nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
roosje1984
Lynx
Lynx

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Dank jullie wel. Je weet van te voren als je een huisdier neemt dat het ziek kan worden (je hoopt van niet) en dan moet je het diertje verzorgen, en ja dat kost geld.

@Ennakee nog even terug komend op je vraag. De DA heeft het wel over speciaal dieetvoer voor haar darmen gehad maar dit mag ze ivm met haar nieren niet hebben. De DA vermoed dan dat het door haar nierfalen komt of misschien toch een darm probleem, maar de oorzaak kunnen ze helaas nog niet 100% zeggen.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Misschien dat je nog lijnzaad kunt overwegen, dit kun je dan door haar natvoer doen.
roosje1984
Lynx
Lynx

Ennakee schreef:Misschien dat je nog lijnzaad kunt overwegen, dit kun je dan door haar natvoer doen.
Ik denk dat je lijnzaadolie bedoeld? Dit heeft ze al meerdere malen bij de DA gehad tijdens haar opname maar reageerde ze ook niet op.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Ik bedoel de zaadjes en niet de olie.

Lijnzaad wordt ook voor mensen gebruikt, die een slechte stoelgang hebben.
Dit wordt door de voeding gemengd zodat er meer vezels in de voeding zit en daardoor meer massa, hetgeen de stoelgang samen met voldoende vocht bevorderd.
roosje1984
Lynx
Lynx

Vanochtend toch nog maar even met de DA gebeld en ik moet Charley meer laxeermiddel gaan geven, in plaats van 2x daags 2 ml nu 2x daags 4 ml in de hoop dat ze weer normaal gaat poepen.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Eet Charley genoeg?

Wanneer er weinig voeding in de darmen zit kan de stoelgang ook vertragen, en hoe langer het in de darmen zit hoe harder het wordt en moeilijker op het uit te poepen.
roosje1984
Lynx
Lynx

Ennakee schreef:Eet Charley genoeg?
Zodra ze naar de bak is geweest eet ze als een bouwvakker, hoe langer ze niet poept hoe minder ze gaat eten.

Ik heb vandaag wel een drinkfontein neergezet om haar te stimuleren om voldoende te blijven drinken.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Momenteel hebben ze bij Medpets een actie specifiek gericht op maag- darmklachten.
Misschien dat bij deze aanbiedingen nog een product zit dat Charley zou kunnen helpen.
roosje1984
Lynx
Lynx

Re: nierfalen, epilepsie en darmklachten, gaat niet goed.

Charley is sinds vannacht totaal gestopt met eten, zelfs haar lievelings Gourmet mouse eet ze niet meer. Verder is haar complete levenslust verdwenen en wil ze helemaal niks meer, ze zonderd zich overdags af en mauwt klagelijk bij de bak (ook met plassen nu), alleen s nacht slaapt ze nog bij me. Morgenochtend bel ik de DA gelijk om te overleggen hoe het nu verder moet.

Ik ben nu zo bang dat ik haar kwijt raak :-( .
Wat kan ik nog doen voor mijn meissie want niks blijkt te helpen en ze leid pijn.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Freddy vertoonde ook dergelijk gedrag voordat hij epileptische insulten kreeg. Zodra de aanvallen begonnen, ging het langzaam weer naar terug naar zijn normale gedrag en at hij ook weet goed.
Alleen had hij geen problemen op de bak.

Heeft ze de afgelopen dagen nog kunnen poepen? Of heeft ze nog steeds last van obstipatie?

Katten die hiermee problemen hebben, wordt ook wel lauw-warm water gegeven om de stoelgang weer op gang te brengen.

En verder zou je appelstroop of keukenstroop kunnen proberen dat helpt ook tegen verstopping en kan geen kwaad voor de nierfunctie. Dit gaf ik Freddy* ook en werkte naast de zalmolie goed, tevens is het een natuurlijke ijzerbron zodat het zowel energie als kracht geeft.

Druivensuiker kan ook helpen om meer energie te krijgen en kan ook stimulans aan de darmen geven.

En verder kan ik zo 123 geen hulpmiddelen meer bedenken :edoh:

Het is allemaal erg lastig en verdrietig, dat het zo moeilijk verloopt.

Ik zal weer een kaarsje voor jullie opsteken, hopelijk helpt het!

Veel sterkte voor jullie allebei!!! Ik hoop dat de da nog een oplossing heeft!!!

Liefs,
roosje1984
Lynx
Lynx

Ennakee schreef:Heeft ze de afgelopen dagen nog kunnen poepen? Of heeft ze nog steeds last van obstipatie?
Ze heeft nu 3 dagen achter elkaar gepoept maar ondanks dat de dosering laxeermiddel is verhoogt blijft het erg hart en moeilijk gaan.
Ennakee schreef:Het is allemaal erg lastig en verdrietig, dat het zo moeilijk verloopt.
Ja, het lijkt wel of Charley het momenteel zelf opgeeft. Ze licht in de gang op de trap te slapen, naast de bak.

Ik hoop dat het morgen wat beter met haar gaat anders weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik kan haar zo niet laten leiden lijkt me.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Wanneer ze wel ontlasting heeft gehad, zal haar gedrag waarschijnlijk door iets anders veroorzaakt worden.

Het kan zijn dat ze nog psychisch moet herstellen van alle gebeurtenissen de laatste tijd. En hierdoor nu zo down is.
Belangrijk is om haar toch te voeden, desnoods met een spuit omdat ze anders risico loopt op leververvetting. Door haar te voeden blijven ook de darmen aan het werk, want wanneer dit weer stil komt te liggen, wordt het alleen maar moeilijker voor Charley.

Dus nu niet alles z'n beloop laten maar handelen, en haar voeren!
roosje1984
Lynx
Lynx

Ennakee schreef:Dus nu niet alles z'n beloop laten maar handelen, en haar voeren!
Had ik even niet aan gedacht, Ik ga gelijk haar Renal natvoer in de blender pureren en via een spuitje in haar bekje spuiten. ik hoop dat ze morgenochtend wat beter oogt dan nu.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Gisteren niet op het forum geweest en nu lees ik dit :-(

Hoe is het vandaag met Charley?
Is het gisteren nog gelukt met spuitjevoeren?

Duim heel hard dat Charley weer opknapt en levendiger wordt.
Dikke knuffel voor jou!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
roosje1984
Lynx
Lynx

Dinky schreef:Is het gisteren nog gelukt met spuitjevoeren?
Ja gelukkig is er wat naar binnen gegaan.
Dinky schreef:Hoe is het vandaag met Charley?
Qua gedrag is er niks veranderd :cry: , ze licht op bed te slapen en wil er niet vanaf. Ze heeft vannnacht ook niet gepoept, laatste keer was woensdag op donderdag nacht dus dit probleem komt ook weer terug.

ik ga nu zo de DA bellen om te overleggen wat we nog kunnen doen.
Plaats reactie