Vechten of spelen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mimi8430
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2015 13:37

Vechten of spelen?

Bericht door Mimi8430 »

Hallo,

Sinds gisteren twee pleegkittens in huis.
ze beginnen al met elkaar te spelen maar volgens mij gaat het niet goed.
op een gegeven moment oren in de nek, blazen en t vrouwtje onderdanig.
Ze zijn ongeveer 11 weken oud. Het is niet duidelijk of het broer en zus zijn want ze komen uit een huis met meerdere nesten.
moet ik me zorgen maken? Doe ik dus al.. Durf ze niet weer samen in de bench te zetten vannacht
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Ilone »

Kittens hebben over het algemeen toch een groter aanpassings vermogen.
Misschien wat met de 2 samen spelen? Tegelijk snoepjes geven? Kroelen?
Is er een reden dat ze 's nachts in de bench moeten? Van opgesloten zitten kunnen ze ook gefrustreerd raken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Mimi8430
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2015 13:37

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Mimi8430 »

Ja ik speel wel met ze maar uiteindelijk gaan ze dan met elkaar spelen / vechten.
ik heb ze s nachts in een (grote) bench omdat ik dacht dat dat misschien veiliger is en veiliger voor ze voelt. Ze gaan er vaak ook zelf inliggen als ze moe of bang ziin.
het poesje wordt steeds toegankelijker en kan haar ook aaien maar t mannetje heb ik nog geen 1 keer aan kunnen raken. Ik speel met veertjes enzo maar zodra hij mn hand ziet duikt in ineen.. Hopelijk kan dat nog goedkomen
Mimi8430
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2015 13:37

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Mimi8430 »

Het is alleen maar vvervelender geworden. Het vrouwtje zitconstant te grommen ( meestal onder de kast) afleidenet speelgoed werkt niet meer. En her katertje snapt er niets van...
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Sifra »

Kennelijk geen goede match. Ben je pleegopvang via het asiel? Misschien gaat een andere combinatie wel goed: een ruig speelvriendje voor het katertje of een rustiger maatje voor het poesje.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Carrie

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Carrie »

Wat vervelend.. omdat je schrijft dat ze uit een huis met meerdere nesten komen vraag ik me ook af of het via een asiel of opvang is gelopen, dan zou ik contact opnemen en je probleem daar voorleggen.
Als je ze nu nog in huis hebt en met je handen in het haar zit zou ik ze zeker niet bij elkaar in een bench zetten; ik kan me levendig voorstellen dat dat averechts werkt.
Omdat ze er wel zelf in gaan liggen dacht ik zou het een idee zijn om een paar kartonnen dozen in de bench te zetten? Toen ik nog meerdere katten en honden in huis had konden poezen het altijd enorm waarderen, zo'n kartonnen doos op een rustige plek vanwaar ze op een beschut plekje een beetje konden wennen aan geluiden, geuren; werkte altijd prima!
(ik zette zo'n doos dan altijd op een plek waar niemand, ook de andere katten niet bij de nieuweling konden komen).
Als ze ieder een eigen plekje hebben laten ze elkaar dan tenminste met rust en komen ze ook wat tot rust. Wel de bench open laten staan zou ik zeggen; het lijkt mij ook geen pretje om opgesloten te worden met iemand die me in elkaar wil slaan of andersom bezien: iemand die je niet kan luchten of zien..
Sterkte, ik heb een keer een moeder met een kitten die enorm aan elkaar gehecht leken uit de opvang gehad maar na een weekend proberen heb ik ook de opvang gebeld; ze konden elkaar eenmaal bij mij thuis niet meer uitstaan!!
Of eigenlijk was het moeders die dacht: en nou wegwezen kleine, ga zelf maar een ander huis zoeken maar dat is toch een ander verhaal.

Succes, ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Plaats reactie