Kat lichte verwondingen neus door spelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
nadim96
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2015 10:25

Kat lichte verwondingen neus door spelen

Bericht door nadim96 »

Beste forum leden,

Mijn kat van bijna 2 jaar en mijn kitten van bijna een half jaar spelen vaak met elkaar, nu dat de kitten wat ouder is en de nageltjes wat scherper zijn heeft dit wat problemen.
Mijn kitten trapt mijn oudere kat vaak met zijn rug liggend op de grond in zijn gezicht waarbij mijn andere kat hem juist probeert te bijten en te gaan worstelen. Nu heb ik opgemerkt dat mijn oudere kat toch wat strepen/lichte verwondingen heeft aan zijn neus, het is niet heel erg dat het bloed maar je ziet wel gewoon krasjes. Mijn vraag is dus: is dit erg en kan ik ze gewoon zo door laten spelen of moet ik er wat aan doen?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat lichte verwondingen neus door spelen

Bericht door jennli »

Lekker laten stoeien. Ook dit hoort er een beetje bij. Jonge kat moet zijn grenzen nog leren van de oudere kat.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
broetjes2015

Re: Kat lichte verwondingen neus door spelen

Bericht door broetjes2015 »

Lekker laten spelen, hier 2 broertjes van bijna 6 maanden en die hebben van het stoeien ook vaker wat krasjes op de neus, dat gaat vanzelf wel weer over.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat lichte verwondingen neus door spelen

Bericht door castratenkoor »

Hoort er allemaal bij, gewoon lekker hun gang laten gaan. Kinderen lopen ook wel eens een blauwe plek of een schaafwond op tijdens het spelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie