Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

oeps, :-( jullie hebben gelijk, ik heb daar automatisch een komma gelezen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dhyan »

Dank jullie voor de informatie!
Ik ben helemaal nieuw in deze afdeling(nierfalen), maar over pancreatitis kan ik wel veel vertellen.
Raakte even in paniek toen ik las over de anti-depressiva..wat te doen dan he? heb de dierenarts al 3 keer de oren van het hoofd gevraagd vandaag telefonisch.

Ik heb nog even gebeld dus en verteld dat ik me zorgen maakte om de niermedicatie omdat het afgeraden werd bij katten die acute nierfalen had. Ook iets met eiwit in urine en dat hebben ze helemaal nog niet gemeten! Gaan ze vanavond doen zeiden ze. Ze zei dat ze het in de gaten hield en wist van wat ik vertelde. Wil uiteraard hun gezag en expertise niet ondermijnen.

Ik ken deze dierenarts niet, het is een andere en nieuwe kliniek en ze hadden weekenddienst.
En toch moet ik het proberen los te laten en erop te vertrouwen..ik heb nu aan haar aangegeven dat ik bezorgt was en of ze hem dan niet teveel medicaties willen geven.
Emeprid geeft ze in een hele lage dosering zei ze.

Ik heb een groot vertrouwen in de medische wetenschap maar ik weet ook dat het niet zaligmakend is. Ik heb een homeopatisch dierenarts en gebruik homeopatische medicijnen naast regulier en moet zeggen dat mijn andere kat heel goed gaat daarop. Daarnaast krijgt hij uiteraard ook reguliere medicijnen. Wat Katsu nu heeft is zo acuut en bedreigend dat ik goed begrijp dat medicatie noodzakelijk is, dat zou de homeopaat ook nooit ontkennen. Deze situatie vraagt om heftige oplossingen.

Zelf zou ik als leek dan Cerenia niet mixen met emeprid, aangezien ze beiden hetzelfde doen.
Mijn andere kat is bv. allergisch voor de Primperan drank dus mag alleen Cerenia.

Ik ben dus voor functioneel toepassen van medicaties, met alertheid op wisselwerkingen en kijken dat het medicijn niet erger wordt dan de kwaal. Op dit moment is dat een lastig balans om te vinden denk ik in een noodsituatie.
We hopen dat hij goed de nacht doorkomt, dat ze nu eindelijk urine onderzoek gaan doen en morgen bel ik ook even met eigen dierenarts en homeopatisch dierenarts.
Ik zou hem het liefste overbrengen naar de praktijk die we kennen dichtbij huis...weet niet wat wijsheid is..hij is immers daar al geïnstalleerd en wil hem ook niet meer stress geven dan nodig.
Morgen besluiten we wat we gaan doen: hem daar eerst laten of overbrengen naar onze eigen praktijk dichtbij.
We gaan hem in ieder geval opzoeken morgen...kan ie ons even snuffelen en weten dat we er nog zijn voor hem en dat we hem vreselijk missen. Mijn katjes ook denk ik...eentje heeft de halve nacht lopen roepen.
Dit is het monstertje.. 3 weken terug gemaakt deze foto..
Afbeelding
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb het hele verhaal gevolgd, en hoop op een gunstige uitkomst!
En wat een mooie foto!

Je zegt dat je veel weet te vertellen over pancreatitis? Ik heb een kat met nierfalen en pancreatitis, dus daar ben ik wel benieuwd naar. Ik geef nu (spaarzaam) pijnstiller en maagzuurremmer voor de pancreatitis, verder niet. Ik heb wel eens gedacht aan pancreasenzymen door het voer - maar dat gaat 'm denk ik niet worden met een nierpatient.

Groetjes,
Erik + Dali & Gaudi

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 24 jan 2016 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:annet schetst haar ervaring met één kat, maar ieder ziektegeval is anders en verloopt ook anders. ik ga ervan uit dat deze dierenarts weet waar hij/zij mee bezig is en dan is het een kwestie van vertrouwen.
deze situatie lijkt me niet geschikt voor homeopatische aanpak trouwens.. t is beetje pompen of verzuipen en je kunt er pas iets over zeggen als na een aantal dagen de nieuwe bloedwaardes bekend zijn.. ook hier wordt geduimd..
Het klopt dat ieder ziektegeval anders is en ik heb ook goede ervaringen met Periactin bij Milka omdat Milka, net als jouw katten, geen nierpatiënt is.
Maar wanneer er gedwangvoerd wordt is het onnodig om eetluststimulans te geven en waarom zou je dit risico nemen bij zulke hoge waardes? Zelfs wanneer deze kat niet zo reageert als Noa destijds, dan nog zou ik dit niet willen afwachten.

En een dierenarts weet wat 'ie doet?
Noa werd nierpatiënt omdat we - toen ze apathisch werd - nog maar wat langer door moesten gaan met Metacam en de dosering maar moesten verhogen want ze zou wel pijn hebben. :-(

Homeopathie als aanvulling op de reguliere medicatie heeft ervoor gezorgd dat Noa nog 4,5 jaar langer bleef leven want pas toen ik stopte met eetluststimulans (valium had hetzelfde negatieve effect als Periactin) en met hom. korreltjes begon, knapte Noa écht op.
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dhyan »

@ Cerna,

Ik begrijp dat je ook het beste van beide werelden gebruikt?
Mijn homeopaat was uitgerekend dit weekend niet beschikbaar, ik kan niet wachten morgen even met haar te spreken. Dankzij Homeopatische middelen heb ik koorts kunnen reguleren, eetlust, en het kunnen inzetten als anti braak middel bij mijn andere kat. Ik heb omdat mijn intuitie dacht aan vergiftiging bij Katsu Nux Vomica en Arsen. album ingezet. Het werkt ondersteunend en is daarom zoals je weet niet te vergelijken met reguliere medicijnen die ook soms nodig zijn. Soms versterken ze elkaars werking en soms werken ze elkaar tegen. Ik doe daarom altijd alles in overleg met beide dierenartsen.
Morgen gaan we heen en vragen of er ietsje minder in mag aan middelen ook omdat ze inderdaad. dwangvoeren..zie ik ook het verband niet. Kaarsjes branden hier 24 uur.
Fijn dat jij ook baat hebt gehad bij andersoortige medicijnen...mijn pancreatitis patiëntje hadden ze ook metacam gegeven maar de dierenarts zei zelf al dat je er voor op moest passen. Heb het dus zeer kort gebruikt. IK denk dat het goed is een kritische consument te zijn ook als het gaat om dierenartsen..maar ook zeer zeker je over te geven soms aan hun expertise...iets wat ik best moeilijk vind op dit moment maar ik heb geen keuze.
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dhyan »

Net gebeld door de dierenarts....het gaat niet goed.
Hij scheidt bijna geen urine uit...ze hebben dus ook het niet kunnen onderzoeken...
nu houd hij vocht vast.
ze hebben het infuus gestopt en een anti diuretica? gegeven zodat vocht afgedreven wordt,,,,hij ademt sneller...ze doen hun best... maar ik vrees het ergste...ze klonk nuchter en koel erover maar ik ben zo bang en voel me zo misselijk...zijn nieren werken bijna niet meer anders had hij nog urine geproduceerd.

Ik bid zo hard dat er toch een wonder mag gebeuren...hij is zo jong en was tot voor kort zo gezond...ik snap er niks van.... :-(
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ennakee »

Dhyan, ik kan je angst goed begrijpen.

Ik steek ook een paar kaarsjes aan, om nog meer positieve energy naar jullie toe te zenden.
Probeer hem te visualiseren dat hij weer gezond en vrolijk aan het spelen is.
En hou dit beeld vast.

Heel veel sterkte!!!!
Dorien66

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dorien66 »

Oh wat naar... Ik hoop echt dat het de komende uren mag verbeteren, ik duim heel hard voor jullie!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

O jee. Dat klinkt heel slecht. Hier draaien de duimen ook volop. Geen urine-productie heet anurie. Dit kan verschillende oorzaken hebben die ook weer leiden tot acuut nierfalen. Ik weet niet of die oorzaken ook onderzocht zijn (zoals met een echografie voor poliepen of nierstenen). Want als er dus andere onderliggende oorzaken zijn (anders dan b.v. vergiftiging) dan zullen die toch ook aangepakt moeten worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dhyan, ik begin een beetje ongerust te worden: hoe gaat het nu met Katsu?
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik denk dat Katsu nog bij de dierenarts is? Hopelijk hebben ze iets gevonden dat ze konden oplossen en het nu weer beter gaat :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dhyan »

We zijn vandaag op bezoek geweest. Hij lag op zijn zij..vanmorgen belden ze me met goed nieuws..hij had geplast dus de vocht die ging ophopen is weg. Maar inderdaad te veel eiwitten? erin en te slappe urine.
De gebeden hebben in ieder geval daarmee geholpen! Tijdens ons bezoek plaste hij weer...wel liggend op zijn warmtemat..hij had ondertemperatuur gehad weer.
Op zich ziet hij er niet goed uit maar toen we kwamen en hem kwamen aaien begon hij te miauwen en knorren zoals ik hem nog nooit heb gehoord.
We bleven bij hem en wisten niet of we hem moesten overplaatsen omdat hij zo zwak is.

UIteindelijk zei de dierenarts dat we hem toch mee konden nemen naar onze eigen dierenarts omdat ze ook wel zien dat hij er slecht aan toe is en wij steeds vervoer moeten regelen.

Mijn eigen homeopatisch dierenarts is zelf wrs. erg ziek, ze was er nog niet.
Toen heb ik een vervanger gebeld na lang zoeken, ze was erg direct: 1700 is dodelijk.
Ik schrok daarvan. Maar zei ze..hij is nu wel in behandeling en dat kan verschil maken.
Ze adviseerde me hem Solidago te geven.
De dierenarts was daar wel open voor en ik heb het hem gegeven.

Op een gegeven moment probeerde hij, ondanks zijn zwakte toch rechtop te zitten en uit het kooite te ontsnappen toen hij de buitenlucht zag.
Op zich vonden we dit een goed teken.

Met taxi hals over kop naar eigen kliniek gereden en daar schrok ook de dierenarts over hoe snel hij achteruit is gegaan sinds Vrijdag toen ze hem zag.
Ze heeft besloten hem mee naar huis te nemen omdat hij niet alleen in de kliniek kon blijven.
(wat in de andere kliniek wel zo zou zijn)

Al met al zijn we lang samen geweest met hem, we hebben gezongen voor hem, geaaid...mantra's, handopleggingen..alles wat we kunnen verzinnen, maar bovenal bij hem gevisualiseerd dat hij weer in de bomen gaat klimmen. Dat kan hij zo geweldig goed!
Hij ging toen miauwen.

IK heb geprobeerd mijn eigen angsgt weg te houden van hem..want op een gegeven moment zag ik hem wat wegzakken en kon ik bwvs. zijn ogen aanraken...knpperde hij niet eens.
Maar bij de eigen dierenarts keek hij een stuk geiriteerder...wat toch wel duid op wat levenslust.
Zij wil voor mij hem ook de solidago druppels blijven geven, ook al geloofd ze er niet in zei ze.
supertof.

Omdat hij te veel vocht vasthield hebben ze het infuus wat lager gezet, hij was nu wel uitgedroogd.
Eigen dierenarts gaat de druppels toch weer wat hoger zetten, nog een keer dwangvoeren en ze heeft ook warmtematten bench, en medicatie mee naar huis genomen.Inclusief euthanasiemiddelen.

Alleen op ons teken en als ze echt denkt dat het nodig is...komt ze naar de praktijk in de nacht en kunnen we afscheid nemen als het nodig is.
Maar wij geloven dat hij de nacht gaat halen en we hem morgen op de kliniek kunnen aantreffen misschien als ietsje beter.

de kansen zijn meer naar 20/80 maar die 20 % is voor ons voldoende om de moed niet op te geven.
Excuses voor mijn misschien wat lange en onsamenhangende verhaal...slaap al drie nachten zeer slecht en ben emotioneel echt op en bibber de hele tijd.
BIj hem kon ik gelukkig rustig blijven en in het NU en in liefde met en bij hem zijn gelukkig.
Wij gaan weer een spannende nacht in met veel kaarsjes branden, goede intenties, meditaties en visualisaties.

Dank jullie voor jullie steun...het heeft in ieder geval. geholpen want de anti diuretica heeft toch zijn niertjes wat laten werken...we gaan door en geven niet op!
Tiz mijn catbaby...mijn flessenkatje.

liefs,
Dhyan
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ennakee »

Hey Dhyan,
Ik ben ontzettend blij om dit bericht te lezen. Ik kan mij volledig in je gevoelens verplaatsen.

Je zou qua middelen eens naar Puur Nier van puur natuur kunnen kijken, dat is ook op homeopathische grondslag. Verder kan ik je van de Huisdierendokter.nl de Rehmannia formule voor nierfalen aanraden.
De huisdierendokter baseert de medicatie op Chinese kruiden. Bij mijn kat Freddy hebben ze beide goed geholpen. Hij had verder ook geen reguliere medicijnen.

Misschien zou je dit in het volgtraject met je DA kunnen bespreken.

De kaarsjes blijven hier branden!

Veel sterkte en knuffels kopjes voor iedereen.
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dhyan »

Het kalmeert me wat om alvast een een vervolgtraject te kunnen denken... omdat het nog steeds zo breekbaar is. Wel zei de dierenarts dat ze wel vaker een creatine van zo hoog naar beneden had gekregen.
Ik heb zelf zo veel goede reacties gezien op bv. hoge koorts en Belladonna.
Ik geloof echt in complementaire geneeskunde..naast de reguliere.

Chinese kruiden heb ik eens gebruikt voor blaasproblemen en 1 van mij katten reageerde daar gek genoeg niet zo goed op(hoge leverwaardes) maar andere katten die ik ken hebben daar toen wel goed op gereageerd.
Dus ook voor kruiden geld dat het soms niet goed kan zijn, maar dat is allemaal te testen.
Het is dus niet altijd zo baat het niet schaadt het niet.

Ik ga eens kijken alvast naar die supplementen van Puur...IK heb daar voor mijn pancreatitis patientje probiotica van.

Ja...ik ga vannacht maar slapen denken aan het vervolgtraject, hoe we hem gaan verzorgen en wat we kunnen doe hem te ondersteunen in zijn genezing.

Dank jullie! :cry: :epray:
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ennakee »

Iedere vorm van medicatie kent risico's, regulier zowel als kruiden en zelfs homeopathie is niet zonder risico's. Wanneer je in lage dosering start en goed de reacties van je dier monitort kom je al een heel eind, en kun je risico's van orgaanbeschadiging minimaliseren.

De middelen van de Huisdierendokter zijn specifiek ontwikkeld voor kleine huisdieren. Zelfs cavia's zouden met succes behandeld zijn. Aldus de klant reacties.

Neemt natuurlijk niet weg dat ieder dier anders kan reageren. En dat voorzichtigheid altijd geboden is.
Laatst gewijzigd door Ennakee op 25 jan 2016 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie