Ik zou het laten rusten en het dan over een paar maanden gewoon weer opperen. Zo werkte het bij mijn man ook het beste (en toen kwamen we dus met twee kittens thuis

Ik vind het geweldig wanneer mensen een oude(re) kat uit het asiel halen, maar het risico dat je dan weer snel afscheid moet nemen, is natuurlijk wel een stuk groter en dan gaat het er maar om hoe je daarmee omgaat.
Wanneer ik zie hoeveel verdriet ik nog steeds heb om Noa's dood (daarom ben ik ook al zo lang hier afwezig, maar kom heel aarzelend weer terug

Ik zou dan geloof ik eerder kiezen voor twee katten, twee die al bevriend zijn in het asiel of in ieder geval goed met elkaar kunnen opschieten en waarvan de een dan jonger is, bijvoorbeeld een jaar of vijf. Niet dat je dan de garantie hebt dat je alweer snel afscheid moet nemen, maar de kans is in ieder geval kleiner.[/quote]
Dat gezond zijn is een groot begrip mijn ervaring is dat asielen nog veel te vaak diabeteskatten laten inslapen omdat ze geen oplossing voor die dieren hebben. En die kunnen net zolang leven als "gezonde"katten als ze behandeld worden.