Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Rik, bedankt voor het kleiner maken van de foto :-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nina1967 schreef: @Rik en Featherr
Ja een keukenweegschaal....ik heb er nog een uit de jaren 50, lol nog van mijn moeder. Maar die is lastig inregelen :-D
Zal eens kijken voor een grote. Snoet woog 2.9 kg 2 maanden geleden en ben toch wel benieuwd.
Ben ook benieuwd naar haar waardes maar ja.....ondanks dat ze altijd zo rustig blijft weet ik niet of ik haar weer mee moet slepen. En wat als ze slecht zijn. Sja
Herkenbaar! Ik wil giz zn waarde eigk ook weten maarja wat dan? Als ze goed zijn ga je zitten afwachten tot wanneer ze slecht worden, als ze slecht zijn maak je je alleen maar meer zorgen.
We hebben besloten gewoon naar Gizmo te kijken. Ja eventueel urineonderzoek om te kijken of de semintra wel werkt. Maar geen bloed meer. Het verandert toch niks. Je kan niet nog meer doen dan je al doet.

Je geeft al medicijnen. Al dieetvoer en wanneer nodig een infuus. Maar dan kijk je toch ook hoe die het doet.
Woorden van mijn da..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Je hebt gelijk, ik wil het eigenlijk ook niet....maar urine opvangen kan bij haar niet, alleen met een blaaspunctie. Ze gaat niet op nepkorrels en plassen waar ik bij zit doet ze niet.

Maar ja, we doen wat we kunnen.
En de uitslag zal daar niets aan veranderen.
Voor haar dip door de stress en nu ook weer, is ze zo normaal dat ik me wel eens afvraag
of het niet iets anders is geweest.
Dream on....wat zou dat dan moeten zijn...pfff
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7719
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Hier ook geen onderzoeken meer (behalve misschien urine die ik wel makkelijk met een juslepel op kan vangen). Laatste keer bloed prikken was een regelrecht drama. En inderdaad... wat als de waardes verslechterd zijn. Ze kunnen toch niets méér doen. In het geval van Snoet zou het dus zelfs heel slecht uit kunnen pakken als er teveel stress bij komt kijken. Je zit niet te wachten op een nieuwe eetstaking.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja klopt...en je gaat toch weer anders naar haar kijken wanneer je zou weten dat de waardes verslechterd zijn...geeft voor ons allemaal meer stress...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Goede beslissing Rik. Het heeft echt allemaal geen waarde, levert stress op en de behandeling veranderd niet.
Let wel op zweertjes op de tong bij nierpatiënten. Dat schijnt te wijzen op eindstadium.
Nina: blij dat het weer wat beter gaat met snoet....poe dat is toch weer schrikken he?
Ja, mis Nelson erg. Het is stil in huis. Maar heb er wel vrede mee en natuurlijk nog 4 andere katten die de aandacht verdienen. Deze zijn echter "wild" dus heb geen lekkere knuffel meer....dat mis ik zeker.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Je hebt gedaan wat je kon! Dus kan je vooruit om te verwerken. Je moet nergens spijt van hebben. Maar het gemis zal nog wel even blijven.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Nelson zal altijd een plekje in je hart hebben ....
En fijn om afleiding van 4 katten te hebben...misschien kun je er nog knuffels van maken ;-)
Ja het was enorm schrikken...nu na een week is ze weer heel goed (durf het haast niet te zeggen) hoop dat ze niet weer in dat stress schiet maar het kan in ieder geval niet meer door de deurbel komen, die heb ik vervangen door een lieflijke dingdong :-P
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Zo er is een hoop informatie bij gekomen in een week tijd. 3 blz
@rik fijn dat bowy het zo heeft opgepakt.
@featther, gefeliciteerd met je verjaardag, jammer dat je ziek was.
@marijke stoer dat je mee leest.
@nina kom je er nog wel doorheen door die 321 blz. ik zag door de bomen het bos niet meer

Hier krijgt lizzy simentra, Ik heb haar ook niet meer laten controleren erop. Omdat de Da toen zei dat ze max 6weken en met een wonder 6 maanden had. ligt er aan hoe snel die cysten groeien.
Ik heb haar toen ook novacam gegeven( niet wetende hoe slecht het was) om die eeuwige blaas ontsteking te laten stoppen.

Ik ben heel blij met de pilletjes van de huisdierenarts. Sinds ik die geef ( mep ff onder de houten tafel) heeft lizzy geen blaas aandoening meer gehad. en geen bloed meer verloren Ze krijgt daar 2 halve pd voor. ter preventie

De da die toen zei dat ik haar beter in kon laten slapen ( andere da dan die de pkd heeft ondekt)
zag haar vorige week met infuusje en ging haar helemaal onderzoeken. En zijn gezicht klaarde helemaal op. ja hij voelt de grotere nier Maar moet wel heel ver drukken en duwen
Kreeg natuurlijk wel de waarschuwing mee dat het een tijdbommetje blijft.
Ik geef lizzy alles of het nu heel goed of slecht zou zijn.
Ze doet het op het moment prima. Ze stond vande week voor de deur en de lift.
Mijn vriend zei ga naar buiten. Vorig jaar deed ik het omdat ik dacht , als ze nog maar 6 weken heeft laat ik dan maar dingen doen die zij wilt.
Nu onze koe kwam buiten ging als een gek gras eten. Kwam geen eind aan. En na 5 minuten braken. en er kwam onderhand een hele bosui uit. ( hoeveelheid)
Dus dat is het ook niet. Maar ze hupt op tafel hupt in de pui van het raam kozijn. Miauwt als ze het balkon op wilt. Loopt over het bureau als vriend werkt en over de laptop heen, moet mee naar de toi en zit als een hond voor de deur,( ze aanbid hem)
Maakt ons smorgens wakker omdat het dan wel tijd is dat we haar gaan entertainen.

Als ik het vergelijk met vorig jaar. Dagen slapen in het kozijn, NIets willen eten. In 3maanden 1 kilo afgevallen. vacht wat gewoon losliet. er zit nu weer 7 ons aan. ze weegt verschilt per week 3.9 of 3.8 ( misschien hoe lang ze in de waterbak heeft gelegen. of gepoept heeft)
Dan geef ik haar haar semintra en homeo pillen en haar vitaminnen en 1 klein vit d druppeltje pd

We hadden ons meisje een jaar 2 weken geleden waarvan 10 tropen maanden..
En we genieten ervan . En hoop dat de stress momenten ff wegblijven. Ik had gehoopt om een kat uit het asiel te halen dat ze zeker 6 jaar mee zou gaan. Ze is nu net 10 jaar geworden en het 1e jaar zit er op

crossed fingers.

en gek he snoetje uit mijn puber jaren thuis vroeger zag er net zo uit als snoetje op de foto :-) streepje over het midden van de kop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

geweldige update over lizzy en zo te lezen heeft ze behoorlijke kwaliteit in haar leven en heb je intussen een meedenkende en positieve dierenarts en dat is heel wat waard.
ach, je weet nooit wanneer het toeslaat maar gelukkig kun je van ieder moment genieten en hoop en duim voor jullie dat je haar nog een behoorlijke tijd in je nabijheid mag hebben ..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7719
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Zo...die 6 maanden zijn gekomen... en weer gegaan :edance: (en :eclap: voor jou) Fijn dat Lizzy zo beweeglijk en actief is. Dat hoort natuurlijk ook bij een poes van 10 jaar maar zij heeft wel wat achter de rug. Die da zal zich wel een tweede keer bedenken voor weer een inslaap advies te geven voor Lizzy. Nu dus gewoon lekker genieten van haar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@adrianne, @rik
dank jullie wel buig buig. ( maar er zal ook een hoop geluk bij zitten)
@ rik je hebt gelijk . Ik was het even aan het overdenken tijden het boodschappen doen. ;-) maar het moet logisch zijn dat Lizzy bewegelijker is, omdat ze natuurlijk geen 19 is maar 10. Ik moet eerlijk zeggen ik zit al 40 jaar tussen de katten dat ze qua snelheid en doen niet sneller is dan een 16 jarige kat. ze heeft dan nierfalen maar door de pkd. en niet echt door ouderdom

Ze speelt nl niet. Ik kan touwtjes van dik tot amper te zien voorbij trekken, het ligt met een blik van ik zie het toch niet. Ik heb muizen gegooid, alles speel atributten gekocht. Maar alles weer door geschoven. Ze kan niet ligtvoetig rennen het is net of ze klomppootjes heeft. dus er mankeer wel meer aan haar.
Het is een diva en zo gedraagt ze zich ook ...ze zit en kijkt meer doet ze niet.. Maar het zal wel voorbestemd zijn geweest.
Ik kwam bij mijn moeder en zei dat ik wel een kat wilde. Die had die dag "" ik zoek baas"" ontdekt.
Bij een poes die geen tuin nodig had, en zindelijk was. Keken meteen 2 bruine ogen me aan Lizzy. ( toen nog prunnik.) Die blik liet me niet los dat weekend en ik ben op maandag ochtend van Amsterdam naar Tuitjeshoorn gereden ( voorbij Alkmaar) om haar op te halen ( terwijl ik hier in amsterdam al een paar keer naar 2 asiels was geweest, maar bij geen een kat had van jaaa jij bent het.

Dus ik geloof wel in voorbestemming. En gelukkig hebben alle beestjes hier een baas met zeer goede instelling.
We zetten vakanties nachtrust verjaardagen laten we maar zeggen alles opzij voor onze 4 voetjes

note, ik schreef boven dat lizzy alles krijgt.Daarmee bedoel ik diverse medicijnen. Ze staat streng op 11 soorten nierdieet :-) zucht
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik geloof niet dat het heel goed gaat met Gizmo :(
Hij ligt in zijn mandje en gromt zo'n beetje heel de dag. Gister ging het nog wel maar vandaag is het drama. Hopelijk gaat het gewoon weer over maar ik merk dat ik zelf een beetje na aan het denken ben aan het einde.. Hoe graag ik hem ook wil houden.

Doe ik het voor hem? Doe ik het voor mezelf? Op dit moment kan ik eerlijk zeggen dat ik het allemaal voor hem deed maar als hij er geen zin meer in heeft zou ik het alleen nog maar voor mezelf doen.. En dat wil ik niet..

Kom op Giz.. :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7719
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Rik »

Ojee. De hele dag brommen en dan moet hij nog dwanggevoerd worden ook. Kom Gizmo... Hopelijk is het een tijdelijk dipje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja.. Daarom is hij zo boos. Het gebeurt pas ná het dwangvoeren. Normaal is die er redelijk snel overheen maar vandaag niet :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie