Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

2x85gram !! Ik wou dat ik dat er bij Bowy in kreeg. Dan lijken mij de brokjes niet eens zo van belang voor Misty. Maar ok, elke kat heeft weer zijn eigen voedsel benodigdheden. Bowy eet 100 gram (af en toe iets meer of minder). Dan hoef ik de brokjes niet eens te tellen want dat zou op één hand kunnen (aantal brokjes dan). Die gebruikt ze alleen maar om af en toe te knabbelen. Daarmee geeft ze dan aan dat ik haar bakje moet vullen met natvoer :) Ik moet haar binnenkort maar weer eens in de kom op de keukenweegschaal zetten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja, ze is een grote eter ;) Alleen heeft ze dus niet genoeg aan dat. Ze viel met 2x 100 gram natvoer 600 gram af in een paar maanden.
Dus ze heeft die brokjes echt nodig.. Ds ik vind het helemaal niet zo fijn dat ze die brokjes niet eet :( Ik wil dat ze aankomt!

Misty weegt ook 4.5 kilo nu. En ze moet naar 4.8.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

4.5 is flink hoor!!!! Of is ze heel groot? Snoet at eerst ook 2 zakjes per dag maar is nu 1.5 dus ongeveer 120 gram....maar afgelopen dagen soms maar 1 zakje dus 85 gram....
Probeer eens die pate van Rc of Hills...die is veel vetter....dan komt ze zo weer aan...Snoet lust die maar af en toe...
Ze was vroeger 3.5 kg en laatst 2.7 ...maar ja hoop dat het stabiel wordt...aankomen gaat ze denk ik niet meer ;-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Nina1967 schreef:@ Ilone
Ja dat met die druppeltjes overal komt inderdaad omdat dat langs de verstopping wordt geperst....daarom had ze hed ook niet op de bak gedaan.....arme Snoet
Heeft Speedy ook nierfalen?
Snoet was ook aan het druppelen gegaan?
Nee, Speedy heeft geen nierfalen. Speedy is een echte Gruizer ;-) (blaasgruis ;-) )
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ze is een flinke kat. Een stuk groter dan Gizmo en dan mijn andere overleden kat Minnie.
Met 4.1 viel ze ook echt in. Ook de dierenarts vond dat er wel wat meer bij mocht ;)
Maar ze is ook mijn bollie. Want naast Minnie en Gizmo was ze gewoon een dikkerd :P

Hier naast Gizmo. Dan zie je al dat ze flink groter is.
Afbeelding
En mijn mooie meisje.
Afbeelding
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

a wat lief die foto's
Lizzy had 2 dagen tegen de 30 gr brokjes gezeten en vandaag, zitten we pas op 20 gram.
Ligt ze de hele dag in de stoel te slapen. Komt mijn broer op visite jump ze van de grond zo op de boven kant van de bank 1 meter hoog. Ze heeft nooit hoger dan 20 cm gesprongen. Ik snap er niets van.

Heeft ze vorige week een dag gehad van 5 plassen heeft ze nu pas 1 keer geplast in 20 uur.

haar onsior is op . ik ben benieuwd wat er na morgen gaat gebeuren.
Heb net ook weer 3 nieuwe soorten nierdieet gevonden en toch maar besteld. Ze eet momenteel al haar 11 oude soorten niet. Men zegt dat het komt omdat ik dat tijdens haar bad days voor haar heb gezet en dat ze daar het nare gevoel mee linkt.

Ik moet nieuwe medici dingen bestellen. Ik heb alles door gelezen en toch maar weer Pronefra besteld. Ik ga het nu ook met regelmaat toedienen ondanks ze er niet heel blij mee is.

Ik las ergens ook over tumil k pillen is iemand daar mee bekent.
Ik weet dat veel dingen het zelfde doen. Maar had het idee als ik al die spullen van een andere merk bestel het misschien het lichaam weer een prikkel geeft. Heeft iemand daar ervaring mee.

Het is gelukkig al 2 dagen rustig op het forum .. zucht laat het alsjeblieft zon tijd blijven. Natuurlijk hoop ik wel dat jullie even mee willen denken. ik zie het nl ff niet meer.

groetjes Dian
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Welk voer?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Had een heel verhaal getikt...poef weg...gaat slecht op de mobiel...slinger me morgen wel ff achter de pc...wat een leukerd is Misty ♡
Snoet heeft vandaag iets van 180 gram op...ziet er weer beter uit ook joehoe
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

:edance: voor snoet en nina
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Dank je wel Dian :-D
Het is pas 9 uur en heeft sinds vannacht al anderhalf zakje natvoer op...ze is heel actief en blij...waarschijnlijk al die tijd toch een vastzittende haarbal geweest...

Tumil k mag je niet zomaar geven...alleen wanneer Lizzy een kalium tekort heeft en dan moet je dat regelmatig laten testen ook tijdens het gebruik. ..dus alleen iom de dierenarts.
Hoop zo dat ze snel weer meer gaat eten!!!!!
Eet ze ook geen zacht voer? Je zal alles al wel geprobeerd hebben...of is ze misschien misselijk?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ja, goed nieuws van Snoet. Nu Lizzy nog. Het is jammer dat Lizzy geen natvoer eet. En je hebt dus (bijna) alle brokjes merken al gehad. Ben je ook wel eens weer teruggegaan naar een oudere brok? Één van de 11 die je al geprobeerd hebt. Misschien dat ze er toen tijdelijk geen zin in had of is ze de verkeerde associatie nu weer vergeten.

Kom Lizzy :patat: even wat meer gaan eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Nina1967 schreef:Het is pas 9 uur en heeft sinds vannacht al anderhalf zakje natvoer op...
Wauw, wat een eetlust. Jij denkt... zolang ze goed eet zal ik ervan profiteren om haar wat aan te laten komen :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Rik
Hahaha jazeker....na die dag vasten voelde ze nog lichter aan.....ze komt steeds weer om eten dus profiteer er maar van :-D. Straks geen Snoetje meer maar Snoet :-P

@ Dian
Ik duim voor jullie
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Katten zijn officieel stom.
Misty at slechter na de vakantie. eergister maar 80 gram natvoer op met 15 gram brokjes.
Gister ook maar iets van 120 gram natvoer op met 18 gram brokjes.

En vandaag? Vandaag zit ze op 74 gram natvoer en nu al 21 gram brokjes.
Ik snap echt niks van katten :roll:
Ik zal blij zijn als ze weer normaal eet want ik maak me natuurlijk weer zorgen. Want slechter eten, ohjeej. Enzovoort :edoh:
En laten we eerlijk zijn 2 weken geleden zat ze nog gewoon binnen de waarde. En ze kan echt niet zo snel wél nierproblemen hebben en meteen minder eten in 1,5 week :eeh:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@rik, ik ben al diverse keren bij brok 1 begonnen , Maar dat pakt ze niet op. ``afgelopen week had ik een nieuw merk, 3 dagen 30 gr dus als een gek gegeten en nu vandaag pas 8 gram. grrr ik raak meteen weer in paniek. `of ik haar moet gaan dwangvoeren. Gisteren heb ik de laatste onsior gegeven en ik ga nu dagen zitten tellen.
Het lijkt wel of ze iets misselijk is maar ik krijg maar geen misselijkheid pillen van de `da. `die hebben denk ik zoiets van het is het eind.. Ik moest haar een week na de spoeling laten bloed prikken. Maar aangezien ik zelf die onsior heb afgedwongen omdat zij niets meer deden. Vraag ik me af wat daar het nut van is. Ze loopt en komt op de bank alleen het eten weer. Straks maar weer ff proberen . In ieder geval gaan we echt de 25 gr vandaag niet halen.
Plaats reactie