diaree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
martha
Kitten

diaree

Bericht door martha »

Hallo iedereen , heb sinds vorige week een kitten in huis genomen van 4 weken , ze hadden haar onder boom gevonden .ben verleden week woensdag naar dierenarts geweest ze had vlooien , hij heeft haar ontwormd en ontvlooid . vanaf donderdag is ze hevige diareé beginnen doen en doet ze nu overal rondt . ben vrijdag terug gegaan naar dierenarts hij gaf mij een soort pasta mee dat ik 2maal per dag moet geven . jammer genoeg blijft ze diaree doen is ze in 4 dagen tijd ook 60gr afgevallen ze weegt nu nog 310gr . hij had mij ook brokjes meegeven maar die wil ze niet eten , dus heb ik nu van gisteren geprobeerd om wat van die brokjes en nat voer met elkaar te mengelen deze morgen en middag heeft ze dit wel opgegeten maar diaree blijft . heeft iemand tips voor mij ,zodra ze wakker wordt zet ik haar in de kattebak
alvast bedankt
Anne
Tijger
Tijger

Re: diaree

Bericht door Anne »

Waarschijnlijk zijn haar darmpjes te gevoelig misschien? Toen Polleke bij ons kwam wonen woog ze 444 gram en kreeg ze hills a/d feline Dit omdat ze moest aankomen en het vol zit met vitamientjes.
Masseer je haar buikje als ze heeft gegeten? Normaliter doet de moeder dat, zij likt het buikje van de kitten om de stoelgang te stimuleren.
je kan ook lamshart van rodi kopen, dit ligt bij de meeste supers in het vriesgedeelte. Dat is in ieder geval licht verteerbaar en misschien beter voor haar darmpjes nu. Desnoods dwangvoeren want met diarree verliezen ze gewicht, en eventueel vocht bijgeven.
Hou haar ook maar lekker warm. Heb je een andere kat in huis die eventueel de moederrol op zich kan nemen, niet door haar te laten drinken, maar wel door haar te likken en haar vacht te verzorgen?

lees anders mijn verhaal met kleine Pollewol
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=915
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Behalve de tips van Anne misschien ook eens de ontlasting laten onderzoeken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
martha
Kitten

Bericht door martha »

gisteren heeft ze goed gegeten kleine porties jammer is ze niet bijgekomen , maar haar stoelgang is wel veranderd van kleur van geel naar donker bruin zou het een teken zijn dat ze toch beter zal worden .
heb inderdaad een kersenpitje in haar mandje gelegd en lekker warme beer waar ze gaat opliggen
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hoe is het nu dan?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie