Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Dank je rik!!! ik had de bijsluiter vanmiddag een keer goed gelezen en gegoogled maar kon er niet echt achter komen.
Ze vloog net op de gelei van felix af. een paar minuten likken en de lol is er al weer af. Maar ik moest haar ff triggeren.
Ik wil haar anders Als ze het doet, morgens en avonds en lekkere bek geven en voor de rest van de dag gewoon droogvoer. Ze stond net voor de deur en wilde naar buiten. We hebben dus buiten op de dijk gelopen. en dan 2 keer na die lekkere bek pronefra.

En daar zit het mij nu dwars. Ze doet niet veel overdag en dan denk ik ook dat ze het leven laat. Maar zodra het schemer word wilt ze naar buiten, Nu als een kat op sterven ligt denkt het er echt niet bij na om voor de deur te gaan zitten omdat ze naar buiten wilt. grrrrr !!!!

bedankt !
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Bowy slaapt ook veel (en heel erg vast). Maar ze maakt ook nog steeds graag de rondjes door de tuin. Ondanks dat ze echt slechter gaat zien (een jong vogeltje voor haar neus die nog niet kan vliegen, ziet ze niet :)). Ik zie haar eigenlijk één dezer dagen echt helemaal blind worden. Nét ook... ligt mijn bril op bed en loopt ze naar me toe, prompt met haar neus tegen een pootje van die bril stotend (ze schrok zo dat ze een slabeweging richting de bril maakte). Die had ze dus niet gezien. Ook als ik mijn vinger uit steek bij haar neus stoot ze er vaak tegenaan (met een schrik reaktie). Maarja, (te) hoge bloeddruk... als gevolg van nierfalen (en andersom) met een dubbele dosis medicijnen tegen de bloeddruk, dan is daar niet veel méér aan te doen. Vraag me dus wel eens af wat bij haar het eerste gaat gebeuren: Blind, compleet nierfalen of opnieuw een tia. Mijn klein lief tijdbommetje :) Maar ze geniet nog wel. Loopt graag door de tuin, wast zich nog goed en kan nog genieten van de kroelbeurt die ze af en toe (geforceerd) krijgt (ze is nooit een kroeler uit zichzelf geweest). Ze slaapt dus wel veel en vast. Maar ze is inmiddels ook al 19. Wel verwacht ik bij haar ook nog wel de dipjes. Een vastzittende haarbal of misselijk door de hoge ureum. Ook ik hou de emeprid in gedachte om haar uit een eventuele tijdelijke dip te halen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Dian,

Heb je al wel eens Almo nature geprobeerd? Snoet deed er een moord voor, vooral die met kippenboutvlees.....is 100% natuurlijk en zit heel veel vocht bij. Met wat ipakitine er overheen (of Pronefra, maar Pronefra beïnvloedt de smaak meer volgens mij)

Het ruikt naar versgetrokken kippenbouillon....had het bijna zelf gegeten hihi

Er is ook Almo nature senior....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

dclizzy schreef:

ps Feather is de kat al weer gewend thuis??
Ja hoor. Die zelfde avond al. Misty is niet zo moeilijk die vind alles best. Behalve auto rijden. Maar ze begint al beter te eten. Laten we hopen dat het doorzet.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik verbaas me steeds meer over dierenartsen echt. Ik lees net op het hondenforum over een hond met een verhoogde crea.
De dierenarts zegt dat hij door bloedonderzoek kon zien dat het maar 1 nier was en dat de hond gewoon maar meer moet drinken.

o0
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Werd die uitspraak door een da op het forum gedaan of door iemand die bij een da was geweest....:-P kan me haast niet voorstellen dat een da dat echt gezegd heeft....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dat zei de da tegen diegene. Ze vroeg om ervaring.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Het was een klut weekend . Zo stondik op het punt er een da bij te halen omdat liz alleen maar in grasbak zat om daarna weer in haar stoel te ploffen . Maar toen stond mijn zus snachts voor de deur . Die was bij een dierenarts geweest die nieuw voer had uit denemarken wat al 3 jaar in testfase zat masr nog niet in nederland mocht. De da. S houden het merk tegen . Zus had het tegen de duitse grens opgehaald.
Nu liz vloog erop af . Heeft 2 dagen gegeten uit haar bak. Stond voor de deur te schreeuwen en liep me als een hond achterna dat ze naarbuiten wilde. Buiten rennen krioelen kopjes geven . Alles wat ze nooit heeft gedaan . Vanmorgen kwam ze ons weer wakker maken .
Maar kom ik in de kamer heeft ze weer niets gegeten vanaf gisteren 2100 uur .5 snoepjes zijn er wel in.

En ze ligt weer suf in haar stoel . Ik heb van de week voor 80 euro barf. Naturo. inderdaad je zou er zo zelf een hap van nemen.
Nu las ik op het net dst katten depri kunnen zijn dus ik had valriaan pillen gehasld zaterdag en in een zakje in haar stoel gelegd.
Was ze gisteren helemaal als een jonge derne ..... Maar nu
Wederom niets afgevallen .
Ze heeft wel al 2 dagen niet gepoept misschien zit dat haar dwars. Ik wacht even af .
Maar mijn beslissing word wel steedssterker. Ik kan wel janken. Als ik nasr mijn meisje kij. Van pak het toch op !
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Moeilijk is dat toch he.....maar misschien is ze inderdaad ook depri...en ook denk ik dat ze vol zit....heb je lactulose in huis? Anders ff bij kruidvat halen of apotheek..die zonder smaakje...want als Snoet vol zit wordt ze misselijk.....667 mg lactulose/ml stroop...of een ander laxeermiddel. ...
Duim voor jullie en dikke knuffel
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ja, twee dagen niet poepen... daar kan ze wel misselijk van zijn (of in ieder geval niet lekker bij voelen). Heeft ze nu afgelopen week barf gegeten en het hele weekend dat nieuwe voer? Dat kan de stofwisseling natuurlijk wel een beetje in de war gegooid hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Nee ik heb vande week voor 80 euro allerlei soorten eten gekocht om haar te triggeren. er is een hoop de vuilnis ingegaan. Omdat mevr er geen eens aan rook..
Dat nieuwe voer ging er in. Nu heeft ze natuurlijk vorige week niet zo heel veel gegeten dus het duurt ff eer haar darmen vol zijn.

Ik ben net weer de dijk opgeweest en mevr heeft daar liggen krioelen en huppelen enz.opeens maakte ze een jump bleek er een heel klein vogeltje tussen de struiken te zitten. Dus haar oogjes zijn nog goed.
alle mensen die voorbij lopen mogen haar aaien. ( wil ze van mij haast nooit kreng ;-) ) en nu zijn we boven en staat ze gewoon te miauwen voor de buitendeur.
emoties vliegen hier van blij naar niet blij.. dat verschilt per paar uur. >>>



@ rik fijn dat bowie het toch nog naar de zin heeft alleen jammer dat de oogjes het af laten weten.
Ik heb ook zon kat gehad. Die had dus nierfalen met haar 14e. die sprong naast een kruk. Waar ze altijd moeiteloos opsprong. Die bleek dus ook blind te zijn .( ben er toen nog mee naar een dierenoogarts geweest) ze blijven wel donker en licht zien. En ik vond het zielig maar ze heeft het er nog een poos opgedaan. Ook dit is al weer een jaar of 8 geleden. Dan merk je toch alweer dat er veel meer spullen op de markt zijn gekomen de laatste paar jaar.
@ nina . hoe doet snoet het ?
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Hoe heet dat voer? Misschien is het wel iets voor ons als je het kan bestellen. Met Mist gaat het goed. Vannacht wel gekotst maar dat kan gebeuren. Eten gaat opzich wel goed.

Hoe gaat het met Snoet en Bowy?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ik durf het haast niet meer te zeggen......maar het gaat goed..geef wel weer lactulose want peopen gaat niet zo goed en ben bang dat ze anders weer een vastzittende haarbal krijgt...vroeger spuugde ze die regelmatig uit maar laatste uitgespuugde was vorig jaar september of zo... ze zit wel steeds met haar pootje in haar bekkie aan 1 kant alsof er iets blijft plakken ofzo....ik mag er niet aan komen...ben toch bang iets aan haar gebit te laten doen.
@ Dian
Het klinkt toch alsof Lizzy het enorm naar haar zin heeft...niet als laatste stadium of zo....had je Almo ook al geprobeerd?
@ Samantha...fijn dat Misty het goed doet en spugen af en toe is heel normaal zolang ze ook goed blijft eten
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ja... dat idee van "iets blijven plakken" aan één kant in het bekkie heb ik bij Bowy ook. Die houdt haar koppie dus scheef na het eten en zit dan volgens mij met haar tong iets proberen weg te krijgen waar ze niet bij kan (of daar lijkt het op). Ze heeft dat inmiddels al ruim een jaar en aan haar tanden kan ik ook niets laten doen. De DA kon ook niets zien (en ik mag aannemen als het zweertjes zouden zijn geweest dat hij dat wel gezien zou hebben).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Rik
Nee dat zijn geen zweertjes gelukkig en dat met die tong doet Snoet precies zo....da had haar hele bek en in haar keel....onder tong etc gekeken en niets rood of zweertjes oid...alleen wat rode randjes bij haar tandvlees.
Denk dus inderdaad dat ze dan last hebben van een stukje eten dat vast zit..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie