,85 kg moet zien aan Bowy? Is je weegschaal wel betrouwbaar? Ik heb Dali ook wel eens gewogen op onze eigen weegschaal, en een dag later was hij 300 g zwaarder op de weegschaal bij de DA - dus ik neem m'n eigen metingen met een korrel zout.
En je krijgt er bij Bowy elke dag een zakje dieetvoer van 85 g in, plus incidenteel nog wat brokjes. Dat is zo ongeveer hetzelfde als bij Dali, maar die is wel 4,7 kg.... Dus ik vind dat zo slecht nog niet voor Bowy, temeer Dali 1 à 2 x per week 1/8 Mirtazipine krijgt.
Rik, ik weet zeker dat je precies zult aanvoelen wanneer Bowy's leven klaar is. Jullie kennen elkaar zo door en door, en Bowy vertrouwt je, dus zal ze het denk ik ook zelf wel aangeven als het zover is. Het gaat toch zoals het gaat, en elke dag met een gelukkige Bowy is een geschenkje.
Groetjes,
Erik + Dali & Gaudi
Ik sluit mij aan bij de woorden van Erik. Wanneer je zoals jij, Erik en vele anderen leeft met katjes die deze aandoening hebben leer je elkaar goed kennen en lezen. Mocht het tijd zijn voor Bowy om naar de regenboog te gaan, dan zul je dat weten.
Tot die tijd is iedere dag die je van elkaar mag genieten het waard om het te vieren. Met de grote verjaardag in het verschiet, vier je gewoon iedere dag het leven van jullie samen.
Tot die tijd is iedere dag die je van elkaar mag genieten het waard om het te vieren. Met de grote verjaardag in het verschiet, vier je gewoon iedere dag het leven van jullie samen.

Erik & Anneke: Ja, ik denk dat ik nu al een stuk geruster ben dat ik de signalen wel zal zien. Het was niet dat het me echt bewust opviel dat ze lichter was maar ik merkte wel dat ze bij haar staart en op haar rug wat "knokiger" was, maar dan stond ik er niet echt bij stil dat dat een halve kilo kon zijn. Ik zal bij de volgende meting wel een nieuw batterijtje in de weegschaal doen
Maar ik denk inderdaad dat het opnemen van de voedingsstoffen wat minder is. Gisteren had ze al voor de avond haar zakje RC (85gram) op en heb ik haar over de avond een half zakje Sanimed gegeven. Dus ze eet echt voldoende. En inderdaad nemen we elke dag weer mee.
Edit: grrrrr, en vandaag heeft ze d'r eten laten staan

Edit: grrrrr, en vandaag heeft ze d'r eten laten staan

Grtz, Rik
De avond is nog jong, ze kan het zo dadelijk ook nog opeten. Maak je het eten ook altijd een beetje warm? Dat vinden de meeste katten lekkerder dan gewoon omgevings temperatuur.