Nieuw begin

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Dorien66

Re: Nieuw begin

Bericht door Dorien66 »

Adriana schreef:dat zijn van die heel persoonlijke beslissingen, die je voor je/jullie zelf neemt. die hoef je, lijkt mij, toch niet in de groep te gooien?
Maar Adriana, Cerna spreekt ts tot tweemaal toe aan op haar keuze om een buitenlandse kat te adopteren, dan kun je toch niet anders dan het in de groep gooien en jezelf verdedigen? Ik snap ts wel, waarom ze dat gevoel heeft, hoe onterecht het ook mag zijn. Cerna snap ik trouwens ook wel, ik kan me wel wat voorstellen bij de bedenkingen die ze uit.

Zelf heb ik geen mening over buitenlandse dieren adopteren. Vanuit het dier gezien vind ik het helemaal prima, want ik denk dat ze hier vaker een goede kans krijgen dan daar. Vanuit de mens gezien... Ach tja... Ik geloof dat ik het zelf niet zou doen, want ik wil een dier eerst in levende lijve zien, dus van een site in ieder geval niet. Maar al hier? Maakt het me geloof ik niet uit.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw begin

Bericht door Adriana »

tja, dat zijn zo van die heikele discussies.. .. enne, annets eerste bericht had ik nog niet eens gelezen.. en oeps....
en tuurlijk zou je geneigd zijn, aardig en diervriendelijk als featherr is, om jezelf te gaan verdedigen...
terwijl ik denk van 'hoezo? ... hoezo zo'n reactie dan wel...?'
meedenken over 1/2 kittenkeuzes, aanschaf van bepaalde rassen, binnen-/buitenkatzels..
daar kun je nog steekhoudende argumenten, bv dierenwelzijn en aanvullende info onder zetten.....

..... maar ik vind (ìk dus..) deze keuze behoren tot de categorie van bijvoorbeeld: kitten(s) wel/niet van een fokker of uit het asiel. :!: en die overwegingen zijn puur persoonlijk want als je je kittens betrekt van een fokker, dan kun je hetzelfde schrijven als de tweede alinea van annets eerste reactie..
Cerna schreef:Ik snap ook niet dat er mensen zijn die katten uit het buitenland halen terwijl hier de asiels vol zitten. Investeer in castratie-acties met de gemeentebesturen en in opvang in de regio ( :smile: ), maar laat die dieren in hun eigen omgeving.
Maar zolang er goedbedoelende mensen zulke dieren willen opvangen, zullen er katten blijven komen en blijven de Hollandse katten in het asiel :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Klopt Rik, bij Yindi was het ook niet hier op het forum ;) Inderdaad wel op andere forums en zelf mensen in onze omgeving die ons daar op aan gingen spreken. Dat is niet heel erg leuk als je gewoon blij bent met het beestje wat naar je toe komt.

Bedankt iedereen, ik heb voor nu een voorlopig adoptie contract om in te zien. Dus hopelijk is dat een goed teken. Onze gegevens worden nu doorgestuurd naar het opvanggezin zodat ze kunnen kijken of het een goed match is.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Cerna

Re: Nieuw begin

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:...........en die overwegingen zijn puur persoonlijk want als je je kittens betrekt van een fokker, dan kun je hetzelfde schrijven als de tweede alinea van annets eerste reactie..
Ik had wel zo'n reactie verwacht :smile: , maar na 30 jaar asielkatten vonden we het genoeg en kozen voor een raskat.
En toen onze woonsituatie veranderde en het onverantwoord werd om een klimkat aan te schaffen (en volgens mij is iedere niet-Brit (Pers?) een klimkat), zijn we bij dit ras gebleven.
Maar diep in mijn hart vind ik het eigenlijk nog steeds niet kunnen. :oops:

Feather plaatst hier haar voornemen en dan kun je reacties verwachten. Zo werkt dat op een forum. En ja, dan kan het soms "oeps" zijn.
Ben al ruim een kwart eeuw donateur van Stichting Buitenlandse Asielen (http://www.s-b-a.info/nl/)
en ik vind dit de manier om die arme dieren in het buitenland te helpen. Het zou wat anders zijn wanneer wij hier lege asielen zouden hebben, maar helaas is dat niet zo.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw begin

Bericht door Dinky »

Nou, hier in het asiel zit bijna geen poes meer Annet. Nog maar 4....
Paar jaar terug waren dat er rond deze tijd toch wel stuk of 17 en in hoogseizoen 50+
In combinatie met de praktische wensen van Featherr kan ik mij dus goed voorstellen dat het lastig is een goede match te vinden....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuw begin

Bericht door Kimm »

Ik snap dat iedereen een mening heeft en dat mag ook en is de bedoeling van een forum. Maar wat ik niet snap is.. Ik vind dat een kat uit het buitenland net zo een warm huisje verdient als een kat uit Nederland. Je helpt toch een beestje en dat is toch juist de bedoeling ervan. Wat maakt het erger dat er hier in nl eentje meer in het asiel zit en daar eentje minder, als andersom? Die kat in het buitenland is toch niks meer of minder waard dan die hier in nl?

Als je ze financieel steunt is natuurlijk ook super maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen keuze in mag hebben. Als iemand helpt op wat voor manier dan ook dan is dat toch alleen maar super goed?

Maargoed de keuze is gemaakt en ik ben reuze benieuwd!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Nieuw begin

Bericht door poezeloes »

Ik vind het knap dat ze hier voor kiest, en wat een ander zegt... pff iedereen z'n eigen mening, tuurlijk, maar het mag niet aanvallend zijn (of overkomen)
Featherr is enthousiast en waarom niet? Het is ook spannend!

Ik hoop voor haar dat het een goede match is ;-)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Hallo Feather,

Ik heb in het verleden continue met de verhalen die je over Gizmo en Misty schreef meegelezen, en meegeleefd. Na al het verdriet en de pech met je dieren, wordt het wel eens tijd om weer wat geluk te krijgen. Ik wens je alvast heel veel plezier met jullie nieuwe gezinslid!

Zelf ben ik ook weer op zoek naar een nieuwe kat of katjes, nadat ook drie van mijn vier dieren kort achtereen overleden zijn.

Ook ik kan momenteel geen geschikte match vinden in Nederland, dus misschien ga ik mij ook oriënteren op het buitenland.

Ik hoop dat je snel je adoptiepoes kunt verwelkomen!!! :cathappy: :pdtrom:
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Ah wat ontzettend lief Ennakee. En jeetje jij ook zoveel pijn :( Er zitten nog een hele hoop leuke katten bij de stichting ook die niet blind zijn dus pm maar als je daar een kijkje wil nemen.

Iedereen ontzettend bedankt! We mogen een kijkafspraak inplannen. Dit betekent echter niet meteen dat wij haar ook zullen krijgen. Ze zijn erg voorzichtig met hun blinde katjes en dat snap ik prima.
Dus oohhh ik hoop zo dat ze ons goed keuren na het bezoek.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw begin

Bericht door nellebel »

wat leuk, nu kun je dus echt gaan kijken of jullie een match zijn. wat goed dat ze weloverwogen een beslissing nemen en niet zomaar een kat meegeven. veel plezier
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw begin

Bericht door Adriana »

Featherr schreef:Dus oohhh ik hoop zo dat ze ons goed keuren na het bezoek.
we zijn al aan het duimen voor jullie en kom op jongens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Nou jongens, jullie hoeven niet meer te duimen of te hopen voor ons..
Het opvanggezin denkt dat wij niet genoeg rust en stabiliteit kunnen geven aan haar en een bezoek hoeft dus ook niet :-(

Ik baal echt verschrikkelijk want ze voldeed aan alles en ik was echt verliefd op haar.
Nu moet ik dus weer op zoek :-(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Oooh, wat jammer. Wat houdt "genoeg rust" eigenlijk in? Is het loslopen van 2 hondjes wat veel?

S@%$t, dan had je nét je zinnen erop gezet en nu moet je weer op zoek. Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en ook snel weer een andere gegadigde vindt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Ik probeer het van me af te zetten. Maar ik ben zo bang dat hoe langer Yin zonder kat is hoe drukker ze dalijk gaat zijn als er weer een kat is en dat ze er heel veel aan zou moeten wennen. In principe geen probleem want ik ga er vanuit dat alles gewoon goed gaat maar een drukke herder (ze is bijna 60 cm hoog.) Is best overweldigend natuurlijk.

Ik stuur je even een pb over wat het inhoud.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw begin

Bericht door Dinky »

Kan me goed voorstellen dat je er enorm van baalt.....
Heb je eindelijk je vriend zover om voor haar te gaan en dan gooit het opvanggezin roet in het eten door te stellen dat jullie haar te weinig stabiliteit en rust kunnen geven (al blijft zoiets volgens mij altijd enorm lastig in te schatten. In het asiel was Dinky een enorm bang en weg gekropen poesje terwijl ze nu bij ons de grootste knuffelkont is. Ook wanneer bezoek even rustig zit komt ze rondsnuffelen en knuffels vragen).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie