poes alle onderzoeken gehad toch overal plassen met bloed

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
knuffel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2015 20:48

poes alle onderzoeken gehad toch overal plassen met bloed

Bericht door knuffel »

Ik ben nieuw op dit forum . Maar dat komt omdat ik me geen raad meer weet. Ik heb een gesteriliseerde poes van 14 jaar oud . . ik heb haar nu een jaar of 7. Sinds 4 maanden plast ze ineens in huis. steeds kleine beetje met name in de honden bench . De hond hadden we al voor de poes kwam .Er zijn geen rare dingen in huis gebeurd zoals verbouwing ,of nieuwe dieren in huis .

Ze plast ook met bloed erin.
We hebben naast onze trouwe dierenarts nog een andere bezocht .Ze heeft een ontsteking remmer betacam gehad.Een antibiotica kuur . Er is uitgebreid bloed onderzoek gedaan . Ze heeft een blaas echo gehad. Daarbij is haar blaas aangeprikt zodat het op kweek kon worden gezet. Maar er komt helaas niets uit .

Kwam er maar wat uit dan kon ik er iets aan doen .
Ik houd zoveel van dit beestje. Maar dat plassen in huis gaat nu echt niet leuk meer worden .
Iemand ervaring ?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: poes alle onderzoeken gehad toch overal plassen met bloe

Bericht door Ilone »

Is er een buik echo gemaakt of alleen van de blaas? Is er naar de nieren gekeken? Urethra?
Er moet een (medische) reden zijn dat ze bloed plast.
Idiopathische cystitisch? Oftewel blaasontsteking zonder oorzaak?
Veel voorkomende oorzaak is stress. Zijn er dingen veranderd in de thuissituatie? Is ze ergens van geschrokken? Was de hond er bijvoorbeeld al langer of is ze kort na zijn komst begonnen met plassen?
Is haar urine ook gecontroleerd? Denk haast van wel maar kan het niet terugvinden in je tekst ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
knuffel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2015 20:48

Re: poes alle onderzoeken gehad toch overal plassen met bloe

Bericht door knuffel »

Er is een hele buik echo gemaakt. geen rare dingen gebeurd in thuis situatie en de hond was er al voor dat de poes kwam.
Urine en bloed is op van alles getest maar er komt niets uit .
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: poes alle onderzoeken gehad toch overal plassen met bloe

Bericht door Ilone »

Volgend antwoord stond in je tweede topic (je hoeft er echt maar eentje aan te maken, wel zo handig voor het antwoorden ;-) )

Dinky schreef:
"Toen dat hier recent het geval was zat de blaas klem in een liesbreuk maar was uitzonderlijk (en ontdekt via echo)."

Maar goed, dat zal ook wel niet het geval zijn, aangezien er een echo is gemaakt...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie