Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Rik, ojee daar was ik al bang voor, dat het langer zou duren....wat fijn dat Bowy er geen stress van krijgt!!! Foto's zijn leuk, Bowy is een prachtkatje :-)
Met Snoet gaat het wel beter wat betreft de stress, hopelijk blijft het zo!!! Nu slaap ze alleen niet meer bij me, ligt steeds op de bank (misschien omdat ik de Feliway in de huiskamer heb) en vandaag slecht gegeten en gespuugd, maar dat was al een tijdje terug dus probeer me geen zorgen te maken.
Vroeger spuugde ze regelmatig en at die dag dan ook minder, maar ja je let nu overal op he ;-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

Ja die heb ik ook gezien. Wilde ik eerst voor mijn engeltjes. Er pasten geen 4 katten in
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Hoi. Ik controleer altijd of lizzy 1 x pd poept, Omdat ik dan in de gaten kan houden of ze een verstopping heeft en tel haar plassen pd
Nu poept lizzy als een kleine hond viespraatje zeker 10 cm
eergisteren zag ik dat er iets van een flimpje opgdroogde bloed om de poep heen zat.
Nu net weer de bak op zijn kop en weer het zelfde.
Als ik de poep doorbreekt zit het niet in het midden van de poep.(geen da vanavond) grrr

Lizzy haar spoeling viel deze maand op do vrij zaterdag. Dus ik had besloten om ipv 28 dagen het het weekende door te trekken.
Je zal het zien nu drinkt ze veel vandaag. slikt veel en oogt een beetje depri. Ik neem morgen contact op met de da.
Ik ga me nu mega schuldig voelen dat ik gisteren heb besloten om die spoeling over het weekende door te trekken. Morgen beginnen heeft geen zin als het weekende er tussen zit.
Maar als de da het nodig acht gaat die naald er ook voor 1 keer in al zit het weekende er tussen dan deze maand maar 4 dagen.

Omdat lizzy sinds een week weer snoepjes van 4 maanden geleden eet( dan heeft ze weer een manie dat iets speciaals wilt hebben en zo kijkt ze het geen maanden aan) Dus zouden het de snoepjes kunnen zijn dat ze een een soort opgedroogd slijmlaagje bloed om haar poep zit.
De poep is voorde rest goed alleen het uiteinde een beetje droog.

paniek kat naast me in haar mandje neergezet en maar kijken naar haar. Hoe snel kan je onzekerheid toe nemen zucht


We hebben toch wat over voor onze viervoeters om met een plastic zakje de poep te ontleden. ..
Ik moest het even kwijt.
gr dian
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Dian,

Is de ontlasting zwart? Zo niet dan hoef je je geen ernstige zorgen te maken, dan heeft ze waarschijnlijk een wondje, bv door wat droge ontlasting. Is de ontlasting zwart, dan kan het bv een bloeding in de maag of darmen zijn wat wel ernstig kan zijn....
Maar zou voor de zekerheid even met de dierenarts overleggen....

Ken het gevoel, gisteren was Snoet wat misselijk en had wat diarree....ik had iets meer Lactulose gegeven en dat was de oorzaak want vandaag at ze weer goed. Maar ook depri kijken enzo, gelijk weer ongerust...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ojee, even geen snoepjes voor Lizzy. Ontlasting van Bowy is altijd zwart. Klein, hard en zwart. Maar ik heb het nog nooit met een plastic zakje ontleed. Maar gelukkig ook geen slijmvliesje eroverheen. Ja... wat hebben we een zorgen met onze poezels.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Bedankt voor jullie feedback. @ nina dat met die lactose is mij ook een keer gebeurt hoor. Ik had ipv 3 mm 3 cm gegeven. (leesbril niet op) @ rik dat ontleden doe ik ook alleen omdat ik moet weten wat ik tegen de da moet zeggen. ;-)
Maar oke ik hing vanmorgen om 8 uur bij de da aan de telefoon. En inderdaad de ontlasting is niet droog niet dun mooi van kleur. Dus ook de da zei van dat er een adertje gesprongen kan zijn omdat het uiteinde iets droger is. (inderdaad nina)
Ik hoefde me niet druk om de spoeling te maken. ALs het echt 1 dag is dat ze meer in de waterbak hing kon gebeuren. Maandag gaan we gewoon beginnen met spoelen.
En ik mocht haar ondanks haar pkd een theelepeltje visolie geven.

En lizzy heeft vannacht gewoon liggen knorren in haar mandje op het nachtkastje daar jumpt ze in als we gaan slapen. en ze eet gewoon heel goed. sapje van 100 ml en 4 grote eetlepels nierdieet pd Ongeveer 35 gram ( ze beweegt weinig) en weegt nog steeds 3.9 kg.

Dus op door het weekend.
Gek he dat meteen je humeur onderuit gaat en de paniek de overhand krijgt. Ik ga dus maand 8 in van de 6 weken tot 6 maanden. Dus ik wil het vergeten van jippie het gaat goed. En aan de andere kant denk je, van wanneer gaat die tijdbom tikken zucht
Fijn weekend met jullie viervoetjes :-)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Dian wat fijn dat Lizzy weer goed gaat!!! En ja altijd wanneer ik roep of denk hoe goed het gaat met Snoet, dan gaat het direct slechter en zie ik in gedachten gelijk het eind naderen....ik probeet het altijd wel van me af te zetten en zoveel mogelijk van haar te genieten maar dat blijft moeilijk. Fijn weekend ook en knuf aan Lizzy
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

@feather: sterkte, rust zacht lieve Gizmo.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Jee, ik lees hier gewoon mee hoor :) Alleen ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Het gaat hier redelijk. Om eerlijk te zijn heb ik er wel vrede mee. Ik mis hem vreselijk, het voelt heel leeg maar na een week ben ik gestopt met huilen terwijl ik bij Minnie vorig jaar nog een half jaar lang heb gehuild..
Ik heb echt alles gedaan voor hem en hij wilde niet meer.

Het hakt er wel in. Misty moest van de week kotsen en ik was meteen in paniek, wat is er aan de hand? Een haarbal Samantha, dat was er aan de hand.
En ze eet 's avonds wat slechter maar dat eet ze dan 's nachts op. Maar toch heb ik dan elke avond het idee 'oh jee.. het zal toch niet?' Grote onzin natuurlijk want eind December waren haar nierwaardes gewoon normaal en ze vertoont ook helemaal geen ziek gedrag. Dat zit er dus puur in door de tijd met Giz..

Misty doet het ook prima, die zoekt niet. Ligt alleen heel veel in zijn mandje.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Samantha...ja snap dat je je gelijk zorgen maakt....heb ik nu ook weer...Snoet eet alweer een paar dagen weinig en komt moeilijk de trap op sinds het "belincident" ....verder slaapt ze meer. Ze is wanneer ze wakker is lekker in de tuin en ook vrolijk en springt wel makkelijk overal op dus snap niet waarom het traplopen zo moeizaam gaat. Wel heeft ze haaknageltjes en is misschien blijven hangen en haar pootje bezeerd want ze gebruikt 1 achterpootje niet bij het traplopen. Ben zo bang dat het einde in zicht komt :-( . Hopelijk ten onrechte en gaat ze weer meer eten.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Had vanmorgen goed gegeten en net veel gal overgegeven met een paar brokjes van vanmorgen er in....pff normaal doet ze dat alleen voordat ze een haarbal gaat spugen...Laatste keer bijna een jaar geleden. Hoop maar dat dat het is..:-(
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ojee... zorgen, zorgen, zorgen. Nét nu het weer een beetje rustig werd in "pluisje". Ik hoop dat het toch een verkeerd liggende haarbal is en als die niet mee wil komen dan komt er alleen gal uit. Is het achterpootje weer wat beter?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Rik....nee ze blijft moeilijk de trap opgaan maar bij gewoon lopen en springen zie ik niets bijzonders. Misschien spiertje verrekt of gekneusd. In ieder geval niets gebroken. ...uit ervaring weet ik dat dierenarts dan geen zin heeft...wel vervelend dat ze zo blijft haken met haar nageltjes maar knippen gaat me bij haar niet lukken...hoop maar dat de hoesjes er gauw afvallen. Normaal trekt ze die er zelf af maar doet ze al tijdje niet meer.
Heb haar steeds drinken aangeboden en ze heeft nu gelukkig goed gedronken en een beetje gegeten. Ze smakt wel af en toe dus ik hoop maar dat wanneer ik morgenochtend uit het werk kom, een haarbal vind....hoe is het met Bowy?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Met Bowy gaat het eigenlijk perfect (afkloppen x x x). Ze eet goed van de RC renal natvoer. Af en toe wat Felix/ipa. Drinkt goed, geniet van de tuin en slaapt verder veel. Van de week wel wat overgeefsel gevonden maar daar zaten ook wat losse haartjes tussen (geen echte bal). Dus ik kan niet klagen. Gebruikt Snoet eigenlijk de krabpaal (of krabmat) niet? Voor Bowy heb ik wel een kleine krabpaal maar die heeft ze nog nooit gebruikt (ze gebruikt alleen de kokosmat bij de voordeur af en toe). Maar gelukkig laat zij het gewoon toe (lekker op haar rug) om de nageltjes bij te werken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Fijn dat het zo lekker gaat met Bowy!! Snoet krabt aan het kleed dat boven in een kamer ligt -heb verder overal laminaat behalve op de trap nog- en voorheen krabte ze aan een muur waar wat board op zit maar sinds ze zo geschrokken is, doet ze dat niet meer....en gelijk die nagels dus. Maar wil haar geen trip naar de dierenarts aandoen daarvoor sinds ze zo gestressed is. Krabpalen genoeg, maar net zoals Bowy, geen interesse :-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie