Kattenbak gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Kattenbak gedrag

Bericht door GizmoenJiro »

Hier zijn 2 katers van en 4 jaar die zowel qua karakter als qua kattenbakgedrag enorm verschillen.
Mijn vraag is of jullie veel verschil merken in kattenbak-gedrag?
Voorbeeld; Jiro drinkt voortdurend uit de kraan als je ook maar stap in de keuken zet, helpt bij het drogen van de douche en drinkt af en toe nog een slokje uit het waterbakje. Hij gaat dan ook vaker naar de bak dan zn nep-broer Gizmo die echt de tijd neemt voor een plasje en investeert in een goede zitpositie. Zo niet Jiro, die loopt de bak binnen en gaat meteen zitten. Heel handig want alles bij de ingang is van Jiro en verderop van Gizmo voor controle.
Gizmo gaat ook vaak even de bak in met de voorpoten om even te scheppen terwijl hij niks doet.

Hebben jullie katten onderling verschillen of vreemde gewoontes?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door castratenkoor »

Ja hoor iedere kat heeft zo zijn eigenaardigheden met zowel eten als op de bak gaan. De een spit zich het ongans vooraf en is tijden bezig om het gedane onder te graven. De ander loopt de bak in, gaat schijten en loopt weg - zonder ook maar een poging te doen het onder te graven.

Ik heb er eentje die zelfs als hij moet kotsen, dat op de kattenbak doet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door Sarah207 »

Ik heb alleen Moortje, maar zij doet ook iets wat ik altijd grappig vind.
Als ze naar de kattenbak moet, gaat ze eerst voor de deur van de kamer zitten miauwen, dat de deur naar de gang open moet. Dan gaat ze eerst even de gang inspecteren op obstakels, en daarna naar de kattenbak. Als ze dan klaar is met graven komt ze uit de kattenbak gesprint en rent ze een aantal keer heen en weer door de gang en de woonkamer. Gek beest.
Groetjes van Sarah en Moortje
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door Cyamytha »

Het kan maar opluchten ;)

Karel gaat altijd heel snel, maar graaft niet echt, wel graaft hij met z'n voorpoten lang en hard langs de zijkant van de bak. Zo hard dat ik er snachts soms wakker van wordt.

Beer daarintegen, graaft, draait, graaft, draait enz enz en doet dat na de behoefte ook.

Karel sjeest soms ook flink in de rondte als hij op de bak is geweest, bij voorkeur na een grote boodschap. Zal wel stinken :)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
broetjes2015

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door broetjes2015 »

Hier merk ik ook wel verschil in het gedrag in de kattenbak.

Zazou die doet zijn behoefte achterin de bak, graaft zo gigantisch veel dat hij zijn poep uit elkaar haalt onderhand en en krabt aan het dak, het klepje, de zijkanten, dat hoor je echt heel erg als hij op de bak zit.

Flynn die stapt in de bak, doet gewoon bij de ingang zijn behoefte, graaft een keer en springt dan direct uit de bak.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door Sifra »

Sarah207 schreef: Als ze dan klaar is met graven komt ze uit de kattenbak gesprint en rent ze een aantal keer heen en weer door de gang en de woonkamer. Gek beest.
Zoiets doet Kasper ook. Als ik hem heen en weer hoor denderen over de overloop, weet ik dat ik een drol uit zijn bak mag scheppen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door Dinky »

Sifra schreef: Zoiets doet Kasper ook. Als ik hem heen en weer hoor denderen over de overloop, weet ik dat ik een drol uit zijn bak mag scheppen.
Hier net zo inderdaad (en als het wat zachter is valt er nog wel eens stukje buiten de bak....)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door castratenkoor »

Luuk staat na het poepen fanatiek tegen de zijwand van de bak te krabben. Oren steeds meer in otterstand, steeds ruiken of hij er nog ligt. Hij houdt pas op als ik de drol verwijder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door GizmoenJiro »

haha zo herkenbaar dat gekrab langs de zijkanten. Jiro doet het voornamelijk langs de ingang waar dan ook de nodige nagelsporen te zien zijn. Hij heeft ook de gewoonte om de bak in te gaan als ik in de keuken sta (daar staat 1 bak). Als je dan lekker aan het kokkerellen bent dan komen ook 'andere' dampen je te gemoed :???:
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Kattenbak gedrag

Bericht door loes90 »

hier ook 2 totaal verschillende katten qua kattenbak gedrag.
Poes graaft achteraf alles netjes onder. liefst alle houtkorrels achterin de bak.
Kater gaat bij de open bak op de rand staan ipv in de bak. hij doet zijn behoeften wel netjes in de bak maar als het even kan zonder de houtkorrels aan te raken. hij graaft langs de wanden of buiten de bak.

ondergegraven ontlasting is dus van poes, wat zo op de korrels ligt van kater. verschil is sowieso al duidelijk te zien aangezien poes KVV krijgt en kater brokken+KVV.
castratenkoor schreef:Luuk staat na het poepen fanatiek tegen de zijwand van de bak te krabben. Oren steeds meer in otterstand, steeds ruiken of hij er nog ligt. Hij houdt pas op als ik de drol verwijder.
Dat deed kater ook toen poes in het begin stinkende vlaaien in de kattenbak deponeerde. Vrouwtje ruim deze stank eens op!
Plaats reactie