extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Tiger175
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2015 21:37

extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Tiger175 »

Hallo,

Mijn lieve kater van slechts zes maanden is helaas ingeslapen. De reden? Nierwaardes van 1400 en de DA zei dat hij geen kans van leven had en maar beter ingeslapen kon worden.

Voor mij is dit moeilijk te bevatten en vroeg ik mij af of hoe het mogelijk is dat een kitten van zes maanden al zo'n hoge waarde heeft. Het was altijd een levendige kat, mooie vacht, dronk en at goed. Voor mij geen signalen van nierfalen (misschien niet goed op gelet).
Mijn kitten werd afgelopen donderdag gecastreerd. Dezelfde avond werd hij ziek en na een bezoek bij de DA weggestuurd met de mededeling dat hij gewoon misselijk was van de narcose. De volgende ochtend nogmaals langs de DA en werd er ernstige nierfalen vastgesteld. Ik was (ben) er kapot van.

Zou het kunnen komen door de castratie? De dierenarts vertelde mij dat het aangeboren is en dat de castratie waarschijnlijk het laatste zetje was???
Laatst gewijzigd door Tiger175 op 18 nov 2015 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Paasnini »

Klinkt als een erfelijke/aangeborenafwijking die aan het licht is gekomen doordat de nieren de narcose niet aankonden. In dit soort situaties is het soms raadzaam, al is het voor je eigen gemoedsrust, om sectie te laten verrichten om antwoord te krijgen.
Tiger175
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2015 21:37

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Tiger175 »

Dank voor je reactie Paasnini. Dat had ik achteraf graag gewild, maar de kat is al begraven. Ik vind het zo jammer dat zo'n jonge kat geen schijn van kans heeft gehad :(..
Cerna

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Cerna »

Dit is inderdaad wel heel erg onrechtvaardig. Arm diertje, zo jong nog.

Ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Anne »

heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht en wens je veel sterkte.
heb je een gespecificeerde rekening van de castratie met alle middelen die zijn toegediend?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door flower1980 »

Sterk met je verlies.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Tiger175
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2015 21:37

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Tiger175 »

Dank voor jullie sterkte wensen. Helaas niet Adriana. Mijn kitten heeft toen hij zes weken oud was wel een injectie Metacam gehad. Achteraf denk ik dat de injectie Metacam misschien de nierfalen inwerking heeft gezet. Ik lees nu op meerdere sites dat Metacam zeer slecht is voor katten. Ik kan er niet bij waarom een DA dat dan ooit in een kitten zou injecteren :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7742
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: extreem hoge nierwaarde bij kitten van zes maanden

Bericht door Rik »

Er staat bij Metacam dat het niet gegeven mag worden aan kittens jonger dan 6 weken. Nou was hij dus 6 weken maar dan mag je in ieder geval verwachten dat ze er zeer spaarzaam mee omgesprongen zijn. Maar dan nu de castratie erbovenop met pijnstilling (ook weer een NSAID, misschien zelfs weer Metacam), ja, dat kan dan inderdaad wel de druppel zijn. Maar het kan ook een aangeboren aandoening zijn. Dat kom je dus niet meer te weten.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie