nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Cerna

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Cerna »

Goed nieuws!

Dus geen pancreatitis, geen verstopping? Maar wat heeft het dan veroorzaakt? Het nierfalen?
Ik zou in ieder geval nu twee keer daags laxeermiddel gaan geven (lactulose verkrijgbaar bij de mensenapotheek is het goedkoopst en doet uitstekend zijn werk) en ik weet niet wat ze eet, maar mochten dit alleen brokjes zijn zou ik proberen om over te schakelen op zachtvoer.
Deze ellende liever niet meer, lijkt me.

Blaasgruis, indien een lichte vorm, kan opgelost worden met Eurologist http://www.huisdierendokter.nl/ want een blaasdieet lijkt me geen goede keus voor een nierpatiënt tenzij het oxalaatsteentjes zijn (maar dan moet ze geopereerd worden om dit vast te stellen en narcose is erg riskant voor een nierpatiënt).
roosje1984
Lynx
Lynx

Bericht door roosje1984 »

Charley is thuis en ze loopt rustig rond.
Ik moet doorgaan met 2x daags laxeren en haar nu 1x daags pijnstilling geven 3 dagen lang ( Onsior 6 mg ), voor de gruis heb ik niks gehad wat dit was zo weinig wat ze aantroffen. Haar nierwaarden zijn weer gezakt en dat is echt positief, maar waar het niet poepen nu vandaan komt weten we nog steeds niet, de DA denkt door haar nieren. Ik moet haar nu wel goed in de gaten houden en regelmatig aan haar buikje voelen, is deze weer hard of opgezet moet ze gelijk komen.

Nier waarden: 26-012016
ureum 8.0 mmol/l
glucose 6.1 mmol/l
alkalische fosfatase 50.0 U/l
totaal eiwit 81.0 g/l
GPT/ALT 48.0 U/l
creatinine 154.0 umol/l

Nier waarden: 13-11-2015
ureum 6.6 mmol/l
glucose 5.0 mmol/l
alkalische fosfatase 54.0 U/l
totaal eiwit 74.0 g/l
GPT/ALT 22.0 U/l
creatinine 173.0 umol/l

Charley is net op de bak geweest en heeft me toch een grote boodschap gedaan, ben super blij :edance:
Dorien66

Bericht door Dorien66 »

Wat een goed nieuws allemaal! Wat zul jij lekker slapen vannacht ;-)
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Wat fijn om te lezen dat Charley zo is opgeknapt :eclap:

En voor jou is het tijd om goed te slapen, en te bekomen van alle hevige emoties :sleeping:

Ik hoop dat Charley voorlopig een brave poes wil zijn, :eangel: :cathappy: en jou en ook ons niet weer zo in spanning laat zitten
Cerna

Bericht door Cerna »

Wat kun je blij zijn met een drol, hè? :lol: En de nierwaardes vallen ook reuze mee dus dat gaat de goede kant op (nu de toevallen nog onder controle mbv de pilletjes).

Maar nu eerst: lekker slapen!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat Charley goed aan het opknappen is! Hopelijk zet dat door.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
roosje1984
Lynx
Lynx

Naar een zeer goede nachtrust werd ik vanochtend vrolijk verrast, Charley is vannacht weer op de bak geweest een heeft weer flink gepoept en geplast en super goed gegeten. Ik hoop dat het zo doorgaat ook als ik gestopt ben met de pijnstilling. Ik hoop nu alleen dat de gruis oplost en niet erger word want hier kan de DA weinig tot niks aandoen ( pH 7.0 ).
Cerna schreef:Wat kun je blij zijn met een drol, hè? En de nierwaardes vallen ook reuze mee dus dat gaat de goede kant op (nu de toevallen nog onder controle mbv de pilletjes).
Ik ben er zeker blij met de drollen :grin: . Ik moet van de DA wel doorgaan met de Semintra ondanks de nette waarden en met de toevallen gaat het goed, heeft ze niet meer gehad sinds ze hier pillen voor krijgt.
Adriana

Bericht door Adriana »

roosje1984 schreef:Ik hoop nu alleen dat de gruis oplost en niet erger word want hier kan de DA weinig tot niks aandoen ( pH 7.0 ).
heeft je da ook gezegd waarom aan dat gruis niets gedaan kan worden?
zoals annet ook al schreef, zoek via de zoekfunctie even op het forum naar ervaringen met eurologist van huisdierendokter. dat kan gecombineerd worden met andere medicijnen en zou bijvoorbeeld in een heel lage onderhoudsdosering heel goed kunnen werken!
en wat zul je intussen opgelucht zijn..!!
roosje1984
Lynx
Lynx

Adriana schreef:heeft je da ook gezegd waarom aan dat gruis niets gedaan kan worden?
Omdat ze dit dieetvoer RC Urinary niet mag hebben. Ik ga kijken naar eurologist.
Adriana schreef:en wat zul je intussen opgelucht zijn..!!
Echt wel, ben super blij dat ik afgelopen donderdag toch met haar naar de DA ben gegaan ondanks dat ze zijden kijk het nog maar een dagje aan. De DA waarschuwde me wel dat deze verstoppingen terug kunnen komen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat de darmen van Charley weer op gang zijn :-)

Stress kan van invloed zijn op de blaas, ph waarde en dus gruis. Ik denk dat rust in de tent daarom al positieve bijdrage kan leveren ;-) Daarnaast kan je inderdaad kijken naar eurologist als ondersteuning.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
roosje1984
Lynx
Lynx

Met Charley gaat het gelukkig nog steeds goed, alleen haar ontlasting blijft een probleem. Ik hou het nu in een schriftje bij en ze poept nu om de 3 dagen lijkt wel. Haar buikje voelt gelukkig weer soepel en zacht aan dus zit ze niet verstopt. De DA zegt dat het nu wel een zorgen kindje blijft die regelmatig op controle moet komen en steeds meer medicijnen gaat krijgen ( nu per 4 weken rond de € 70,-) maar dat heb ik voor haar over.
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Is nu ook al bekend waardoor ze moeilijker poept?
roosje1984
Lynx
Lynx

Nee, de DA vermoed door haar nieren.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn om te lezen dat Charley (weer) stabiel is :-)
Ja, het is en blijft natuurlijk een zorgenkindje ;-) maar ik vind dat je het heel goed doet!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

:eclap: Dat vind ik ook :eclap:
Plaats reactie