Nieuw begin

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Ok, het verschilt dus per asiel. Even gekeken en hier in Tilburg wordt de chip ook overgeschreven. Ergens vond ik het raar. Iemand: "Is die kat van jou", Ik: "Nee, hij is van het asiel". Of nog leuker... ring, ring, Nee, meneer de inspecteur hondenbelasting, die hond die u hier hoort blaffen is niet van mij. Echt niet hoor. Hij is van het asiel. Ik heb hem nu alleen even hier." :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuw begin

Bericht door Sifra »

Adriana schreef:ook in DH is dat de regel en er gaat geen dier ongechipt de deur uit.
chip-registratie wordt niet overgeschreven en blijft altijd op naam en gegevens van het asiel staan.
en - we waren er afgelopen week - sommige geplaatste asieldieren komen een paar keer terug.
en dan is het heel handig om ze onmiddellijk thuis te kunnen brengen..
Pluis kwam daar ook vandaan. Na 6 weken is zijn chip overgeschreven op mijn naam. Dat was in 2010 en misschien waren de regels toen anders.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw begin

Bericht door Adriana »

ik weet dat omdat Streep in 2000 door het asiel is gechipt en ze hier nog wel eens vangacties houden. dus wilde ik mijn gegevens aan de vermelding van het asiel toevoegen, maar dat ging niet/mocht niet.
Streep heeft nu twee chips met beide registratiegegevens met medeweten van het asiel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw begin

Bericht door Dinky »

Hier is het zo dat de chip van Dinky op mijn naam is overgeschreven. In het contract staat wel dat wanneer we van Dinky af willen we haar naar het asiel moeten brengen en dus niet zelf een nieuw huisje voor haar zouden mogen zoeken. Dat was asiel Zuidwolde ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Nieuw begin

Bericht door Sjanke »

Wat een bizarre regels, je zou inderdaad bijna denken dat ze de beestjes niet kwijt willen...
Onze katten komen allemaal uit het asiel in de buurt van Nijmegen, daar is het de gewoonte dat de kat wel je eigendom wordt (en chip overgeschreven), maar er zijn wel voorwaarden dat je met hen moet overleggen als je niet meer voor de kat kunt zorgen. En hoe goed ze ook voor de dieren zorgen, het is gewoon de bedoeling dat de beestjes onderdak krijgen.
Cerna

Re: Nieuw begin

Bericht door Cerna »

Ik vind het geen bizarre regels. Hoe vaak maken asiels niet mee dat mensen in een opwelling een dier aan schaffen en ik vind het niet meer dan normaal dat ze regels hebben en er niet alleen op uit zijn om "hun" dieren zo snel mogelijk te plaatsen.

Van de chip weet ik niet want mijn laatste asieldier heb ik in 2000 opgehaald, maar in de overeenkomst staat dat Cerná eigendom is van het asiel (op papier dan) en dat ik bij overlijden dit door moet geven aan het asiel.
Dat heb ik in 2007 toen Tabitha (1989) was overleden gedaan en ze deden er een beetje lacherig over want de gegevens uit 1989 hadden ze helemaal niet meer.
Het is dus alleen maar een formaliteit en wanneer je je dier kwijt zou willen is er geen asiel die begint te steigeren.
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Nieuw begin

Bericht door Sjanke »

Dat er regels zijn om weloverwogen keuzes te maken is geen probleem. Achteraf vind ik het ook niet kunnen dat mijn eerste kat nooit gesteriliseerd is.
Met bizarre regels doel ik op de voorwaarde van een maximum aantal katten (qua ruimte en financiële middelen kan het maximum aantal van persoon tot persoon best verschillen) en de vraag of je eerst aan kinderen of huisdieren moet beginnen (zal in beide gevallen wennen zijn voor iedereen).
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Nieuw begin

Bericht door poezeloes »

Voor mij zou dat snel opgelost worden hoor... ik zou liegen! "Nee wij willen geen kinderen, we hebben liever katten"
Niet netjes maar wat hun doen ook niet!
Dorien66

Re: Nieuw begin

Bericht door Dorien66 »

Sjanke schreef:Dat er regels zijn om weloverwogen keuzes te maken is geen probleem. Achteraf vind ik het ook niet kunnen dat mijn eerste kat nooit gesteriliseerd is.
Met bizarre regels doel ik op de voorwaarde van een maximum aantal katten (qua ruimte en financiële middelen kan het maximum aantal van persoon tot persoon best verschillen) en de vraag of je eerst aan kinderen of huisdieren moet beginnen (zal in beide gevallen wennen zijn voor iedereen).
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

poezeloes schreef:Voor mij zou dat snel opgelost worden hoor... ik zou liegen! "Nee wij willen geen kinderen, we hebben liever katten"
Niet netjes maar wat hun doen ook niet!
Dat zei mijn vriend dus ook maar dat voelt niet goed. Ik ben niet echt voor het liegen al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook wel even dacht. Moet ik dan maar gewoon zeggen wat ze willen horen?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Misschien eerst een introductievoorstel opstellen, hoe je kat en kind aan elkaar laat wennen?

En met dit voorstel het personeel van de opvang overtuigen dat je heel overwogen te werk wilt gaan.
Hopelijk is dit dan voldoende om hen in te laten zien dat jullie zeer serieus en goed overwogen te werk gaan, en de kat een zeer goed tehuis kunnen en willen bieden. En kunnen zij meehelpen de juiste keuze te maken.

Het is maar een idee????
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw begin

Bericht door Adriana »

ik denk dat ze er in DH slechte ervaringen me hebben.. en dat het per regio verschilt..
er zijn geplaatste katten die ze daar tot drie keer toe terugzien..
consequentie met Streep was dat we moesten overleggen om haar door een andere dan de asiel-dierenarts te laten behandelen.
de laatste keer dat we er waren hadden ze een klein varkentje rondlopen, gedumpt in een park..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Wat is DH Adriana? Dat vraag ik me al heel de tijd af ;)
We zijn in gesprek voor 2 katten. Van dezelfde stichting als de blinde kat. Hun weten dat we kinderen willen en ze vroeg ook of dat geen problemen ging opleveren.
Toen ik vertelde dat m'n vriend allergisch was (was, want toen we gingen samenwonen is hij erover heen gegroeid) en ik alsnog de katten meenam en anders niet eens was samen gaan wonen als hij dat niet wilde vonden ze toch wel een fijn idee.

Ze vroegen er naar en kregen eerlijk antwoord dat vind ik beter dan me maar gewoon afwijzen en nee zeggen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Ze moesten je gewoon wat beter leren kennen. Vandaar dat ik een afwijzing, voordat er een gesprek plaats heeft gevonden, al raar. Maar fijn dat ze nu een beetje meer van de situatie afweten. Hopelijk weet je het snel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw begin

Bericht door castratenkoor »

Featherr schreef:Wat is DH Adriana? Dat vraag ik me al heel de tijd af ;)
We zijn in gesprek voor 2 katten. Van dezelfde stichting als de blinde kat. Hun weten dat we kinderen willen en ze vroeg ook of dat geen problemen ging opleveren.
Toen ik vertelde dat m'n vriend allergisch was (was, want toen we gingen samenwonen is hij erover heen gegroeid) en ik alsnog de katten meenam en anders niet eens was samen gaan wonen als hij dat niet wilde vonden ze toch wel een fijn idee.

Ze vroegen er naar en kregen eerlijk antwoord dat vind ik beter dan me maar gewoon afwijzen en nee zeggen.
Den Haag
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie