Bevallen moederkat en zwanger zusje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Audreyau
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2015 19:29

Bevallen moederkat en zwanger zusje

Bericht door Audreyau »

Hallo,
Onlangs heb ik twee zwerfkatten onder mijn hoede genomen. Ze kregen altijd te eten van mijn moeder. Nu is er 1 bevallen van 5 gezonde kittens. De ander is nog zwanger en wilt de kittens afpakken van de echte moeder. Telkens als ik haar wil weghalen springt ze weer meteen terug in het nest en duwt ze mijn hand met al haar kracht weg. De echte moeder zit er nu maar een beetje zielig bij. Ze laat dit toe omdat het haar zusje is, het zusje geeft de kittens ook melk en ben bang dat de melkaanmaak van de echte moeder nu ook stopt. Wat kan ik het beste doen? :edoh:
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bevallen moederkat en zwanger zusje

Bericht door jennli »

Zoek op Google naar het telefoonnummer van de kattenhulpdienst en bel voor advies! Zij zullen je ongetwijfeld helpen of in ieder geval advies geven.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bevallen moederkat en zwanger zusje

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de poezen apart zetten, zodat moederpoes zelf voor de jongen kan zorgen en de a.s. moeder rustig kan bevallen. Anders zit je straks met 10 kittens waar alleen de tweede moeder voor kan zorgen omdat de eerste moeder geen melk meer heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie