Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Hoi allemaal, het is al twee dagen weer mis met Nelson.
Hij likt wel sausjes wanneer hij echt trek heeft maar verder eet hij niet. Heb hem al twee injecties gegeven met cerenia. Hij heeft ook allemaal zweertjes op zijn tongetje. Ik denk dat hij niet meer kan eten. Ik ben bang dat ik toch een beslissing moet gaan maken. Het wordt er niet beter op. Het lukt hem ook niet om zoals vroeger "lekker" te slapen. Ik vind het heel krom omdat hij wel sausjes likt. Wanneer eten zo zacht of waterig maak dan moet hij het niet. Sausjes kan hij niet op leven en krijg ook zijn medicijnen er niet in.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Hé, wat naar. Had je al tonijn (uit blikje voor mensen) geprobeerd? Of iets anders wat hij normaal écht heel lekker vindt (Bij mij ligt er nog koolvis in de diepvries voor noodgevallen want ik weet dat ze daar een moord voor doet). Als hij dat zelfs niet eet (of kan eten)........ :( :( :(

Ik weet niet wat de DA zegt van de zweertjes? Komt dat door het nierfalen? (had ik wel ergens gelezen). Nu ik erover nadenk zou dat ook bij Bowy het geval kunnen zijn. Ik kan niet in haar bek kijken maar ze zit elke keer na wat eten scheef "na te kauwen". Maar gelukkig eet zij nog wel. Zijn er medicijnen voor/tegen zweertjes in de mond?

We duimen nog hard door voor Nelson.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

lees hier niet zo vaak. duimpjes draaien wel mee voor nelson
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Inderdaad koolvis gekookt voor hem. Hij heeft veel van dat wAter gedronken en beetje vis gegeten. Net heeft hij beetje gourmet op.
Om half 4 DA gesproken. Ze zegt dat met alle aandoeningen die hij heeft(schildklier, nieren , tandvlees bederf, hartruis) hij echt niet meer beter gaat worden. Hij kan een opleving krijgen maar dat zal dan voor 1 of 2 dagen zijn. Verder wordt het alleen maar slechter. Zweertjes op tong betekent volgens haar nierfalen in vergevorderd stadium. En is zeer pijnlijk. Ze zegt dat ik hem leed kan besparen.
Blijft lastig. Nu twee DA die inslapen adviseren. Maar als ik dan dat koppie zie dat blij is als hij vis krijgt.....poe waar doe je goed aan.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Is er iemand die clinic brokjes heeft? Die een klein beetje op wil sturen naar mij en Gizmo?
Hier in de buurt wordt het niet verkocht en als ik het bestel op zooplus wil ik graag weten of hij het wel eet..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik weet niet of ze bij Pasco Nederland zelf kunnen vertellen of ze proefzakjes Clinic FRI hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze de vraag nog nooit gehad hebben. Op de site kun je wel verkoopadressen zoeken maar als er geen proefzakjes bestaan dan lijkt het me inderdaad heel duur uitproberen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

@Maaike: Pfff, ja, wat is verstandig? Als je al ziet dat de zweertjes dus komen door zwaar nierfalen (waar niets meer aan te doen is) en Nelson ook nog niet meer "lekker" ligt... Hij zal toch moeten eten. Als hij dat niet doet is het natuurlijk een kwestie van tijd... maar om dat af te wachten... En de Cerenia helpt alleen tegen misselijkheid maar niet tegen die zweertjes. Moeilijk... heel moeilijk... om zo'n beslissing te nemen. Had je nog iets van pijnstilling liggen? Ook een lapmiddel natuurlijk maar het zou even een nachtje/dagje kunnen om zelf vrede te krijgen met de beslissing.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Maaike,

Wat naar zeg....je weet dat hij niet meer beter wordt maar je wilt ook niet te vroeg laten inslapen. Hoe kijkt hij uit zijn ogen? Snuffelt hij nog aan dingen, spint hij nog? Het schijnt zo te zijn dat je kunt zien aan de ogen of ze nog verder willen (maar heb de beslissing zelf nog nooit hoeven nemen en geen ervaring dus)
De zweren komen wrs door uitdroging en/of maagzuur....veel drinken is erg belangrijk, misschien zijn de nieren zo slecht nu dat het vele drinken niet meer helpt en de da daarom dat zegt van het laatste stadium...
Wens je heel veel sterkte en misschien krijg je van hem een teken wanneer het genoeg is geweest....alhoewel ik natuurlijk ook stiekem hoop dat hij weer opkrabbelt....heeft de da niets tegen die zweertjes?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr, ik zal een kijken bij de dierenspeciaalzaak of die de Clinic fri harde brok nog heeft liggen....kan ik het gelijk ook op Snoet uitproberen en stuur ik een gedeelte op...

@ Rik, dat met de kop dwars kauwen doet Snoet ook, al heel lang maar het heeft een tijd geduurd voordat ze haar harde brokken niet meer wilde eten (voor het vaststellen van nierfalen)
De da heeft niets over zweren gezegd en heeft toch uitgebreid in haar bekkie gegeken, maar sinds hij een paar grote brokken tandsteen heeft verwijderd doet ze het wel minder...ze deed het ook bij zachtvoer volgens mij en zie het haar nu nauwelijks meer doen.

Maar ga dus de harde brok van Clinic proberen, stel dat ze die wel lekker vindt kan ik gelijk kijken of ze nog scheef kauwt...had snoepjes van Trovet gekocht maar die vindt ze niet lekker, heb hier nog hele zak staan dus weet nog steeds niet of ze scheef kauwt ;-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Rik schreef:Ik weet niet of ze bij Pasco Nederland zelf kunnen vertellen of ze proefzakjes Clinic FRI hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze de vraag nog nooit gehad hebben. Op de site kun je wel verkoopadressen zoeken maar als er geen proefzakjes bestaan dan lijkt het me inderdaad heel duur uitproberen.
Heb ze een berichtje gestuurd ;-)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik zie nu nét in mijn eigen documentje dat ik wel Clinic FRI ooit tegengekomen ben in de 300gram variant voor € 3,67. Als je die online nog terug kunt vinden komen er waarschijnlijk nog wel verzendkosten bij maar daar kun je geen buil aan vallen :)

@Nina: Bowy eet eigenlijk geen brokjes. Af en toe knabbelt ze aan haar Hills brokjes maar alleen als ze honger heeft (en ik dus te langzaam ben om natvoer te geven). Het is overigens niet dat ze scheef kauwt maar na het eten zit ze na te knauwen met een scheve kop. Net alsof ze met haar tong iets weg probeert te halen. Dat zou inderdaad ook tandsteen kunnen zijn of wat eten wat in de wangzakken blijft zitten. Gelukkig eet ze er niet minder om maar ik heb me altijd afgevraagd waarom ze het deed (het viel me pas op na de nierfaal diagnose).

Edit: Yup. Het is er wel in 300gram. Zoals hier maar daar is ie € 4,19 (verzendkosten daar € 5,95 dus dat is weer veel). Maar ik ben hem ooit ergens goedkoper tegengekomen.

Hier € 4,58 maar zijn de verzendkosten €3,95 waardoor je op € 8,53 uit komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Rik, ja na het eten doet het het soms ook maar ik heb het idee dat er iets aan haar tanden/kiezen vastzit wat ze weg probeert te krijgen :-)

@ Featherr nou ik zal nog eens wat aanbieden lol :-P
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nina1967 schreef:
@ Featherr nou ik zal nog eens wat aanbieden lol :-P
Sorry! Helemaal gemist. Te snel geantwoord denk ik:oops::oops:

Als je inderdaad wat op zou kunnen sturen zou dat echt top zijn. :D

Oh en ik snap echt niks meer van Giz hoor. Tegen beter weten in zette ik toch maar een bakje trovet voor hem neer. En nog voor ik de kamer uit was zat die ervan te eten..
Ik heb geen idee hoeveel. Dat zal ik morgen zien en ik maak me geen illusies over dat het veel zal zijn. Maar hij eet echt al 4 dagen niet uit zichzelf. Geen eens een paar gram en nu weer wel. Ik snap het niet meer.

Ook vandaag bij de dierenarts geweest met onze honden. De da zei dat Giz af kon vallen als de semintra miss niet goed werkte dus binnenkort is het slim om toch weer even urine te checken en dan kijken als het niet werkt of fortekor dat wel zou doen. Alleen april is al een dure maand.. (ik ben jarig deze maand) dus dat zal volgende maand pas worden. Het is ook niet dat die 300 gram per maand afvalt..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

13 gram brokjes.
Gek beest. :eeh:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Lol Gizmo doet het expres om je gek te maken :lol: ...vreemd he de ene keer wel uit zichzelf eten en dan weer niet...waar dat dan toch aan ligt...zal straks even kijken of ze die brokken hebben..ben maandag jarig alleen kost dat me niks want k vier het nooit hihi
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie