Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

Hoi Kim, vanaf de start van dit topic lees ik al met veel plezier over jullie belevenissen. En hoe deze prachtige schatjes zich aan het ontwikkelen zijn. Met al het kattenkwaad dat ook bij dit proces hoord.

Nu las ik je angst, over de risico's tijdens het koken.
Op de zender TLC heeft een tijdje een programma gedraaid,waar baasjes met katten met probleemgedrag. Hulp vroegen bij het heropvoeden, en het aanleren van positief gedrag.
Een katten psycholoog hielp hen daarbij.

Ook verboden terrein zoals het aanrecht kwam regelmatig aan bod. Op de plaatsen waar de kat niet mocht komen, werden placemats met dubbelzijdige plakfolie neergelegd, ook de placemats werden op een paar punten met plakband vast gezet op de ondergrond zodat de kat terwijl hij springt niet weg kan glijden of vallen of zich bezeren.

Katten vinden het vervelend als de voetjes blijven plakken aan de ondergrond, na een tijdje gaan ze vanzelf het gebied waar ze niet mogen komen vermijden. Vaak werd ook het advies gegeven om planken aan de muur te maken waar ze op konden zitten, zodat ze wel alles goed konden zien.Ik weet niet of dit een optie is, in de keuken. Katten zijn meestal erg nieuwsgierig. Ook willen ze vaak gewoon in de buurt van hun baasje zijn.

Ook het positieve bedrag werd beloond met snoepjes.

Wat het luisteren betreft, de namen die jullie gegeven hebben zijn heel erg leuk, maar je hebt kans dat ze gewoon zich niet aangesproken voelen :?: :cathappy:

Ik heb nu alleen nog Polleke, voordat ze deze naam kreeg heb ik 5 andere namen geprobeerd. Ze reageerde totaal niet, deed precies wat ze zelf leuk vond.
Uiteindelijk was Polleke de naam waarop ze goed wilde reageren. En dat met allerlei variaties, zoals Polle, Pollepopje, Ollie Pollie, OllekePolleke, en mijn Polle meisje.En als ze erg ondeugend is, noem ik haar Heksenkind. :lol:

Intussen is het een rustige senior, maar ze klom tot haar 6e nog in de gordijnen bij volle maan, en wanneer er storm kwam.

Ik hoop dat je iets kunt gebruiken van de tips. Ik blijf met veel plezier jullie reilen en zeilen volgen.
En ik geniet ook volop van de ontzettend leuke foto's!!! :eclap: :lol:
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of ik die afleveringen terug kan kijken. Zo was er ook een over Savannah's maar daar kon ik alleen het beginstukje van kijken.

Achter het aanrecht staat een barretje met barkrukken. Daar kunnen ze via meekijken wat er allemaal gebeurd maar dus ook wachten tot ik ergens anders sta om snel op het aanrecht te springen. Die place-mats zijn wel het proberen waard!

Wat betreft de namen ga ik nog even proberen door te zetten maar mocht het echt niks worden ga ik maar weer eens goed nadenken! En fijn om te horen dat zelfs de drukste katten nog rustig kunnen worden :lol:

Speciaal voor jou dan nog foto's van Moes zijn super-de-luxe nieuwe uitkijkplek! Let ook op de oortjes helemaal op de achtergrond hihi

Afbeelding

Hey! Jij mag er niet bij!
Afbeelding

Wegwezen!
Afbeelding

Dat is beter!! .... Maaruu waar ben je nou?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kimm op 08 jan 2016 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

In de wasmand - klaar voor de volgende wasbeurt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Die van mij heb ik consequent steeds van het aanrecht gehaald als ik ga koken. Nu komen ze er bijna niet meer op dan. Hoef alleen maar te zeggen vrouwtje gaat koken. Nou heb ik wel een ander ras als jij. Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Sifra »

Wendy heeft helemaal gelijk: gewoon consequent van het aanrecht zetten. Ik zeg er altijd 'NEE'! bij. Je hoeft dit slechts 3000 keer te doen voor ze het accepteren. ;-) Een van mijn vorige katten had deze huisregel redelijk onder de knie, maar kon staande op zijn achterpoten nog altijd nog naar dingen op het aanrecht graaien. Niet handig als een kat een broodmes naar zich toe trekt. :knifehead: Daar hield ik dus rekening mee, maar ik legde soms wel opzettelijk een kletsnatte vaatdoek binnen klauwbereik. Flats! :lol:
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dorien66

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dorien66 »

Een kletsnatte vaatdoek, wat een geweldig idee! :lol:
Ik heb hier ook vanaf dag 1 consequent op de grond gezet met de mededeling 'nee'. Dat werkte hier voor 90%.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

:edance: Het zijn weer prachtige foto's!! En inderdaad die oortjes zo schattig. :iluvu:

Het programma heette My Cat from Hell. Misschien dat op You tube nog iets terug te kijken is.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ha, het programma van Jackson Galaxy.

Deze? S05.E01: Sky Diver's Nightmare 2014.04.26
https://www.youtube.com/watch?v=jdj1y8XcVe8
https://www.youtube.com/watch?v=CZdtN-bSydc (follow up)

Helaas zijn de volledige uitzendingen online niet beschikbaar in Nederland.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Uit de keuken met koken heb ik ook al gedacht maar dan moet dus kattenbakken mee en voerbakjes en water enzo.
Hihi als ik dit lees vraag ik mij af wat meer werk kost :lol:
Vaak ben je niet uren aan het koken lijkt mij? In dat halfuurtje tot uurtje geen eten lijkt mij in ieder geval al geen enkel probleem. Weet niet hoe vaak ze normaal drinken maar je zou extra bakje in woonkamer kunnen plaatsen met water (kan gewoon schaaltje zijn, ik heb zelf normaal schaaltje in woonkamer staan en die is favoriet om uit te drinken omdat deze niet naast het eten staat).
Als het Dinky zou zijn dan zou ik het ook nog wel aandurven om een halfuurtje de kattenbak af te sluiten tijdens het koken door de deur dicht te doen. Maar dat is een volwassen poes en ik weet niet hoe vaak die van jou naar de kattenbak rennen (als het goed is dan wordt dat nu minder nu de ergste diarree weg is?).

Samenvattend: Ik zou de deur van de keuken dicht doen wanneer ze zo continu op het aanrecht springen of ze uit de keuken zetten wanneer je iets uit de bijkeuken wilt hebben (leuk? nee, maar wel veilig)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

Inderdaad, Rik , Jackson Galaxy echt een geweldige man. En ontzettend lief voor dieren.
Ik heb veel geleerd van zijn programma's. :edance:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Natuurlijk ook verplichte kijkvoer voor Savannah-personeel :lol:
Cats 101: Savannah
en andere Savannah-videos op youtube
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Dankjewel weer voor alle adviezen!

Ik denk dat het een combi van alles word. Consequent blijven met eraf zetten en nee zeggen.. Ik zat dat t ongeveer 3000 x nodig is.. Die van mij zijn wel heel druk dus ik gok zo'n 10.000 x dus dan ga ik gewoon aftellend de goede moed erin houden. Die vaatdoek is wel echt heel grappig! Maar als ik een nat sponsje of nat doekje in de gootsteen laat liggen dan gaan ze er mee rondrennen en zijn ze super vrolijk alles nat aan het maken.. Dus echt straf zal het voor dit duo niet zijn.

De filmpjes had ik toevallig allemaal al gezien.. Het heeft immers zo lang geduurd tot ik Moes en Mila kreeg dat ik volgens mij elk Savannah filmpje had gezien, omdat ik niet meer kon wachten. Wel vind ik die filmpjes van Jackson Galaxy ook echtt heeel leerzaam, keek het ook vaak toen het nog op de tv kwam.

Ik ga misschien morgen een derde bak proberen.. (Aangezien de regel aantal katten +1 is het aantal bakken) en dan op de overloop ofzo. Dan is het ook makkelijker ze even uit de keuken te zetten als het nodig is. En dat even zonder voer redden ze inderdaad ook wel! Water ga ik nog wel een extra bakje neerzetten

We zullen zien en ik houd jullie op de hoogte!
Ik ga een coltrui zoeken want het nieuwe "ding" nu is op mijn schouder zitten. Allebei aan een kant. En dan kan ik alles blijven doen ze blijven gewoon zitten. Net twee kraaien haha. Ze deden het eerder al soms maar vanmorgen kreeg k ze er al bijna niet af voor werk en net toen ik thuis kwam meteen weer. Maarja dat schuift soms en mijn hele rug zit al onder de krassen van het perongelijk uitschieten van een pootje.

Dat is trouwens wel een heel fijn ding. Ze krabben nooit opzettelijk naar mij en bijten is maar op een hand te tellen voorgekomen.. En de keren dat dat was gebeurd was het in mijn trui ofzo met perongelijk een velletje ertussen. Dus ik hooooop dat ze fijn zo lief wel blijven!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Dat ze jou niet bijten is natuurlijk ook precies één van de redenen waarom je er twee genomen hebt :) Ze spelen met elkaar en weten dan precies wat ze wel en niet kunnen doen. Ik neem even aan dat ze elkaar wél slopen zoals het bij sociale kittens moet gaan. Of bundelen ze hun krachten en maken ze samen jou het leven zuur? :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Een beetje van beide Rik! Soms is het op elkaar.. Al vind ik eigenlijk wel meevallen hoe hard dat gaat. Gewoon een beetje rollebollen samen van de trap af ofzo. Maar dus inderdaad ook samen dingen van de kasten afgooien. Samen aan kleding in de kast hangen. Een gaat zo staan dat ik over de ander struikel en zo'n dingetjes. Maar ze hebben samen wel bijna altijd dikke lol. Oja en samen over de piano rennen als de klep er niet op zit en ik net even lig te doezelen op de bank ofzo is ook echt leuk.

Soms zou je bijna denken dat hun gewoon echt alles wel gewoon weten maar het gewoon een beetje doen om je voor de gek te houden
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Foto's van mijn knapperds die toch steeds vaker nieuwe plekjes uitzoeken om te chillen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kimm op 10 jan 2016 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie