Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Dian, ja het lijkt mij heel moeilijk. Je weet met die pkd dat de tijd natuurlijk niet oneindig is. Maar aan de andere kant kreeg ze vorig jaar nog maar een paar weken, zeker geen half jaar. Ik heb vorig jaar ook een paar weken gelopen met het idee van waar ben ik mee bezig? Is ze gelukkig? En dat heb ik nu ook niet meer zo als alles goed gaat. Het enige dat je kunt doen is goed kijken naar Lizzy zelf. Hoe is ze eronder. Dit kun je natuurlijk niet beoordelen na een DA-bezoek of een paar dagen spoelen. Is ze op haar gemak, thuis? Voelt ze zich lekker? Als ze echt zo slecht eet zou ik gewoon kijken of ze eet wat ze lekker vindt. Hoe slecht het ook mag zijn. Als ze ervan opknapt, mooi, dan kun je weer proberen over te stappen op nierdieet. En als ze er niet van opknapt... wat helpt dan nog? Maar het lijkt mij inderdaad heel moeilijk om precies in te schatten waar die grens nu ligt. Misschien toch nog eens proberen die paar dagen spoelen en daarna kijken hoe het is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoe gaat het nu met Lizzy? Hoop dat ze weer eet..

Snoet eet sinds gisteren weer slecht...weet het ook niet meer nu...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Nina1967, kunnen het ook haar tandjes niet telkens zijn? Heb je al geprobeerd met iets verzachtends? Zelfs kamillethee zou al verzachtend helpen, misschien kan je wat in haar drinken doen?
Ik probeer ook maar luidop te denken.
Maar anderzijds, als ze echt honger heeft zouden pijnlijke tandjes haar niet tegenhouden om te eten.
Ik duim dat ze toch weer eet!!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Is Snoet ook weer misselijk of valt dat mee. Het zou natuurlijk ook het warmere weer van gisteren kunnen zijn. Dan moet het vanavond of morgen weer beter gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Dank jullie weer voor het meedenken....ze wil per se naar buiten en springt wel 20 x op bed (zit in de nachtdienst dus slaap overdag) is zo onrustig...eet eten met Pronefra maar een paar hapjes...dacht dat ze het misschien niet lekker meer vond maar eet het zonder ook maar een paar hapjes. Hangt boven haar drinkbak en snuffelt kritisch maar drinkt niet. 10 x schoongemaakt maar helpt niet.
Misschien toch misselijk maar ze spuugt niet. Smakt niet. Ontlasting laatste 2 dagen een beetje en sinds gisterenochtend nog niets. Beetje lactulose door het eten gedaan maar daar werd ze laatste tijd misselijk van en nu ligt ze steeds boven en voelt zich niet goed denk ik....heeft maar een paar hapjes van eten met lactulose naar binnen gekregen dus weet niet of het nu daardoor komt...

Had vanmorgen wel wat gedronken.
Maak me zo zorgen omdat ze al 2 dagen maar ongeveer 85 gram natvoer binnenkrijgt en ze is al zo mager ...en wat als ze straks helemaal niet meer wil eten...
Tot vanavond was ze wel super actief dus snap er niks meer van
Laatst gewijzigd door Nina1967 op 06 jun 2015 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina wat een drama als snoet niet wilt eten, ik hoop dat ze onderhand al weer eet.
@rik ik herken helemaal je verhaal. Moeilijk he pfff

Hier een update, ik heb lizzy 4 dagen laten spoelen. Dacht van laat ik die vrydag ook maar mee pikken.
Ik ben er een beetje moe van . Vooral al dat gedoe met da.s . Zo heb je een afspraak gemaakt via de telefoon over een behandeling . Kom je op de praktijk heb je weer een andere arts die er totaal anders over denkt.
Nou ja anders denken , spoelen en meer niet.
Hier was het dus drama, lizzy at niet meer bromde niet meer en reageerde niet meer als ze bv in haar mandje op het machtkastje lag te slapen. Normaal is dat onze prime time . Mevr krijgt dan wat lekkere brokjes in haar mand en dan klets ik tegen haar en als het licht uitgaat dan kriebel ik haar in het mandje onder haar kop. Elders mag niet . Nu dan komt er een geluid uit of er een moter inzit.
We kregen ook nog woorden hier omdat vriend 6 brokjes eten vond.
woensdag vroeg ik aan de da wat te deon de da stelde voor om de spoeling af te maken.
Maar donderdagnacht na veel tranen en observeren had ik een beslissing genomen. Terwijl ik de beslissing nam tot morgen en niet verder belde mijn zus.

Die zei je bent vorig jaar weggestuurd met novacam omdat haar bloedplaatjes niet klopten en ze at ook niet. Ik heb de da gebeld dat ik kwam spoelen en dat er een da naar lizzy keek . omdat ik anders de zinnigheid van spoelen niet zag als ze toch niet at. ( ik heb haar gevoerd met eten op een vinger achter in haar bek te stoppen) de da wilde de redbull weer toepassen . Ik zei dat ik haarniet liet versterven.
Natuurlijk kwam ik daar weer en liepen de da.s rond maar het lijkt wel of ze me gewoon niet willen helpen. Ik stond er van de week te sniffen en dat vonden ze raar. Mevr u weet dat je ooit moet afscheid nemen . Misschien is dat het verschil dat de da.s nog jong zijn.
Ik kreeg de assistente om te spoelen in heb onsior geeist.
Lizzy lag slecht in haar bakje, ik kwam thuis en gaf haar de onsior, na anderhalf uur kwam ze de kamer in en liet zich voeren minimaal . Na een 2 e pil savonds kwam het kopje weer uit het mandje savonds,
Gisteren heb ik een bak gekocht van een meter 2 en een grazode zodat ze op balkon in het gras kan liggen en dat ik niet naar de dijk hoeft, er lopen ganzen eenden enz rond je weet niet waardoor ze heen loopt en naar binnen krijgt met wassen.
Gisteren wilde ze niet eten . Op een website las ik dat ale het eten wat je blijft aandringen de kat in verband voelt dat hij zich ziek voelde. Vandaag naar een grote dieren speciaal zaak geweest, en het laatste merk nierdieet gekocht die ik nog niet had . Ik kwam thuis haalde het onder haar neus en ze vloog overeind. Ik heb maar een eetlepeltje gegeven en zit te wachten of ze zich zo meld . Ze moet weer uit een bakje gaan eten . Anders eet ze niet meer als ik er een uurtje niet ben.


Ik heb eeb vraag

1 de da zei dat semintra meer op de nieren gericht is dan fortekor vooral het eiwit gedeelte. Dus dat wilde ze niet wisselen.
2 ik geef pronefra, zou een ander merk een boots geven en welke dan.

Ik zie het zo . Als ik een poos saridon slik dan helpt het op ee gegeven momentniet. Ik stap over op wat anders en als ik een paar maanden later een. Saridon meem danword ik bij a stoned. Werk dat bij katten ook zo.

Ik ben bang dat de da.s mij een beetje op ee zijlijn schuiven omdat je voor je beestje opkom en met ideen blijf aankomen, niet om tot het uiterste te gaan , maar niet zeggen van we blijven spoelen terwijl ze zag dat het beestje moe was...

Tip voor @nina misschien eens een totaal ander merk voor snoet( zal je vast al gedaan hebbeb ) ik zit nu op droogvoer merk nr 12
Laatst gewijzigd door dclizzy op 06 jun 2015 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@ nina dat doet lizzy ook . In waterbak snuffelen en is het net of de smaak haarniet aanstaat, dito met het eten ze snuffelt aan haar eten schuif het opzij maar is net of ze er geen. Trek in heeft. Tandjes en keel waren goed hier . Hopelijk pakt ze het met het nieuwe merk op
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Dian ik herken je verhaal zo goed....ene keer worddt er enthousiast meegedacht...en de andere x bij een ander krijg je veel minder begrip en meedenken...maar dat ze je begrip en onmacht niet begrijpen vind ik heel erg. Bij mijn da's is dat wel gelukkig.
Ander voer kan helpen maar bij Snoet nu niet...hoe meer ik met eten achter haar aanloop hoe minder ze wil dus laat haar even.
Fortekor zorgt voor een betere doorbloeding en werking van de nieren waardoor er minder eiwitten doorgelaten worden. Zou het zeker proberen. En dan rustig opbouwen.
Snap je wanhoop zo goed. Ik zit er nu ook weer ff doorheen. Janken...nog 2 nachten werken nu en ben kapot
Dikke knuffel voor jullie
O ja door de spoeling kan ze juist slapjes en lusteloos worden gaat vanzelf weer over als het goed is anders even kalium/calcium laten checken
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ snorrebaard..niet eten komt niet door tandjes want ze heeft dat al een tijd en eergisteren at ze nog goed...geen zwelling ook etc...maar dank je wel ook voor meedenken en Rik en Dian...het is ook fijn om steun te krijgen ook al is er niet direct een oplossing. Knuffels
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Kan je haar dwangvoeren, met je vinger of met een spuitje, om haar aan het eten te houden @nina. Oo ik herken het en alleen wat sap van natvoer op ee lepeltje voor haar neus, daar zit ook voeding in . Of gewoon 5 snoepjes . Of brokjes lizzy likt sinds 2 dagen nat voer heeft ze in dat jaar nog nooit aan geroken zelfs
Ik snap ze niet. Ik heb gelezen wat reiki is en dat doe ik nu ook bij lizzy, tja als je wanhopig bent doe je veel he
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina ik weet dat het niet mag met nierkatten . Maar een cm ham of kipfilet . Alleen even om te kijken of het luiigheid is . Ik heb soms het idee dat lizzy gewoon haar verstand op 0 kan zetten grrrrrrr . Sorry voor het typen en je weet het zelf allemaal wel maar ik ken. De machteloosheid weer sinds deze 2 weken
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

wanneer ik haar teveel met voer achterna zit, eet ze juist niet....heb diverse smaken onder haar neus geduwd en ze liep walgend weg.....lijkt soms wel alsof ze het expres doet. Vlak voordat ik ging werken ging ze opeens wat eten.....dus hoop dat wanneer ik straks thuis kom, dat ze haar halve zakje met Fortekor op heeft.
Afgelopen nacht heeft ze goed gegeten, het probleem is dat ze sinds 2 dagen overdag helemaal niets eet en 3/4 zakje (ongeveer 70 gram) is gewoon niet genoeg, zo valt ze steeds verder af.

Dwangvoeren is geen optie bij haar, dan wordt ze panisch en blijft dagen onder het bed zitten.
Wil niet dat ze bang voor me wordt, het duurt dan echt zo lang voordat ze daar weer overheen is, en dan eet ze helemaal niets meer.

Ik vind het gewoon zo bizar dat haar waardes zo netjes waren gezakt en dat ze dan dit steeds heeft...snap er geen bal meer van :-(
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Dian
Deze vond ik wel duidelijk uitgelegd....

Fortekor

Het medicijn dat -in sommige gevallen- gegeven kan worden bij een chronisch nierprobleem is Fortekor.


Dit middel zorgt er on andere voor dat de bloeddruk bij de nieren minder hoog is en de nieren zo als het ware rustiger de tijd voor hun filterfunctie kunnen nemen.


Het kan met of zonder eten gegeven worden. Voor katten die slecht pillen slikken is er een variant die ze erg lekker vinden en probleemloos gegeven kan worden. Zoals (helaas) te verwachten is de smakelijke tablet duurder dan de gewone.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Kom net thuis...4 grote plassen gal in de gang met al haar eten overgegeven. ..boven op het kleed een grote klomp ontlasting die vers was....nu is ze continu aan het drinken wat wel logisch is en goed ook....eten heb ik wel neergezet maar ze is duidelijk nog misselijk. Moet even afwachten of ze straks wel gaat eten wanneer haar maag tot rust is.
Wanneer ze weer gaat spugen vandaag naar de spoeddienst.
Getver hoe komt dit toch.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Heeft vanmorgen nog een paar grote hopen gedaan en nog een klein beetje gal gespuugd.
Een uurtje geleden een klein beetje gegeten en zit nu te smakken.
Wil alleen maar liggen, maag is duidelijk nog van streek...ze knort wel wanneer ik haar aai maar wil verder met rust gelaten worden.
:-(

Je zou toch verwachten nu alles eruit is dat ze snel opknapt? Zelf ben ik wel altijd een dag niet lekker nadat ik zo gespuugd heb maar hoe zit dat met een kat?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie