Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nova »

Wat fijn om te horen, dat Noa weer in beetje in haar gewone ritme komt. Zou geweldig zijn als ze met de AB snel weer beter wordt en je niet de tand moet laten trekken.
Maar desondanks wel heel aardig dat Knaake zo meeleeft en jullie een alternatief voorstel geeft om Noa toch te kunnen helpen, als het echt nodig is.
Laten we hopen dat de AB voldoende is voor haar!!
BETERSCHAP Noa en een knuffel van Kimba!! (en van mij natuurlijk ook... ;-) )
Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Sifra schreef:@Annet Ik was een van degenen die je bericht over Noa gelezen had zonder te reageren. Excuses, ik ben helaas niet erg attent. Ben wel blij voor je dat Noa weer irritant op je omstampt, moest daar erg om lachen. Een uur lang, hoe houd ze't vol.
@allen Ik heb voor Kasper de pipetjes voor een droge huid besteld, die hier laatst genoemd werden. (Zet Kasper onder een glazen stolp, schud ermee en het sneeuwt.) Ik zal hier doorgeven of Kasper er baat bij heeft.
Och hemel, het was niet mijn bedoeling om jullie een schuldgevoel aan te praten hoor. Ik voelde me op dat moment alleen even heel erg zielig :smile:

Sifra: ben erg benieuwd of de pipetjes het gewenste resultaat geven. Ik heb ze zelf nog niet besteld dus wacht even op jouw bevindingen.

Noa heeft bijna de hele middag op een beschut plekje in de zon gezeten. Had wel wat last van haar oog, maar dat mocht de pret niet drukken:
Afbeelding

Dankzij de antibiotica en de pijnstiller voelt ze zich gelukkig weer wat beter.

Knaake is zo'n ontzettend aardige man en zo lief voor de dieren die hij behandelt en hij voelt zich nooit te goed om advies te geven.
Mijn man twijfelt nog wel of we Noa, indien het nodig is, bij de eigen dierenarts laten helpen. Zij hebben niet de apparatuur om na het trekken een foto te nemen en ik wil niet dezelfde ellende als toen bij Kimba. Aan de andere kant is Wageningen toch een uur heen en een uur terug en dat is veel stress voor Noa.
Maar goed, ik loop op de zaken vooruit. Eerst de antibioticakuur afmaken. Nog 2 dagen een halve pijnstiller en dan ga ik kijken of ik verschil in gedrag merk.
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

@ featherr: hoi, je schreef vorige keer dat jij je kat cerenia geeft. Dat heb ik ook. Maar mag je dat altijd maar door geven? Weet je dat?
@ allen: ik heb geprobeerd alles terug te lezen. Iedereen heeft hier echt hart voor zijn of haar dieren. Ik wil alleen adviseren: handel op je gevoel, jij kent je kat het beste.

Update Nelson: ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik dan bang ben dat het verandert maar hij eet heel erg goed. Hij heeft wel last van zijn gebit maar het is zeker te doen. Maak zijn tandjes schoon met een klein schoon doekje na het eten. Hij eet 2 blikjes clinic nierdieet van 85 gram per dag. Dus zo' n 170 gram per dag en daarbij nog soms een blikje beaphar. Zoveel heeft hij nog nooit gegeten. En dat voor zo'n oude bok van nu bijna 21 jaar.

@cerna: wat een klein moppie jouw kat! Cypertjes zijn schatjes! Ik zal proberen een foto van Nelson te plaatsen. Ga eens even kijken hoe.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Hoi maaike. Dat heb ik inderdaad gezegd maar dat was een foutje! Gizmo slikt emeprid. En in principe is dit niet bedoelt om zijn hele leven door te geven maar zonder deze pillen stopt hij met eten en drinken.

Dus kiezen wij ervoor om dit te blijven geven. Zonder gaat het sowieso niet.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

maaikevanhelvoort schreef: @cerna: wat een klein moppie jouw kat! Cypertjes zijn schatjes! Ik zal proberen een foto van Nelson te plaatsen. Ga eens even kijken hoe.
Oei, Noa is geen cypertje hoor (laat het haar niet horen :smile: ); Noa is een black-silver tabby blotched en ze oogt inderdaad vrij tenger voor een Brits Korthaar, maar weegt toch 4,2 kilo.
Meer foto's van Noa zie je hier: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 89#p597486

Fijn dat Nelson weer goed eet. Op naar de 21!

@Feather: wordt Gizmo niet hyper van emeprid? Ik heb het Milka ook een tijdje gegeven, eerst 2x daags een kwart tabletje, maar dat was veel te veel (wel op voorschrift van de da). Ze kreeg evenwichtsstoornissen en liep de hele dag te miauwen en te meppen.
Wanneer ze nu een enkele keer slecht in haar vel zit, krijgt ze een achtste pilletje, maar hyper blijft ze. De twee jongste katten vinden dat echter enig dat die luie zesjarige weer verandert in een kitten qua gedrag :lol:
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nee hoor. Hij is wel heel mauwerig als ik alleen ben maar dat was die altijd al. Maar meestal ligt die in z'n mandje of op mijn schoot te slapen.

Hij blijft maar mauwen en krijsen als die naar de bak moet. Maar zijn ontlasting is gewoon normaal en zacht en ook zijn plas is gewoon goed. Vraag me af of het aanstellen is. Hij doet het ook niet altijd, soms.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

(Krijsen als in heel hard mauwen maar hij heeft ook poliepen in zijn oren dus hij is ook een beetje doof. Daar kan het ook van komen ):D
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Waarschijnlijk een hele domme vraag: Nelson was altijd dol op pangasius filet. Dat bakte ik altijd gaar in de koekenpan. Mag zeker niet?
Sorry dat ik jullie ermee lastig val maar kan het niet ontdekken op internet.
Oh ja, heb ipakitine gekocht. Doen jullie dat door het nierdieet? Haalt het dan niet te veel fosfor weg?
@serna: oeps, sorry....gelukkig kan ze niet meelezen!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Van mijn da mag ik ipakitine over het nierdieet doen. Ik zie dat je Beaphar en Clinic voert. Dat is iets minder goed nierdieet (volgens de da) dan de merken die je bij de da koopt. Dan is het zeker niet gek om ipakitine toe te voegen. Als je twijfelt, gebruik je wat minder of je slaat eens een dagje over.
Het belangrijkste is dat Nelson goed eet, dus ga vooral door met die merken. (Kasper is er ook dol op)
Vis bakken lijkt me inderdaad niet zo goed. Ik zou het stomen of koken. Het is erg eiwitrijk, dus met mate geven en daar zeker ipakitine over doen. Lekker visnat erbij, dat is weer extra vocht.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

@sifra: tja hij lust kd van hills niet....weten jullie wat het beste voer is? Poe, ben zo bang het verkeerd te doen allemaal....
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gizmo eet trovet. Je kan bij trovet ook een proefzakje aanvragen. Dat deed ik en hij viel er op aan. Mijn kat eet ook happy cat brokjes. En hills dan. Ik geloof niet zo in dat da voer alleen maar goed is en ander voer niet. Mijn dierenarts vond het prima voer zolang het nier variant was. Dus ze zeggen ook allemaal wat anders.

Gizmo heeft een slechte dag. Eet weer amper tot niet. Dat wordt dus felix.. en hopen dat die morgen wel weer wil eten..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Kasper vindt dat ook niet erg lekker. Die zweert bij Trovet, RC Renal en Specific. Geen idee wat het beste voer is. Dat ontloopt elkaar waarschijnlijk niet veel. Voor mij is het beste voer waar Kasper goed van eet.
Niet te bang zijn om het verkeerd te doen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Je doet het niet verkeerd, hoor. Het zijn niet in eens porseleinen potjes geworden als ze nierproblemen krijgen. Zo makkelijk "breken" ze niet. Hills en RC zijn in principe wel het "beste" nierdieet maar dat wil niet zeggen dat de andere "slecht" zijn. Er zit iets in waardoor het ook alleen via DA's verkocht mag worden (en een enkele online shop) (er zitten medicijnen in? Maar wat zeggen ze niet). "Next best thing" zijn dus alle andere merken en je moet er een vinden die hij lekker vindt. Ik heb voor mezelf hier een lijstje gemaakt met merken toen ik het één en ander aan het uitzoeken was (er ontbreken nog een paar merken geloof ik op mijn lijstje). Ipakitine gaat normaal over niet dieetvoer maar ik heb ook wel eens adviezen zien staan om het ook nog eens extra over dieetvoer te doen. Misschien als de nierwaardes heel slecht zijn... maar zelf doe ik dat niet. Bij mij gaat het alleen door de Felix heen (en mocht ik nog eens koolvis geven gaat het daar ook overheen). Het dieervoer eet ze (als ik geluk heb) ook maar nét op dus ik ben bang als ik daar weer spul doorheen ga doen dat ze het helemaal laat staan. We hebben hier allemaal te maken met kieskeurige eters als ze eenmaal nierpatientje geworden zijn, maar het belangrijkste is dat ze blijven eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Oke bedankt allemaal. Poe, raak om alles in paniek terwijl hij nu zo' 160 gram eet per dag. Dat haalde ik niet voordat hij op nierdieet overging. Morgen weer eens kd halen en kijken of hij het eet. Wil het beste voor hem. Hoop zo dat als hij weer bloed gaat prikken hij aangekomen is en waardes omlaag zijn gegaan. Om de hoeveel tijd prikken jullie? Aanstaande vrijdag is het precies twee weken geleden dat het ontdekt is. Mag en kan je dan al resultaat verwachten. Vanaf die dag alleen maar nierdieet gegeten.

Hoop dat Gizmo morgen weet eet....maak jij het eten warm? Dat werkt bij mij heel goed.

@rik: mooie lijst, ga ik even bestuderen.....
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Trovet is ook dierenarts merk hoor ;) Even tussendoor.
En nee, wel met ander voer warm water er door gedaan maar daar reageert hij niet extreem erger op.
Hij heeft gewoon weer een baal dag.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie