Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Oei. Kom op nou Snoet. Morgen voel je je gewoon weer beter.
Nina :pdthb: dikke knuffel voor jou!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina ik lees het nu pas. Wat een drama voor snoet en een stres voor jou.
Ik hoop hier snel iets beter nieuws te lezen
dikke knuffels voor jullie beiden.
gr dian
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Je zou inderdaad zeggen dat als ze zichzelf leeg gekotst heeft dat ze wel weer zou moeten gaan eten. Ik neem aan dat ze de eetlust opwekkende prik ook al gehad heeft. Kom Snoet, vannacht even wat eten. Dan voel je jezelf vast wat beter. Ook knuffels van ons.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Wat lief van jullie dank je wel!!!! Dat doet goed .....
Ben nog niet met haar naar de da geweest, ik wilde haar met rust laten.
Had ze niet die enorme klonten uitgepoept dan was ik wel gegaan, maar nu denk ik nog dat ze gewoon helemaal vol zat en daarom zo beroerd. Zo vreemd wel want ze was de afgelopen dagen super actief ondanks dat ze minder at. (Had wel haar buik uitgebreid gemasseerd omdat ik vond dat ze te weinig had gepoept)

Ze had het beetje eten wel binnen gehouden en 2 uurtjes later heb ik haar een maagzuurremmer in easypill gegeven, en daarna nog een aantal stukjes easypill wat ze wel graag wilde eten.

Anderhalf uur later heb ik haar wat vers eten gegeven wat ze niet wilde, ze stond op en liep naar haar etensbak waar nog eten van anderhalf uur geleden in zat en dat heeft ze allemaal opgegeten. Rare poes hihi.
Toen ging ze weer liggen. Denk dat ze gewoon moe is van al dat spugen enzo, hoop dat het slapen haar doet opknappen en wanneer ik straks thuis kom ze alles heeft opgegeten (met Fortekor) en binnen heeft gehouden.

Wanneer niet, dan ga ik gelijk naar de da want dan ben ik bang dat het toch de achteruitgang is waar we allemaal zo bang voor zijn.
En als ze zo slap blijft en niet meer haar kamertje uitkomt ondanks behandeling bij de da (want dat probeer ik zeker nog eerst wel) sja dan .......maar wil er nog niet aan denken. :cry:

Laat jullie morgen weten hoe het is gegaan en dikke knuffel terug...
Dat Bowy lekker stabiel mag blijven, Lizzy stabiel wordt en alle beessies van Samantha ook nog jaren gezond blijven
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Toen ik vanmorgen binnen kwam had ze niet gespuugd...hoorde haar aan het kleed krabben en had ze haar eten met de Fortekor op. Gelijk nieuw eten neergezet en ze at als uitgehongerd ....wat een opluchting :-) jullie duimen hebben geholpen!!!
Al dat gal met eten gisteren was misschien wel een poging om een haarbal kwijt te raken en dat is toen later met die "versteende" bonk als ontlasting naar buiten gekomen (?) Het zag er ook zo vreemd uit...niet droog en donker maar als een soort in elkaar geperste bonk....was ook vreemd van kleur. Sorry voor het vieze praatje maar dacht misschien herkent iemand dit....daarna zag alles er weer normaal uit.
Ze is nog wat moe maar wel weer in haar gewone doen....
:-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina wat een opluchting! Ik heb de beide stukjesgelezen. Hopelijk komt snoet weer even in rustig vaarwater. Nu de spanning( herken dat) even uit je lijf is, neem ook zelf even je rust. Want het is niet alleen snoet die hetsoms een beetje laat afweten. Maarzelf ga je ook rot in jelijf zitten van het huilen boosheid, wanhopigheid . Kramp om je middrn rif enz. Dat moet weereven je lijf uit. Als mogelijk is net als een moeder ff eenuurtje mee pikken als snoet rustig ligt te slapen .. Duim duim
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Twee smileys in het bericht. Kun je in één oogopslag zien dat het goed nieuws is :) Ja, het lijkt er wel op dat ze erg veel last van constipatie heeft gehad. Ik wist wel dat dat de eetlust kon bederven maar dat het ook zo'n misselijkheid kon geven wist ik niet. Ik lees hier nu net (wel voor mensen maar zal voor katten niet anders zijn) dat dat bij stoornissen van het spijsverteringskanaal dus inderdaad op kan treden. Tsja, achteraf.... Maar ze eet weer... en voelt zich weer wat beter :edance: Tijd om even lekker rust te nemen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Even 3 fotos van de vakantie :eangel:

Op het park moesten ze poseren met Bollo. Yindi vond hem eng.
Afbeelding

Snoop boeide het niks.
Afbeelding

Allebei echt niet kijken hoor.
Afbeelding
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Lekker genieten...

En Misty... die moest/mocht thuisblijven? Is het daar allemaal goed mee gegaan?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Volgens mij is de kat erg misselijk krijgt ze iets tegen de misselijkheid cerenia helpt erg goed. maar als het door de slechte nierwaardes komt helpt dat ook niet en doe je de kat geen plezier hier mee. Toen mijn Liesje niet meer wou eten heb ik de knoop doorgehakt uit liefde voor haar.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Misty was bij mijn vader op de camping. Die heeft heel de week lekker in het raamkozijn gelegen zoals ze altijd deed toen we daar woonde.

Misty gaat het wel goed mee alleen brokjes doet ze een beetje moeilijk. Gister 15 gram gegeten en eergister 25 ipv 30. En ook vandaag heeft ze nog amper brokjes op.
Zit me niet lekker maar misschien heeft ze gewoon geen trek of veel gegeten bij mijn vader. Ik weet het niet. Ik hou het in ieder geval met argus ogen in de gaten..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Van een verstopping zijn ze inderdaad flink beroerd.
Speedy gaat ook altijd spugen, trekt zich dan terug, en vind ik overal druppeltjes ontlasting (of wellicht vloeistof van de anaalklieren van het persen?) Wanneer hij dan eindelijk weer poept na een flinke slok Laxatract heeft hij ook donkere poep.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

FIjn dat je een lekker weekje hebt gehad feather ( leuke foto's)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Dian
dank je wel :-) ja ga proberen wat bij te komen, ben tot donderdagnacht vrij ben inderdaad helemaal kapot...en hou haar natuurlijk goed in de gaten....hoe gaat het met Lizzy? En jou?

@ Rik ja die smileys hihi had ik ook gedaan zodat iedereen gelijk kon zien dat het weer beter gaat :-D
En gek he die constipatie...dinsdag was alles nog ok kwa ontlasting en woensdag, donderdag, vrijdag steeds een klein droog stukje maar dan verwacht je niet zo'n grote verstopping. Dat vreemd uitziende "pakket" was wrs een opeenhoping van haren (had wel een beetje uit elkaar kunnen pluizen en zag wel wat haar maar ging moeilijk dus kon niet zien of alles haar was) en daarna nog 2 enorme gewone "drollen" dus denk dat dat de misselijkheid heeft veroorzaakt....
Eerst geprobeerd het uit te spugen (normaal met haarbal spugen spuugt ze ook eerst gal met eten erdoor en dan de volgende keer spugen komt de haarbal mee) en toen is het aan de andere kant eruit gekomen. Klinkt een beetje vies maar weet dat de ontlasting later is gekomen doordat het nog warm was. Bizar, heeft ze nog nooit eerder gedaan.

Waarschijnlijk is dit ook de reden dat ze 2 weken geleden misselijk was en toen naar de da geweest ben.....geen gewone verstopping maar een vastzittende haarbal....en dan kun je wel iets tegen de misselijkheid geven maar dat is alleen uitstel.
Jammer genoeg lust ze geen maltpasta meer....en van de lactulose had ik het idee dat ze misselijk werd...maar ga dan toch maar om de dag een beetje lactulose geven, wil niet dat ze nog een keer zo beroerd wordt....

@ Ilone
Ja dat met die druppeltjes overal komt inderdaad omdat dat langs de verstopping wordt geperst....daarom had ze hed ook niet op de bak gedaan.....arme Snoet
Heeft Speedy ook nierfalen?

@ Kansarmedieren
Ik hou haar goed in de gaten...haar waardes waren 2 weken geleden juist prachtig gedaald....wanneer ze misselijk wordt en blijft en ook geen levenslust meer heeft is het een ander verhaal natuurlijk. Maar ze is nog actief en knort en zit op schoot en snuffelt de hele tuin door...is net nog buiten geweest en heeft ook weer gegeten :-)

@ Samantha
Wat een leuke foto"s !!!! Die laatste is zo grappig ook :-D
Geniet maar lekker van je vakantie, even lekker bijtanken....
En hoop dat Misty wat meer gaat eten...maar misschien doet ze dat stiekum ook wel ;-)
Eet ze ook natvoer?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja ja, Misty krijgt 2x per dag 85 gram natvoer. Soms 100 gram.
En dan nog 20-30 gram brokjes.

Vakantie is helaas voorbij ;(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie