Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Jaaa, lekker schuimbekken en kwijlen met Cerenia. Lust Nelson Easypill? Daar kun je ook pillen in verpakken.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Wanneer het echt niet lukt de da bellen voor injectie tegen de misselijkheid....maar Snoet was ook een paar dagen slecht aan het eten en is weer helemaal opgeknapt eet als een tijger weer gelukkig....hou ons op de hoogte met Nelson...duim dat hij zich snel beter voelt.....ik had vroeger voor Snoet iets vloeibaars tegen de misselijkheid kon ik in haar bekje spuiten maar ben de naam ff kwijt...weet niet of het voor de nieren mag alleen...ff tel. overleg met de dienstdoende da?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Al zijn pillen twee uur geleden gegeven. Waarom werkt cerenia ineens niet meer? Wat ik ook probeer....hij eet niet. Dwangvoeren lukt niet en ga ik ook niet doen. Hij drinkt vreselijk veel.
Hoe kan dit nou? Van de een op andere dag in een keer niets meer.....
Het is nu weekend en maandag DA ook dicht. Wil niet naar een vreemde arts en als ik hem moet katen inslapen wil ik dat t thuis gebeurd. Hij raakt zo erg in paniek in een mandje.
Oh god wat moet ik nou? Nog 1 maand en dan is hij 21. Kan het zijn dat hij het opgeeft. Hij valt ook maar af. Weegt niets meer bijna. Het is een veertje wat ik optil.
Sorry ben even totaal in paniek hier.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja kan ik me voorstellen....zou ik ook hebben...
maar wanneer hij 2 dagen niet goed eet is dat nog niet zo heel erg....de da zei tegen mij dat bij katten die weinig wegen niet snel leververvetting opgtreedt.
Maar krijgt hij helemaal niets naar binnen? Ook niet zijn oude voer met wat ipa?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ik zou toch bellen met de dienstdoende dierenarts....ook in weekend en met feestdagen kun je terecht en bellen kan altijd. Niet wachten hoor, want misschien is er wel iets anders aan de hand...alleen niet eten hoeft niet direct ernstig te zijn maar je weet maar nooit en inslapen is een laatste optie die niet meer terug te draaien valt..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Je kan ook een dienstarts bellen en om emeprid vragen. Meestal kan je het dan gewoon ophalen zonder dat je extra hoeft te betalen.
En misschien heeft die wel een infuusje nodig om zijn nieren even door te spoelen? Gizmo heeft het 3x nodig gehad en hij knapte verschrikkelijk goed op na het infuus.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja Featherr heeft gelijk, zeker niet nog een dag wachten hiermee.....het is even naar voor Nelson (alhoewel ik dit ook altijd dacht voor Snoet maar ze was ineens helemaal niet bang meer bij de da...wel geirriteerd maar super rustig en thuis ging ze nog aan haar mandje snuffelen toen ze eruit kwam en stapte daarna vrolijk rond) maar het is voor zijn bestwil.....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ojee, Maaike, dat klinkt niet zo goed. Ik meende dat je dacht dat de misselijkheid kan door de ab waarmee je gestopt bent. En dan toch een kleine "eetstaking". Hier liet Bowy nét een nieuw zakje rc tonijn staan (uit een nieuwe doos) en een nieuw zakje rc kip (ook nieuwe doos) smikkeld ze gelijk op. Dus volgens mij kunnen er zelfs ook verschillen zitten in nieuwe "batches"/dozen. (Dit even voor het geval je een nieuwe zending opengemaakt hebt). Ik ben benieuwd of Bowy morgen of overmorgen het tweede zakje rc tonijn uit diezelfde doos week wil eten. Anders eens wat verse kip of koolvis of iets anders, wat ie lekker vindt, proberen. En weekendje slechter eten hoeft inderdaad niet direct een probleem te zijn maar als je er toch iets in krijgt kun je de "eetstaking" misschien doorbreken. Hoe is hij verder? Ik denk dat dat ook van belang is. Merk je dat hij misselijk is?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

En anders gewoon slechte dingen geven hoor. Felix of whiskas met ipa er doorheen.
NIET eten is slechter dan SLECHT eten.
Dat zei mijn dierenarts ook elke keer als Gizmo slecht at.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Even offtopic maar de site staat nog op wintertijd....

Ontopic: Ja zoals Rik en Featherr ook zeggen, eten is nu even heel belangrijk, dan maar even geen nierdieet.....

Het advies om toch naar de dd da te gaan was ivm je opmerking over inslapen....niet te lang wachten hoor, het hoeft nog lang niet zover te zijn en even overleggen met de da kan geen kwaad
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Hi Nina (en iedereen die nog op wintertijd "leeft"). Je moet zelf even via het gebruikerspaneel bij de foruminstellingen de wintertijd uitzetten. Dat gebeurd hier niet automatisch. Daarna leven jullie weer een uurtje later.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Aahhh ok hihi ben verwend met alles wat automatisch gaat tegenwoordig ;-) Dank je Rik
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Oh, wistik ook niet hoor. Wel gezien met aanmelden. Dan pluis ik altijd alles uit. Maar ik zit op 5 forums! :edoh:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Vannacht niet willen eten. Wel iets van gourmet perle, maar dan alleen de saus, niet eten zelf.
Ga zo kip voor hem koken. Kijken of hij dat wilt. Zal wel een DA bellen maar wil eigenlijk niet meer met hem op reis. Zijn bloeddruk schiet dan omhoog met als gevoel vorige keer bloed uit de neus.
Het valt me op dat hij niet echt meer lekker ligt te slapen. Is constant wakker. Verder doet hij normaal.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Het kan zijn dat hij erg misselijk is door hoge bloedwaarden. Dat hij veel drinkt is een teken aan de wand, zeker als hij ook veel plast. Zijn lichaam houdt geen vocht meer vast en in feite droogt hij uit. Dat kun je zelf testen door achter de elleboog het vel omhoog te trekken en te kijken of het blijft staan. In dat geval kan alleen spoelen met infuus hem helpen, maar als de restcapaciteit van zijn nieren te klein is, is dat maar een tijdelijke oplossing. Hij is 21 en dat is stokoud. Al wil je hart er nog niet aan, houd er rekening mee dat je hem misschien binnenkort moet laten gaan.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie