Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Mijn oprechte deelneming... ook al weet je dat je het enige juiste heb gedaan, het gemis maakt het er niet minder om. Rust zacht lieve Gizmo.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@adrianne , thanks ;-)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

In februari hebben we het in dit topic gehad over Dermoscent Essential 6, een product voor huid en vacht, dat ook geschikt is voor nierpatiënten. Ik heb dit product gekocht voor Kasper, omdat hij veel huidschilfers heeft. Ik heb jullie beloofd hier verslag uit te brengen.
De startdosis is 1 pipet per week gedurende 2 maanden (= 2 doosjes). Je brengt het aan tussen de schouderbladen. Kasper rook als een kruidentuintje door de essentiële oliën van kruidnagel, kamfer, bergthee, rozemarijn, kurkuma, oregano, lavendel, pepermunt, theeboom en ceder. De eerste dag rook ik hem al op 10 meter afstand. Ik heb 6 pipetjes gebruikt, maar ben gestopt toen ik ontdekte dat Kasper het presteerde zijn rug tussen zijn schouderbladen te krabben en daarna zijn tenen te wassen. Niet omdat het lekker smaakte, maar omdat hij zijn kruidige geur niet kon waarderen, denk ik. Het mag niet ingeslikt worden, dus dat was niet zo'n goed idee.
Ik heb meteen met keukenpapier de rest verwijderd. Ik weet niet of Kasper in de voorgaande weken ook zijn behandeling gesaboteerd heeft. In ieder geval heb ik zijn roos niet zien verminderen.
Vandaag heb ik hem maar weer eens flink met de stofzuiger onder handen genomen. Dat is natuurlijk alleen symptoombestrijding, maar dit vindt Kasper wèl lekker.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Sifra
Bedankt voor de info....ze zijn ook zo slim he onze poezels :-)
Wat grappig dat Kasper het stofzuigen fijn vindt....Snoet rent al weg wanneer ik de kast open doe om de stofzuiger te pakken :lol:
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik heb trouwens ook een bijna vol potje ipa.. ook daar wil ik graag vanaf.

Hier gaat het redelijk. Ik mis hem vreselijk, hij lag elke dag uren bij me en misty is totaal niet van het koelen. Hij woog maar 2.2 kilo maar wat een leegte laat zo'n klein beestje achter zeg.
Ik heb er ergens wel vrede mee. Hij wilde niet meer, echt niet. Dat hebben we gerespecteerd ipv gerekt met een infuus en door blijven spuitjesvoeren.

Dinsdag of woensdag wordt hij gecremeerd en dan komt hij naar huis..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Stikkel »

Och Feather, veel sterkte met het dragen van het verlies van Gizmo, ook voor je vriend. Je hebt zo te lezen met zoveel liefde en geduld voor Gizmo gezorgd en toen hij aangaf dat het voor hem genoeg was heb je ook naar hem geluisterd, petje af en ook al ken ik je niet, dikke kroel en trots op je dat je zongoed voor hem gezorgd hebt!
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@featther die liefde voor zon beestje raakt je ook niet kwijt. Ik kan nog verdriet hebben als ik een foto van een van mijn lievelings katten of hond zie. Mijn hond is al 20 jaar geleden en soms zie ik een hond die op hem lijkt en daar kan ik dan stil van gaan staan om dat even gade te slaan. Gelukkig ben je mens met gevoelens. Ik vind het heel dapper dat je een beslissing heb kunnen nemen.

sterkte. en geef gewoon toe aan je verdriet
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr ...je hebt gedaan wat het beste was voor Gizmo. Je hebt zo goed voor hem gezorgd maar hij was op. Wens je heel veel sterkte met dit enorme verlies. Dikke knuffel
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gizmo is weer thuis. Nu op zoek naar een mooie urn :) We hebben er al 1 gezien. Een hartje met kattenpootjes erop.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Fijn dat Gizmo weer thuis is. Dan kun je een mooi plekje voor hem maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Goed te horen dat hij thuis is....klinkt als een mooie urn. Hoe gaat het nu met je?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Rik, hoe heeft Bowy de werkzaamheden doorstaan? Of moet het nog gebeuren?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Het gaat wel. Heb er vrede mee maar mis hem nog vreselijk. Mezelf kennende gaat dat ook nog heel lang duren. Ik heb gelukkig niet dat ik elke dag 3x per dag in huilen uitbarst. Dus ergens zit er toch ook iets dat het 'goed' vind dat we hem hebben laten gaan.

Klinkt dat stom?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Nee dat klinkt niet stom hoor....je wist dat je hem niet meer kon helpen en dat je hem lijden bespaard hebt, waardoor het minder moeilijk is om te accepteren. Het gemis blijft natuurlijk wel...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Nee hoor, dat klinkt helemaal niet stom. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar kan me daar goed iets bij voorstellen. Logisch beredeneerd was hij "op". Daar kun je dan niets meer aan doen maar het verdriet zal er niet minder om zijn.

@nina: Ze zijn al sinds vorige week maandag elke werkdag aan de gang. Ze doen meerdere huizen tegelijk dus vandaar dat het zo lang duurt. Je zou zeggen badkamer en toilet vernieuwen.. 2 dagen. Nee hoor, zij doen er 10-12 werkdagen over. Pffff. Eerste dag dus thuisgebleven voor Bowy (zie hier). Ze heeft zich heel goed gehouden. Ik merk niets negatiefs aan haar. Ook de afgelopen week niet toen ik gewoon ben gaan werken. Geen stress, eet goed, etc... Gelukkig.

Hoe is het met Snoet? Is het bangerig zijn van elk geluidje al een beetje weg?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie