vervangend voer voor kat en kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Een maand of 3-4 terug heb ik Porta 21 Feline Finest Grain Free gekocht voor Lily. Toen kwam Banjer, een kitten van nu 12 weken. Banjer krijgt op het moment ook Porta 21 grain free (geen kitten variant dus) en dit vind ie heerlijk.

Nu heb ik het probleem dat de brokken bijna op zijn. Ik ben op zoek naar een (goedkopere) variant, want ik sta onder bewindvoering en heb dus minder te besteden. Ook komt het probleem erbij dat ik niet mag bestellen van mijn bewindvoerster. Ik heb dus geen idee welk voer ik moet hebben.

Hier een paar punten die het voer nodig heeft:

- het liefst niet teveel granen (liever helemaal geen granen)
- hoog aandeel bouwstoffen (Banjer moet nog groeien)
- niet teveel vet (Lily word een beetje dik)
- kip, kalkoen, gevogelte of lam (vis + rund lust Lily niet)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik kom er namelijk niet uit haha.

Groetjes Emma
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door Dinky »

Misschien een vreemde vraag maar wil je bewindvoerder ook niet voor je bestellen?
Want als ik op zooplus kijk is de porta21 grain free 5 euro per kilo wat behoorlijk goedkoop is?

Wanneer je niet mag bestellen kom je qua graanvrij uit op acana of orijen denk ik en dan zit je stuk duurder want die zijn bij zooplus al iets van 7 euro per kilo (in winkel vermoedelijk duurder).
Zag bij de jumper afgelopen week wel devotion maar die is niet graanvrij en ook duurder dan die porta21...http://www.jumper.nl/nieuw-devotion-cat-kattenvoeding

Wel hier gelezen dat huismerk van volgens mij lidl ook nog wel ok is, misschien daar dan kijken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door Lily-Banjer »

@ Dinky: Ik kan wel aan haar vragen of ze dat wil doen. En anders de Premium brokken van Lidl, die vind Lily erg lekker. Moet nu trouwens heel snel bestellen, want net stond de kamer blank met water + de voerton doorweekt. Of heel snel naar de Lidl morgen!
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door castratenkoor »

Volgens mij is het geven van supermarktvoer al eerder met je besproken. Als je ziekelijke katten wilt, ja dan kun je Lidl brokken geven. Ik zou het afraden. Op de lange duur ben je nog veel duurder uit. Er zit weinig goede voeding in, je moet er meer van geven.
En je zult vaker naar de dierenarts moeten. Ze worden vatbaar voor elk rondwaaiend virusje en lopen veel kans op blaasgruis en maag/darm-problemen.

Het is te vergelijken met zelf elke dag bij de patatzaak eten. Dat is voor een keer in de week niet erg, maar doe je het elke dag dan word je ziek, zwak en misselijk.

Is er niet iemand in familie of kennissenkring die voor je kan bestellen?

Komen de katten ook op het balkon? Heb je die wel catproof gemaakt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door Lily-Banjer »

@ Castratenkoor: Precies, supermarkt voer ben ik zwaar op tegen aangezien Lily daar naar mijn idee mankementen aan heeft overgehouden. Maar omdat ik onder bewind sta, is het soms bijna niet anders ondanks dat ik dat heel erg vind. Ik moet even vragen of een familie lid wil bestellen voor mij, en anders het aan mijn bewindvoerster zelf vragen. Het balkon is nog niet helemaal catproof qua omheining, maar daar zijn we mee bezig :D
Trots personeel van:
Lily
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: vervangend voer voor kat en kitten

Bericht door Lily-Banjer »

Even een update: Heb anderhalve week terug 3 zakken Purina One gekocht. Adult met zalm, Adult met kip en Junior met kip. Echt schandalig eigenlijk, was heel erg bang dat Lily er doodziek van zou worden. Het tegendeel blijkt: Mooie sigaren in de bak en niet meer stank dan met Porta 21. Ook Banjer gaat er goed op. Aangezien het wel qua kwaliteit veel minder is dan Porta 21, let ik heel goed op of het wel goed verdragen word. Tot nu toe wel. Maar als ik weer wat meer geld ter beschikking heb, koop ik een A-merk. Wil Purina One namelijk niet op lange termijn geven, want ik weet dat dat veel problemen kan veroorzaken en dus duurder is in verhouding dan bijvoorbeeld A-merken. Het liefst geef ik ze BARF of KVV of een goeie brok zoals Orijen, Acana of TOTW. Helaas staat mijn portomonnee daar niet naar.

Maargoed, het gaat nu gelukkig goed, als het minder gaat worden horen jullie het wel :D
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie