Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Rik
Tijger
Tijger

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

O, Nina. Wat erg voor je. Maar zo te horen was ze echt op. Tumor onder de tong, tanden los en afgevallen tot 2,5kg. Ik denk dat je er wel goed aan gedaan hebt. Ze lag al met haar mond open. Die paar dagen zouden dan niet echt een pretje voor haar zijn geweest. Maar wat zul je haar missen. Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Onee.. :( dit had je niet verwacht. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Knuffel meis.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Dank jullie wel...doet toch goed...zal straks nog even uitgebreid reageren...ben zo leeg dat ik niet kan nadenken...ik zie haar overal
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Nina sterkte met het verlies van Snoetje! Je beslissing haar te laten gaan, is een beslissing genomen uit liefde. Het was het laatste wat je nog voor haar kon doen.

Blijft over, de schreeuwende leegte in huis. Heel veel sterkte!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Heel veel sterkte met dit verlies..
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Heel veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
roosje1984
Lynx
Lynx

Bericht door roosje1984 »

Charley is vanochtend bij de da geweest voor een bloedonderzoek, de da was erg geschrokken van de uitslag ( krijg deze nog door gemaild, weet nog geen getallen ). Haar Crea was redelijk stabiel gebleven maar haar ureum is veels te hoog, volgens da schrikbarend hoog :-( . Ze heeft gelijk medicijnen mee gekregen en moet over 4 weken weer komen voor bloedonderzoeken. In deze 4 weken moet ik elke week van alles bijhouden zoals gewicht, activiteiten, drinken, enz.
Ik ben me kapot geschrokken en zag dit echt niet aankomen.

Ik heb nagevraagd welke vorm ze heeft en de da zegt echt chronische nierfalen.
Cerna

Bericht door Cerna »

En de dierenarts laat je met dat gegeven gewoon weer naar huis gaan?

Wanneer haar waardes hoog zijn, moet ze opgenomen worden en minstens twee dagen intraveneus gespoeld worden. Ze is nog zo jong en dat kan in haar voordeel zijn want meestal werken de andere organen dan nog prima.
Morgen dus onmiddellijk bellen en vragen waarom ze niet gespoeld wordt!
roosje1984
Lynx
Lynx

Cerna schreef:En de dierenarts laat je met dat gegeven gewoon weer naar huis gaan?
Ik kreeg de uitslag telefonische.

Ik bel ze morgen ochtend toch voor de mail met haar waarden en zal dan gelijk vragen. Verder gaat het goed met Charley, ze is goed actief, erg knuffelig en eet/ drinkt goed.
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Dat Charley medicijnen mee zou krijgen had ik ergens wel verwacht. Semintra of Fortekor? Wel raar dat een da "schrikt" van de waardes. (En inderdaad als hij al schrikt dat ze geen infuus krijgt) Hier op het forum zijn wel eens waardes genoemd van crea boven de 1000. Laat je door waardes dus niet helemaal van slag brengen. Kijk vooral naar Charley zelf. Eet ze nog goed, loopt ze nog vrolijk rond, kijkt ze goed uit d'r ogen... dat soort dingen. Drinkt ze voldoende. Dat kan ook helpen. Als de urea te hoog wordt kan ze ook misselijk worden en in "eetstaking" gaan. Zelf heb ik een tijdje elke dag (op vast tijdstip) het drinkbakje op de keukenweegschaal (digitaal) gezet. Samen met even bijhouden hoeveel natvoer (en brokjes) ze eet geeft je in ieder geval een goed idee van hoeveel vocht ze binnenkrijgt. Was ze nu ook weer nuchter bij het bloedonderzoek? (Ben ook benieuwd naar de waardes) Is er overigens nog naar de bloeddruk gekeken?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
roosje1984
Lynx
Lynx

Rik schreef:Dat Charley medicijnen mee zou krijgen had ik ergens wel verwacht. Semintra of Fortekor?
Ze heeft Semintra gekregen. Er zat een boekje bij die ik elke week moet invullen om alles goed bij te houden.
roosje1984 schreef:Kijk vooral naar Charley zelf. Eet ze nog goed, loopt ze nog vrolijk rond, kijkt ze goed uit d'r ogen... dat soort dingen.
Ze eet goed, loopt gewoon rond in huis, ik heb haar eigenlijk nog nooit zo mooi en goed ogend gezien sinds ze Nierdieet eet.
roosje1984 schreef:Drinkt ze voldoende.
Ze drink goed, meer dan ooit vooral sinds ik een fontein heb gekocht. Ik heb daarnaast nog 2 waterbakken in huis staan omdat ik nog een kat heb.
Rik schreef:Was ze nu ook weer nuchter bij het bloedonderzoek? (Ben ook benieuwd naar de waardes) Is er overigens nog naar de bloeddruk gekeken?
Ja ze was weer nuchter en ik ben ook erg benieuwd naar de waardes.
Er is nog niet naar haar bloeddruk gekeken dit doen ze over 4 weken en omdat Charley erg van slag was.
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Allemaal bedankt voor jullie hartverwarmende reakties....Adriana, en natuurlijk ook alle anderen, bedankt voor de waardevolle informatie en steun.

Ik mis haar zo erg..het is zo stil in huis hoe kan ik gaan slapen terwijl ze me vanmorgen nog zo lief wakker heeft gemaakt...zo blij was en bleef knorren...
Haar haren op mijn dekbed en op de bank...Ze was overal waar ik was...gisterenavond zat ik nog met haar op schoot.
Ze wilde niet in haar mandje om naar de da te gaan terwijl ze de afgelopen keren zo tam was....mauwde heel angstig en hard. Hop Soet erin, we zijn zo weer terug. :cry:
Ze lag lekker op haar plekje boven en ik heb haar uit haar vertrouwde omgeving gehaald en haar het leven ontnomen.

Weet dat ik niet anders kon maar ik voel me zo schuldig en intens verdrietig.
Ik mis mijn pluizebol...mijn knorrebol...tijgerbol...woezeltje ....mis haar zachte vachtje tegen me aan :cry: :cry: :cry:

Bijna 18 jaar heeft ze me getroost en vreugde gegeven, ze was er altijd voor me.....mijn eerste eigen poes. Mijn lieve schildpadje....
Kan niet meer stoppen met huilen en weet niet wat ik moet doen.

Het crematorium belde en ze vroegen of ik nog afscheid wil nemen. Is in Nootdorp....wat zouden jullie doen...ik weet het niet :-(
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Ik heb dat niet gedaan. Ik vond het al moeilijk genoeg om weg te gaan bij Minnie en Gizmo.

Maar als jij het wilt dan moet je het doen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Die beslissing kan alleen jijzelf maken. Doe wat voor jou goed voelt, dat is voor iedereen anders, puur persoonlijk.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

roosje1984 schreef:Charley is vanochtend bij de da geweest voor een bloedonderzoek, de da was erg geschrokken van de uitslag ( krijg deze nog door gemaild, weet nog geen getallen ). Haar Crea was redelijk stabiel gebleven maar haar ureum is veels te hoog, volgens da schrikbarend hoog
roosje1984 schreef:Gelukkig was het bij haar laatste test redelijk stabiel gebleven.

Haar waardes waren op 4-5-2015:
ureum 9.0 mmol/L ---|-----x----|--- 4.9 - 11.9 mmol/l
glucose 6.1 mmol/L ---|----------|x-- 3.4 - 5.7 mmol/l
alkalisch fosfatase 56.0 IU/L ---|----x-----|--- < 123 U/l
totaal eiwit 74.0 g/L ---|--------x-|--- 52 - 77 g/l
GPT/ALT 30.0 IU/L ---|--x-------|--- < 105 U/l
creatinine 244.0 umol/L ---|----------|-x- 80 - 164 umol/l
dit waren de waardes van de vorige keer en als ik je goed lees, was de creatinine gelijk gebleven. waar dan die hoge ureumwaarde vandaan komt... ze was blijkbaar niet nuchter.. of je hebt ze omgewisseld.

staar je niet blind op creatinine waardes van tegen 1000, dat zijn geen gevallen van chronisch nierfalen, er zijn naast acuut en chronisch nog een paar kwalen, die hoge crea-waardes kunnen veroorzaken..
Nina1967 schreef:Het crematorium belde en ze vroegen of ik nog afscheid wil nemen. Is in Nootdorp....wat zouden jullie doen...ik weet het niet :-(
als je het aankunt, dan zou ik het doen want je kunt het niet over doen. kun je niet samen met iemand gaan, zodat je missch wat steun hebt? maar als je het absoluut niet ziet zitten, dan zou ik mezelf niet forceren.
en er is nog iets.. dat wordt dan je laatste beeld van haar in je herinnering, in plaats van het inslapen bij de dierenarts en krijg je niet meer uit je geheugen. en het is de vraag of je daarvoor kiest....
Plaats reactie