Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Klopt Adriana wou het liever zo in de winkel halen dan op internet bestellen vandaar mijn vraag. Maar ik kan inderdaad even vragen of ze het voor mij bestellen. Heb het ook echt nodig.

De chipregistratie is er een beetje bij in gevallen (fout ik weet het) ga er komend weekend naar kijken als ik weer vrij heb.

Wat een schatten zijn het he! En die buikjes inderdaad zooo lekker zacht, en die grote koppies zijn zo lief! Ben elke keer weer blij als ik thuis kom.

Vragen blijf ik zeker stellen en foto's zal ik posten tot jullie er gek van worden :-P Ben zo trots op me kleintjes

En inderdaad het lijkt net of ze alles doen wat juist net niet mag maar een keer knuffelen en t is al vergeten.
Misschien ook maar tegelijk eten misschien dat dat wel helpt! En die tv is niet meer heel veel aangeweest lach me kapot met hun.

Een vraagje.. Ze maken vaker (vooral Moes) een tjirpend geluid, kan het niet anders uitleggen. Zoals die baby dino's in jurresic park hihi. Is dit normaal? Had het nog nooit eerder bij katten gehoord.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ja een stel kittens in huis en je huishouden is meteen een uitdaging, het is nooit saai in huis. Mijn "jeugd" is 1 en 2 jaar en nog steeds tuig van de richel. Dus je kunt voorlopig nog vooruit hahahaha.

Lieve foto's - krijgen we tenminste even een indruk van het gespuis.

Wat voor geluid bedoel je? Mekkeren naar iets spannends?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Nee ik bedoel echt een vogeltjes geluid. Als het lukt zal ik het eens filmen.nog niet gemerkt dat het op bepaalde momenten meer is dan anders.

Kan dus nog wel even vooruit haha. Maar hopelijk went alles steeds meer en dan zal ook alles makkelijker gaan.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

mijn gijs kan niet miauwen, die maakt het geluid van een cavia, is ook erg leuk. hihi in de avond maakt hij vaker een hoger piepend geluid. dan rent hij ook met zijn staartje in de actie houding door het huis rond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Hahaha een kat die cavia geluidjes maakt lijkt me ook wel heel grappig!

Het is toch anders als het eerste filmpje maar eventjes in het tweede filmpje lijkt het er wel op ik zal het zelf wel eens filmen echt een vogeltje. Was zelf ook al aan het zoeken maar kon het nergens echt vinden.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

Je geeft toch geen kanarie voer? Hi Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Oo is dat het misschien :edoh:
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ilone »

Sorry Rik, maar dat zijn kraaien en eksters die je in dat filmpje hoort :-P *spelbreker*

Heb het filmpje maar uitgezet, had hier een paar overspannen katten haha.

Maken ze een soort hoge prrrrr geluidjes?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ilone schreef:Sorry Rik, maar dat zijn kraaien en eksters die je in dat filmpje hoort :-P *spelbreker*
Nee hoor. In dat eerste filmpje is het toch echt de kat die dat geluid maakt. Dat deed Bowy ook toen ze de vogeltjes buiten zag. Het tweede filmpje had ik er even bijgezet om te laten horen welke geluiden de katten nog meer kunnen maken (waaronder inderdaad ook wel kraaien en eksters te horen zijn waarop de katten dan weer reageren). En in het tweede filmpje doelde ik ook meer op dit geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=XDbYR0ExLw0&t=58 (begint gelijk vanaf 0:58)
(en dat is toch echt niet de ekster of kraai die wat later te horen is)

Het internet staat vol met leuke kattengeluiden :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=bWEtNlfFGx8&t=4
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door BloemTetsu »

Bloem en Tetsu hebben samen het repertoire van die bengale ;) Die eerst maakt dus ook het ekster geluid, en is er dol op.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ilone »

Het was een grapje, Rik :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ilone schreef:Het was een grapje, Rik :-P
Aaah, Ok :pdtkuku:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Nog niet gelukt om een filmpje te maken, maar die zal vast nog wel komen hoor.

Ik ben me kapot geschrokken, gisteravond en vanmorgen.
Moes ging zoals gewoonlijk tegen mijn vriend aanklimmen toen hij hun eten aan het klaarmaken was. Ik stond er langs te koken en Moes zat dus op de schouder van mijn vriend. Ineenkeer kijk ik naar Moes als hij net op het barretje wilt springen. Komt hij keii hard met zijn kin op de rand van het barretje en valt hij (gelukkig) nog in de barkruk. Dat was zon harde knal ik denk die heeft zeker zijn kaak gebroken. Even opgepakt en alles gekeken maar kon zo in ieder geval geen bloed zien ofzo. Toch maar even neergezet en heeft even versuft gekeken. Daarna is hij gewoon weer (wel wat voorzichtiger) gaan spelen en eten met Mila. Nu merk ik eigenlijk ook niks geks meer aan hem. We gaan sowieso zaterdag naar de DA voor inentingen als alles goed is met Mila, of denken jullie dat ik eerder moet gaan voor de zekerheid?

Vanmorgen echt niet zo leuk wakker geworden. Mijn vriend staat altijd rond kwart voor 5 op dus dan slaap ik nog. Moes en Mila worden wakker als ze boven gerommel horen en dan komen ze even hallo zeggen. Waren ze op de slaapkamer gekomen. Ik half wakker half slapend zei van ik let wel even op hun. Maar toch een beetje ingedoezeld. Ineenkeer hoor ik allemaal gerommel bij de stekkerdoos en ineenkeer een blauwe flits en een knal en toen gemiauw en toen niks meer. Ik begin te schreeuwen want kon m niet meteen vinden ik dacht echt dat die aan de stroom gehangen had en dat dalijk hetzelfde gebeurd was als bij de fokker. Was al bijna aan het huilen. En toen zag k m onder t bed zitten, wat was ik opgelucht. Mijn vriend natuurlijk ook want die was zich ook kapot geschrokken. Was dus achteraf eentje tegen het nachtlampje op gaan staan en die is kapot gevallen waardoor die flits en toen is ie natuurlijk geschrokken en van het nachtkastje gesproken. Dus achteraf valt het allemaal gelukkig mee.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Jaaaaaa kittens in huis dan moet alles vast zitten. Die weten alles te slopen en om te gooien.
Als Moes zich normaal gedraagt en normaal eet denk ik niet dat er wat met de kaak aan de hand is.

Moet je ze zelf nog laten enten? Wat een rare fokker, sorry dat ik het zeg, maar voor die prijs horen ze toch echt 2 x geënt te zijn. Volgens mij is dat namens kattenverenigingen ook verplicht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie